Spring naar bijdragen

Getrouwd maar verliefd op een ander


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hoi allemaal

Ik ken het probleem, ik ben vorrig jaar getrouwd maar..

Er is nog een andere jongen die ik al heel lang leuk vindt. de afgelopen jaren heb ik mijn gevoelens voor hem goed opzij kunnen houden maar ik ben bang dat het nu toch de vekeerde kant op gaat. Het is iemand uit zowel mijn als mijn man's vriendenkring en we zien elkaar hierdoor regelmatig. Let wel ik ben absoluut niet van plan om mijn huwelijk op het spel te zetten maar toch hij is zo leuk en ongeveer een maand geleden zijn de begroetings en afscheids kusjes van de wang naar de mond verplaatst geen tong ofzo maar wel op de mond dit is wel altijd gebeurt waar mijn man bij was en dus niet in het geniep maar ik denk dat het mijn man nog niet is opgevallen maar dit kan nooit lang duren. Ik kan gedurende de week bijna nergens anders meer aan denken over hoe ik hier mee om moet en wil gaan. Ik denk er over om met die jongen af te spreken om het er eens over te hebben want de spanning wordt bijna ondragelijk en ik ben bang dat een volgende keer wel in een tongzoen eindigd

HELP WAT MOET IK DOEN

ierse wolfje verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 236
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Het met je man bespreken of met naaste vrienden en je op die manier behoeden voor dingen waar je later spijt van krijgt. Als je het echt graag wilt, lijkt het me dat je het moet afwegen. Wat is belangrijker, ben je gelukkiger met die man waar je nu bij bent, of zou je gelukkiger zijn met die ander? Word het ooit serieus met die ander? Maargoed omdat je zelf zegt dat je je huwelijk niet wilt beindigen zou ik dus contact verbreken met die ander. Of in goed overleg met zowel die ander als andere naasten ervoor zorgde dat je geen 'domme' dingen doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Gast Anon_phpbb

Ik zit ook in zo'n situatie sinds een paar dagen. Ik ben weer tegen mijn eerste echte liefde aangelopen. Bijna 20 jaar geleden waren we enorm verliefd op elkaar. toen waren we 14-15 jaar. kalverliefde denk je dan. al die jaren vaak aan haar gedacht. elke keer als ik haar zag dat gevoel in je buik. 7 jaar geleden kwam ik haar ook eens tegen, toen was ik net uit een relatie van 6 jaar. maar zij zat toen in een relatie. We hebben toen heftige momenten meegemaakt (niks gebeurt, Zij was sterk) maar wel heel veel aantrekkings kracht tot elkaar. dat heeft toen een paar weken geduurt. Ik heb toen mijn huidige vrouw ontmoet en we zijn nu gelukkig getrouwd en hebben twee lieve kids. Tot ik afgelopen zaterdag haar weer tegen kwam in het cafe. BOOOM!!! in een keer weer die chemie en die vlinders. Ze vertelde hoe ze net was gescheiden en ook inmiddels een kindje heeft van 2. Ze had een rot tijd achter de rug maar had nu weer een nieuwe plek om te wonen en alles begon net in een rustig vaarwater te komen. Ze had een lift nodig naar huis en ik had niks gedronken. We hebben heerlijk zitten praten (verder niks) maar de vonken sprongen werkelijk over en weer. Nu vertelde ze mij dat ze 7 jaar geleden de verkeerde beslissing had genomen door toen toch niet voor mij te kiezen en dat ze enorm gek op mij is, en altijd al is geweest.

Ik ben op aanraden van haar uiteindelijk maar naar huis gegaan voordat er iets was gebeurt. Ze wil geen homewrecker zijn. Maar oei wat was dat moeilijk. zelfs zonder alcohol op te hebben.

Nu zijn we steeds aan het sms-en en aan het mailen. Zij duwt me gelukkig (voor mijn bestwil) weg hoewel ze zelf graag mijn gezelschap heeft. Ik weet dat ik niets op het spel moet zetten maar het gevoel en de aandacht en alles is zo lekker, zo heerlijk. hoe kom ik hier vanaf. moet ik verder kijken of dit dan toch niet de bedoeling is geweest, we komen elkaar immers steeds weer tegen. of moet ik het volledig de rug toekeren, met als gevolg dat ik weer het gevoel van 7 jaar geleden krijg (ik had haat niet moeten laten lopen). Help!?!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kan er niks aan doen als je verliefd wordt op iemand. Daarom vind ik het heel erg goed van je dat je het contact hebt verbroken. Zelf heb ik maar in mindere mate hetzelfde gehad, had een relatie, werd verliefd op iemand, maar daardoor kon ik eindelijk inzien dat mijn relatie met die persoon helemaal niet goed voor me was. Anders dan bij jou dus. Heel veel sterkte ermee!

Liefs Hester

edit: Ik heb nu sinds bijna een jaar een relatie met een derde persoon en dat is het mooiste wat me ooit is overkomenbig-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 04 juli 2005 15:53:47 schreef Webbie het volgende:

Ik zit ook in zo'n situatie sinds een paar dagen. Ik ben weer tegen mijn eerste echte liefde aangelopen. Bijna 20 jaar geleden waren we enorm verliefd op elkaar. toen waren we 14-15 jaar. kalverliefde denk je dan. al die jaren vaak aan haar gedacht. elke keer als ik haar zag dat gevoel in je buik. 7 jaar geleden kwam ik haar ook eens tegen, toen was ik net uit een relatie van 6 jaar. maar zij zat toen in een relatie. We hebben toen heftige momenten meegemaakt (niks gebeurt, Zij was sterk) maar wel heel veel aantrekkings kracht tot elkaar. dat heeft toen een paar weken geduurt. Ik heb toen mijn huidige vrouw ontmoet en we zijn nu gelukkig getrouwd en hebben twee lieve kids. Tot ik afgelopen zaterdag haar weer tegen kwam in het cafe. BOOOM!!! in een keer weer die chemie en die vlinders. Ze vertelde hoe ze net was gescheiden en ook inmiddels een kindje heeft van 2. Ze had een rot tijd achter de rug maar had nu weer een nieuwe plek om te wonen en alles begon net in een rustig vaarwater te komen. Ze had een lift nodig naar huis en ik had niks gedronken. We hebben heerlijk zitten praten (verder niks) maar de vonken sprongen werkelijk over en weer. Nu vertelde ze mij dat ze 7 jaar geleden de verkeerde beslissing had genomen door toen toch niet voor mij te kiezen en dat ze enorm gek op mij is, en altijd al is geweest.

Ik ben op aanraden van haar uiteindelijk maar naar huis gegaan voordat er iets was gebeurt. Ze wil geen homewrecker zijn. Maar oei wat was dat moeilijk. zelfs zonder alcohol op te hebben.

Nu zijn we steeds aan het sms-en en aan het mailen. Zij duwt me gelukkig (voor mijn bestwil) weg hoewel ze zelf graag mijn gezelschap heeft. Ik weet dat ik niets op het spel moet zetten maar het gevoel en de aandacht en alles is zo lekker, zo heerlijk. hoe kom ik hier vanaf. moet ik verder kijken of dit dan toch niet de bedoeling is geweest, we komen elkaar immers steeds weer tegen. of moet ik het volledig de rug toekeren, met als gevolg dat ik weer het gevoel van 7 jaar geleden krijg (ik had haat niet moeten laten lopen). Help!?!

Pfoe, dat is moeilijk...Ik weet hier ff niks over te zeggen, heel veel sterkte ermee en als je wilt zal ik voor de situatie en voor jou persoonlijk bidden!

Liefs, Hester

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Goed en wel, maar wat in het geval dat je relatie

niet veel meer voorstelt en je zelfs zonder die 'nieuwe vlam' al vaak aan ophouden hebt gedacht ?

Dat je het uiteindelijk toch niet doet is vaak om elkaar een hoop ellende te besparen, en zo blijf je maar rond de pot draaien...

Wanneer je in zo'n geval verliefd wordt op een ander, wat dan ? Negeren, of is dit juist de stimulans/hefboom die nodig is om een gegroeide situatie recht te zetten ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Hallo,

Ik moet mijn verhaal even kwijt, ik ben getrouwd met een hele lieve man,maar ik ben ongewild verliefd geworden op een andere man, ik ben open naar mijn man geweest hierover en huil veel ,omdat ik me zo schuldig voel dat ik deze gevoelens heb, wat me zorgen maakt zijn de impulsieve opwellingen die ik bij tijd en wijle voel en dan kan ik niet meer rationeel denken, een voorbeeld ik zie hem rijden aan de overkant van de weg en in plaats dat ik rechtsaf ga naar mijn eigen huis,draai ik zonder na te denken mijn auto linksom de rotonde over en rij hem achterna, met het vervelende gevolg dat, zodra ik bij zijn straat aankom ,hij nog moet keren in het hofje om te parkeren,waardoor ik oog in oog kom te staan met hem, ik schrik op dit moment en hou mijn hand voor mijn mond van verbazing en ben van de schrik rechtsaf geslagen in de hoop dat hij dit niet heeft gemerkt ik rij door en ga verderop op een parkeerplaatsje staan en bel een vriendin, die mijn echtgenoot waardeerd, ik word rustig en de bui gaat over, ik heb nog niks fout gedaan,maar dat gevoel is zo sterk dat ik niet kan uitstaan dat ik daar geen vat op heb. Ik wil niet wachten tot het misgaat, heeft iemand nog enkele tips en aanmoediging?

mvg Liz

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Liz,

Ben wel getroffen door je verhaal: zit beetje in zelfde situatie (getrouwd, 2 kindjes en verliefd op een andere vrouw)...Die irrationele dingen doe ik ook (bv. langs haar huis rijden,..). Wat ik niet goed begrijp: zijn de gevoelens wederzijds?? Ik denk dat jij wel iemand bent die goed weet tot hoever je kan gaan...heb niet direct het gevoel dat je de dingen zult laten mislopen...

Iedereen zegt hier wel: verbreek het contact...waarschijnlijk is dit wel de beste oplossing hoor...

Maar voor al diegenen die dit beweren wou ik toch nog zeggen: dat contact verbreken als je verliefd bent is aartsmoeilijk...een mailtje is direct verstuurd...eens langs haar huis rijden duurt paar seconden...gemakkelijker gezegd dan gedaan hoor...en 's nachts in je slaap is er geen mogelijkheid om het contact te verbreken hoor...

Denk aan je man en als je kinderen hebt aan je kindjes...probeer voor hen vol te houden...ik heb wel gemakkelijk praten want het lukt me ook van geen kanten...'t is waarschijnlijk wel de enige goede oplossing...

Wel positief dat je erover praat met je man...zou ik thuis waarschijnlijk niet moeten over beginnen...

Sterkte hoor...en laat eens iets weten hoe het gaat...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Koen

Ik weet me te beheersen,maar vind het wel moeilijk, ik heb de indruk dat diegene ook verliefd op mij is,maar hij is single en ik niet en daarbij heb ik een lieve man,was het maar een rotvent dat zou het alleen maar makkelijk maken, maar ik ben wel van mening dat ik eerst voor mijn partner moet kiezen, dit heb ik gedaan door een afspraak te maken om in relatietherapie te gaan om helderheid te scheppen,wat ik bij mijn man tekort kom en wat mij zo trekt in die ander, ik ben wel van mening dat er twee debet aan hebben, ik heb daarbij wel de raliteit betrokken door te zeggen tegen mijn partner,dat de opzet is om onze relatie te verbeteren,maar als blijkt dat dat niet gebeurt dan moet je rekening houden dat we moeten scheiden,maar dan wel op vriendschappelijke basis als twee volwassen mensen, ik heb een kennis (vrouwelijk) die deze situatie ook heeft meegemaakt en deze klonk heel verbitterd, ze had de keus gemaakt om bij hem te blijven,omdat ze bang was om alleen te zijn.

Haar verbittering motiveerd mij des te meer om mijn relatie onder de loep te leggen en te vechten voor mijn liefdesgeluk,ook als dit inhoudt dat ik van mijn man zou moeten scheiden, eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat ik een zoon heb maar bij een andere man,maakt het iets eenvoudiger,hoewel ik wel zou willen dat er een kontakt blijft tussen die twee.

Heb jij ook als je in die roes van verliefd zijn zit, en je kunt het niet laten beantwoorden, dat die verliefdheid naar binnen slaat en enorme pijn doet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Liz,

Het is inderdaad wel moeilijk als hij single is terwijl jij toch in een relatie zit. Bij mij is het zo dat die vrouw het perfect zou zien zitten om een buitenechtelijke relatie op te starten met mij...ik vind dat echter niet kunnen want dat bedrieg je eigenlijk iedereen en raak je steeds verder weg van de realiteit...

Je hebt al een ganse stap gezet door in therapie te proberen gaan...ik denk wel dat je verliefd wordt op iemand anders omwille van het feit dat er iets scheelt met je huidige relatie...die therapie zal al veel duidelijker maken...'k wou dat ik dat ook kon want uiteindelijk loop je steeds met schuldgevoelens rond waarom dit juist ons weer moet overkomen...zie die verliefdheid als een signaal dat je aan je relatie moet werken en probeer het positieve ervan in te zien (hoor mij nu bezig...'k weet er zelf in mijn relatie ook geen blijf mee hoor)...

Wat die pijn betreft: bij mij is het soms zo dat als ik aan haar denk dat ik gewoon fysisch pijn krijg bv. in mijn keel...dit is absoluut niet het aangename gevoel van vlinders in de buik hoor...

Wat betreft die therapie: was jouw partner daar direct mee akkoord om iets te gaan doen of viel hij uit de lucht?

Link naar bericht
Deel via andere websites

'k Vind dat je nogal snel spijkerhard oordeelt...als je de verhalen goed leest dan zul je begrijpen dat zowel Liz als ikzelf in de eerste plaats voor onze relatie kiezen en proberen die verliefdheid voor een ander uit de weg te gaan...en zeker niet ons gezin en partner laten vallen...het is net dat vechten tegen die gevoelens die er plots en ongewild gekomen zijn, die maken dat je misschien beter eens zou trachten te begrijpen dat we allemaal maar mensen zijn en geen robotten...'k hoop voor jou dat je het nooit zelf zult meemaken...***** ***...hoeveel mensen komen dit niet tegen...


Mod-edit: Hoe boos je ook bent, krachttermen als deze zijn echt niet gewenst op Credible.nl. We zijn een christelijk forum, dus houd daar ook rekening mee in je taalgebruik.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Koen,

De relatietherapie was mijn idee ,omdat ik gewoon voel dat we er samen niet uit komen,sommige dingen, die in een relatie van vitaal belang zijn,staan op een laag pitje en dat vind hij ook + dat ik natuurlijk ook iets niet goed doe in mijn relatie waar ik me nu niet bewust van ben,zal ongetwijfeld zo zijn en zal zodirekt in die therapie wel naar voren komen,die consequenties komen er zo wel uit,maar ik ga ervanuit dat dat alleen maar positief zal zijn,waardoor wij het misschien weer zullen zien zitten. In jouw geval is het ook moeilijk zeg.....ik vind het wel goed van je dat je beseft dat je veel kapot maakt als je erop in zou gaan, het wordt zo gecompliceerd en ik denk dat de lol er gauw vanaf is,maarja verstandelijk zeg je dat,maar je gevoel staat je steeds in de weg,in mijn geval probeer ik diegene niet te zien en ik weet dat hij vrijdag op vakantie gaat, ik merk wel dat het minder wordt,het gevoel, en trouwens... zodra ik het me partner had verteld, was hij eigenlijk blij dat ik hem deelgenoot had gemaakt hij zag het hierdoor eerder als iets wat we samen moeten aanpakken en hij merkt dat ik ertegen vecht, ik vertel hem ook of ik het er moeilijk mee heb gehad en hoe ik dat opgelost heb, hij weet dat ik die vriendin bel zodra ik het van me af wil praten en hij vertrouwd haar, zij zal mij altijd stimuleren om bij hem te blijven,dus dit ziet hij als extra steun in zijn rug, wat jou betreft ,ik denk niet dat je hier alleen mee rond moet lopen dit is teveel voor je,heb jij niemand om mee te praten?

Toen ik bij de huisarts kwam voor de verwijsbrief,hamerde ze erop dat ik me niet zo schuldig hoefde te voelen, want het was mij overkomen en ik had het al zeker niet opgezocht en daarbij vertelde ze dat dit onnoemelijk veel voorkwam, ik hoop dat je met iemand kan praten en ik vind ook, ondanks dat je in die rollercoaster zit van gevoelens,dat je op het goede gefocust bent en als je met niemand kan praten,dan maar hier met mij,want ik begrijp gelukkig wel wat je doormaakt.....vergeet niet dat terwijl wij deze conversatie hebben er anderen hier veel aan zullen hebben, ik heb pas 15 augustus een afspraak, misschien kan ik je deelgenoot maken van die therapie en dan heb jij en anderen die die stap,om wat voor reden ook,niet durven/kunnen zetten daar iets aan, kop op...... and talk to me when it's hard to deal with.......

Liz

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 27 juli 2005 09:31:58 schreef freddyboy het volgende:

Wat een kansloze mensen hier zeg. Lekker je gezinnetje laten vallen voor een paar maandjes verliefd doen. Nou ga je gang en weet dat je je partner, je kinderen en je familie helemaal kapot maakt.

En uiteindelijk loopt toch op niets uit.

Geen respect voor zulke mensen, echt niet
boosrood.gif
.

Even dimmen, freddy. Je reactie is èn onbeleefd èn ongepast.

Hoe om te gaan met verliefdheidsgevoelens terwijl je een relatie hebt is simpelweg één van de grote moeilijkheden van het leven, waar vrijwel iedereen mee te maken krijgt.

Het is wel voornamelijk een dertigers probleem, omdat dertigers ervaring hebben met een langer durende relatie en ze bovendien te maken hebben met de dertigers-dip "is dit alles, wat er is??"

Maar het komt natuurlijk ook bij jongere en oudere mensen voor. Nogmaals, vrijwel iedereen met een relatie krijgt er mee te maken.

als jij gelijk hebt zou dat betekenen dat iedereen kansloos is.......

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Koen,

Ben toch benieuwd, hoe jij weet dat zij wel een buitenechtelijke relatie zou willen, ik daarentegen weet dat die ander indruk op me probeert te maken,via zijn zoon,want mijn zoon zijn beste vriend daar is het de vader van en aan die jongen hoor ik of zijn vader naar mij vraagt,dit doet dat kind zelf daar vraag ik niet eens om, wel weet ik dat hij qua aandacht bij zijn eigen moeder aandacht te kort komt,bij mij vind hij een aai over zijn bol en aandacht,maar dat is een natuurlijk talent van mij ,want ik ben Juf, hij heeft waar mijn man bij stond (dit was eerder,voor ik me van mijn verliefdheid bewust werd) in het openbaar waar zijn vader en ik bij stonden hardop gezegt dat mijn man weg moest gaan en dat ik maar met zijn vader moest trouwen, we moesten allemaal lachen,waarop ik zei; Dat kan niet want ik ben al getrouwd......het is ook allemaal zo verwarrend, ik vraag me soms ook af ,of het niet is dat ik verliefd op het gevoel wat hij mij geeft verliefd ben of dat ik echt op hem verliefd ben,maar hij weet niet dat ik verliefd ben en ik wil ook niet dat hij dat weet......Dus hoe ben jij daar achter gekomen praten jullie daar al over? of vermoed je dit?

P.S. Het getuigt van wijsheid wat je schrijft Rafox ,dank voor je reactie!!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

hoi liz,

ik heb daar met haar inderdaad al over gepraat...

zeg...zou je het raar vinden om daar via een hotmail-adres over verder te praten...voel me wel beetje raar om alles hierop forum te zetten...sorry als ik te ver ga...is niet zo gemakkelijk om je gevoelens en leven hier maar neer te pennen...vooral als er dan zo'n reacties komen zoas van freddyboy

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Koen,

Ik vind het knap, terwijl je al kontakt met haar hebt gehad hierover,dat je je kunt beheersen,petje af!!

Ik weet niet hoe ik dat zou moeten doen via hotmail,dan zou ik toch mijn adres via dit forum moeten geven en daar voel ik niet zoveel voor,als jij een weg weet hoor ik het graag,

Liz

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 17:29:51 schreef freddyboy het volgende:

[...]

Nou, ik neem niets van mijn woorden terug. Als je toch een relatie heb en kinderen, dan is dat toch niet zo moeilijk?

Ik vrees dat je niet weet waar je over praat. Zelfs al heb je een 100% relatie, en ik prijs me gelukkig dat dit bij mij het geval is, kun je verliefd worden op een ander. Wat ik al heb gezegd, is dat het je overkomt. De kans dat je er op in gaat, wordt uiteraard groter als je in je relatie tegen zaken aanloopt die je mist, en ook kan een stuk onrust in een bepaalde levensfase, zoals de dertigers-dip, je een zetje in de verkeerde richting geven.

Quote:
In plaats van duidelijk te zijn, blijven de mensen hier in kwestie er maar over door keuvelen. Kom op zeg, zo wakker je die gevoelens toch alleen maar aan? Het gaat helemaal over beheersen en weet ik wat allemaal :s. Blijkbaar spelen de lichamelijke gevoelens dan ook de hoofdrol. Lekker stom want na een uurtje 'lol' besef je dat je een heleboel verkl**t heb.

Dat lichamelijke aspect kan een rol spelen, natuurlijk, maar het hoeft niet. Veel mensen met een vaste relatie, werk en kinderen zouden het niet eens georganiseerd krijgen om "buiten de deur te eten" als je begrijpt wat ik bedoel. Een gezin is druk, hoor.

Nee het gaat veel meer om het onvervulde verlangen wat binnen elk mens leeft. De fout die mensen maken is dat ze dat onvervulde verlangen projecteren op iemand waarop ze verliefd zijn, ze vergelijken wat ze thuis krijgen aan aandacht, betrokkenheid, complimenten etc. en dan is de stap naar stront aan de knikker niet zo groot.

Quote:
Wees gewoon een beetje verstandig en flink. Mensen denken altijd maar dat je achter je gevoel aan moet hollen, maar je kan altijd nog
kiezen
hoor!

Als je een vrijgezel meisje tegenkomt die verliefd is op een jongen, maar die jongen voelt niets voor haar, dan zul je ook niet tegen haar zeggen: " ah joh, dan kies je er toch gewoon voor om niet meer verliefd te zijn, wees verstandig, probleem opgelost". Dat zou je reinste waanzin zijn.

Het is ook je reinste waanzin om dat tegen iemand te zeggen die een relatie heeft, maar verliefd is op een ander.

Waar je wel voor kunt kiezen is om jezelf in bescherming te nemen door een suportgroep van vertrouwenspersonen om je heen te verzamelen. Deze mensen kunnen je dan op je gedrag aanspreken bijvoorbeeld. Als je tegen goede vrienden zegt dat je verliefd bent maar dat je verstandig wilt blijven dan kunnen ze jou daar bij helpen.

Quote:
Daarom geen excuus mogelijk.

wel dus

Quote:
p.s. Misschien een tip om uit de droom te komen: stel je eens voor dat jij je partner bent en je partner smoorverliefd is op iemand anders. Draai het eens om, dan voel je misschien een beetje waar je mee bezig bent.

Succes.

Ik weet heel goed waar ik mee bezig ben. Ik ben een groot pleitbezorger van huwelijkstrouw. Ik ben van mening dat (extremiteiten daargelaten) een man en een vrouw voor het leven voor elkaar kiezen en dat daar geen ander tussenkomt.

Ik weet echter ook dat de praktijk weerbarstig is. Ik weet dan mannen en vrouwen gevoelig zijn voor oprechte aandacht. Ik weet ook dat langdurige relaties soms kunnen inzakken. Ook binnen relaties blijven mensen mensen, want niet perfect.

Er lopen heel veel mooie en lieve vrouwen en mannen rond, en ik ben daar simpelweg niet ongevoelig voor, mijn vrouw ook niet en al mijn vrienden ook niet. Het is wat anders om daarop in te gaan, daar ben ik het hartgrondig mee eens.

En ik snap niet goed waarom zoveel christenen deze realiteit niet gewoon onder ogen zien en er mee uitkomen. Die eeuwige ontkenning leidt tot verkramptheid en ongezonde relationele toestanden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Ik vraag me af of het mogelijk is verliefd te worden op een ander als je met je eigen partner helemaal gelukkig bent... Ik werd ook verliefd op een ander, maar na veel nagedacht te hebben, kwam ik erachter dat ik heel wat miste in mijn eigen relatie (werd al eerder genoemd). Zou het echt kunnen als je zielsveel van iemand houdt en volledig gelukkig bent dat je dan verliefd wordt op een ander...?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid