Spring naar bijdragen

Getrouwd maar verliefd op een ander


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 236
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op maandag 11 april 2005 19:44:28 schreef lil het volgende:

Je hebt helemaal gelijk. Maar het is heel erg moeilijk! Ik weet dat dit alles niet mijn gezin de kop moet kosten. Als ik er andersom aan denk dat mijn man een andere vrouw leuk vindt, dan draait mijn buik een slag om!

Ik bid letterlijk elke dag of ik hiervan af kan komen. Ik denk dat de meest verstandigste oplossing gewoon niet meer zien is.
Maar ja dat is moeilijk, want onze ouders wonen nog steeds naast elkaar en we komen elkaar nog wel eens tegen op de parkeerplaats.

Bedankt in iedergeval voor je reactie!

Hoi Lil,

Al eerder heb ik in dit topic gereageerd. Misschien is het wel 'makkelijk' voor mij om te reageren, ik zit namelijk niet in een situatie als die hier aangehaald worden. Toch heb ik er wel mijn ideeën over die ik graag met je zou willen delen.

Het is zeker goed om te bidden, God ziet jullie harten en kan je inzicht geven in situaties. Toch denk ik dat er naast bidden ook een actie van jouw kant verwacht wordt. God wil altijd helpen, hoewel ik van mening ben dat wij dan niet met onze armen over elkaar kunnen gaan zitten, wij zullen ons er voor in moeten zetten...

Als jij de keuze maakt voor je huidige man dan denk ik dat het minste wat je kan doen is de ander niet meer zien. Richt je op God en op je huidige man waar je voor wilt gaan!

Natuurlijk kan het gebeuren dat je de ander nog wel eens tegenkomt. Je kan gewoon gedag zeggen, hoewel ik je afraad om hele gesprekken aan te gaan. Mijn advies zou inderdaad zijn om geen contact meer te zoeken, hoe moeilijk dat nu misschien lijkt... Het ligt er maar net aan waar jij je voor openstelt.

Liefs diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Diaan,

Het gaat heel moeilijk worden, maar ik hoop echt dat God bestaat en me helpt! Ik weet dat ik een ontzettend lieve man heb die alles voor mij over heeft en zijn gezin. Maar verleiding is groot. Soms denk ik wel eens of de duivel zich erin heeft gemengd. Hoewel ik niet geloof in een duivel. Wel weet ik zeker dat er een God is en hou ik me dus hieraan vast.

Bedankt voor je lieve reactie en medeleven!

Liefs Lil

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 13 april 2005 20:29:17 schreef lil het volgende:

Maar verleiding is groot. Soms denk ik wel eens of de duivel zich erin heeft gemengd. Hoewel ik niet geloof in een duivel.

De duivel kan je het zeker moeilijk maken, dat geloof ik. Maar wat jij zegt klinkt een beetje dubbel. Je zegt dat je niet gelooft in de duivel, maar tegelijk zeg je dat het wel kan dat hij zich erin vermengd.

Weet je zeker dat je niet gelooft in een duivel?

Het is verstandig van je dat je elke dag bid in deze situatie. Ik ben ook van mening dat je zelf keuzes moet maken. God heeft je ook je eigen wil gegeven. Ik weet dat het moeilijk is. Ik heb zelf ook jaren gebeden en eigenlijk zitten "wachten" op hulp. Maar na 2,5 jaar werd mijn situatie alleen maar verslechterd. Toen pas kreeg ik door dat ik ZELF actie moest ondernemen omdat ik zelf keuzes moet maken..

Misschien moet jij dat nu ook doen. Kies voor het geen wat je het meest kostbaar is!?!

Sterkte in ieder geval! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi eline,

Tja ik kan niet zo helder meer denken op dit gebied. Ik hou mezelf voor dat ik die persoon nooit meer moet zien en dat ik voor 100 % voor mijn gezin zal moeten gaan. Toch is het moeilijk. Het zit nou eenmaal in mijn hoofd. Ik hoop dat het slijt en hoe heb jij actie ondernomen dan? Ik bid, ga naar de kerk, leef een zo goed en eerlijk mogelijk leven, doe veel voor andere. Ik weet het niet meer hoor!

Gr. Lil

Link naar bericht
Deel via andere websites

Afgelopen vrijdag was ik getuige van een kerkelijke huwelijks voltrekking en tijdens het lezen en volgen van de dienst moest ik aan dit topic denken. In de liturgie was uitgewerkt wat het huwelijk inhield en dat het soms ook moeilijk kan zijn. Daarbij waren diverse stukken Bijbeltekst gebruikt. Hetgeen het meeste op dit topic slaat noteer ik even hier:

Het is tegen Gods wil dat gehuwden uit elkaar gaan, Christus heeft dit beklemtoond, toen Hij zei: "Zo zijn we niet meer twee, maar één vlees. Hetgeen God dan samengevoegd heeft, scheide de mense niet". Ontrouw neemt de Here dan ook hoog op. Het kwaad van de echtbreuk verdraagt hij niet. Hij heeft het huwelijk bedoeld als een relatie voor het leven. Van man en vrouw verlangt Hij dat ze zich voor hun huwelijk inzetten, elkaar niet in de steek laten, maar trouw blijven. Alleen door de kracht van de Heilige Geest zijn ze daartoe in staat.

Bijhorende teksten:

Mattheus: 2:13-16

Mattheus: 19:3-9

Mattheus: 5:31,32

1 Korinthiers 7:10-14

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat lijkt me erg lastig Joozt. Persoonlijk zou ik het echt niet fijn vinden al zou iemand met welk geloof dan ook spotten die met mij een relatie heeft. Ik denk dat je hier over toch echt moet praten en dat het voor jou een groot probleem is. Verder ben ik van mening dat als in een raltie seks onmisbaar is er iets niet klopt. Seks is het uiten van liefde, en liefde niet het uiten van seks. Al kan je met elkaar niet vrijelijk spreken zit er iets goed fout. Dan zou ik echt gaan praten óf het uitmaken want dan zit er meer niet goed. Samen gelukkig worden zit er dan niet in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Edit: Op verzoek een kleine wijziging stuutje.gif nu een verwijzing naar mijn eerdere post.

Praten is stap een in een relatie maar als die wordt overgeslagen heb je dan wel een goede relatie? Ben je wel gelukkig met de invulling van de relatie zoals dit op het moment gaat. Dat zijn vragen waar alleen jij antwoord op kan geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

hoi lil

Die gevoelens gingen heel ver. Ik stelde me al een nieuw leven voor bij die persoon, hij was lief en teder, was geïnterreseerd in mij. En ja, die gevoelens waren wederzijds. Daarom is het ook zo moeilijk voor mij om deze persoon te vergeten.

Ik leef van dag tot dag.

Groetjes

Link naar bericht
Deel via andere websites

Punt 1

je wordt niet voor niks verliefd op een ander, dan zit er al iets niet goed, misschien heeft je lover wel iets wat je bij je man mist.

Punt 2

Gevoelens kan je niet tegenhouden, daar zijn het gevoelens voor.

Punt 3

Misschien passen jij en je partner gewoon niet bij elkaar, soms kom je daar gewoon achter als je een tijd getrouwd bent en zeker als je jong getrouwd bent en geen vergelijkingsmateriaal hebt.

Punt 4

Praten en bidden helpt niet altijd, soms moet je gewoon geloven in het gevoel wat god je geeft, en als dat gevoel is dat je hem niet kan vergeten, dan moet je er iets mee doen!

Punt 5

Bang dat je de ander kwetst of pijn doet. Dat zal niet de eerste, en ook niet de laatste keer zijn dat iemand gekwetst wordt door een ander en pijn heeft.

Maar iemand die in god geloofd zal snappen dat je het niet expres doet, en god zal hem helpen om er overheen te komen en het te begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

ik ben nieuw hier

ik ben sinds 2 jaar getrouwd maar al 1 jaar verliefd op een ander die ander voelt het zelfde als ik we kunnen niet zonder elkaar maar ik geef ook om mijn man.

die ander geeft me alles wat ik in mijn man mis ik denk elke dag aan hem. en hij aan mij.

ik heb zovaak met mij man gepraat over wat ik mis,hij is vanaf het begin al ziekelijk jaloers geweest, hij maakt zovaak ruzie en maakt me van alles uit ook toen ik nog niet verliefd was op die ander.

mijn hart gaat uit naar die ander,mijn gevoel ook.ik weet op dit moment niet wat ik moet doen voel me diep ongelukkig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Pax,

Om heel eerlijk te zijn ben ik nogal verbaasd over je uitspraken...

Punt 1:

HEt kan dat je verliefd wordt, dat hoeft niet perse te betekenen dat er iets niet goed zit. Soms heb je momenten dat je een bepaalde connectie voelt met iemand, de keuze is aan jou om eraan toe te geven!

punt 2:

Als jij je leven alleen op gevoel leeft dan denk ik dat je diep ongelukkig zal worden! Gevoelens kunnen nogal niet eens van de hak op de tak springen en weer terug! Je hebt niet voor niets een gezond verstand gekregen, alsjeblieft zeg, dat gaat nog altijd voor gevoel hoor! (mag ik hopen voor je)

Punt 3:

Zo das makkelijk gedacht! Heeft trouwen dan zo wie zo wel waarde? Dan kan je net zo goed gaan samenwonen i.p.v. trouwen als je zo makkelijk denkt over uit elkaar gaan! Wat God verbonden heeft scheidde de mens niet! In uiterste gevallen, maar een beetje gevoel hoort daar niet tussen te staan lijkt mij!

Punt 4:

Gevoel? Dat is het meest ontrouwbare gegeven in je leven! Niets is zo wispelturig als gevoel, gebruik je verstand! En wat bidden betreft, als je verwacht dat je in 5 minuten antwoord hebt dan zal je zeker teleur gesteld zijn en zal het niet helpen nee. Geef God de tijd om je verstand tot de goede keuzen te brengen.

Punt 5:

Wow wat en simpele gedachtegang! Dus kwets je maar iemand? Hij/ zij zal er mee moeten leven want iedereen doet het? Slap excuus als je het mij vraagt! Tuurlijk zal God helpen, ben ik het toch nog met een punt met je eens, maar neem van mij aan dat die persoon door een moeilijk dal gaat!

Al met al lijk je me nogal een 'gevoelig typje'... Denk eens na over gevoel, misschien dat je er dan iets van snapt wat ik hier probeer duidelijk te maken. Jij maakt het lekker makkelijk voor jezelf, ik krijg het idee dat je zegt: ikke, ikke, ikke en de rest ......

groetjes Diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 04 mei 2005 15:31:25 schreef mutsie het volgende:

ik ben nieuw hier

ik ben sinds 2 jaar getrouwd maar al 1 jaar verliefd op een ander die ander voelt het zelfde als ik we kunnen niet zonder elkaar maar ik geef ook om mijn man.

die ander geeft me alles wat ik in mijn man mis ik denk elke dag aan hem. en hij aan mij.

ik heb zovaak met mij man gepraat over wat ik mis,hij is vanaf het begin al ziekelijk jaloers geweest, hij maakt zovaak ruzie en maakt me van alles uit ook toen ik nog niet verliefd was op die ander.

mijn hart gaat uit naar die ander,mijn gevoel ook.ik weet op dit moment niet wat ik moet doen voel me diep ongelukkig.

Misschien een idee om je meer op je man te richten dan op de gevoelens die je denkt te hebben....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 04 mei 2005 15:31:25 schreef mutsie het volgende:

ik ben nieuw hier

ik ben sinds 2 jaar getrouwd maar al 1 jaar verliefd op een ander die ander voelt het zelfde als ik we kunnen niet zonder elkaar maar ik geef ook om mijn man.

die ander geeft me alles wat ik in mijn man mis ik denk elke dag aan hem. en hij aan mij.

ik heb zovaak met mij man gepraat over wat ik mis,hij is vanaf het begin al ziekelijk jaloers geweest, hij maakt zovaak ruzie en maakt me van alles uit ook toen ik nog niet verliefd was op die ander.

mijn hart gaat uit naar die ander,mijn gevoel ook.ik weet op dit moment niet wat ik moet doen voel me diep ongelukkig.

Als je 2 jaar getrouwd bent, en daarvan al 1 jaar verliefd op een ander, die je wel geeft wat je bij je man mist, zou ik zeggen ga lekker naar die ander.

Als je man ziekelijk jaloers is, al vanaf het begin, dan gaat dat niet veranderen.

En, o misschien kunnen we bidden dat ie veranderd, misschien als hij zich heel erg inhoud, en inspant kan hij voor een tijdje zijn ziekelijk jaloezie inhouden. Maar dat zal niet voor lang zijn, dat blijft.

En als je hart en je gevoel uitgaan naar die ander, wat is dan nog de reden om bij iemand te blijven bij wie je diep ongelukkig bent?

Medelijden? of het geloof, nou als dat zo is, moet je lekker bij je man blijven, en de rest van je leven ongelukkig zijn met een ziekelijk jaloerse kerel, want de bijbel en de andere christenen willen dat graag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
Gast Anon_phpbb

hoi ik ben ik weer na een tijdje afwezigheid.

we hebben geprobeerd elkaar een tijdje niet te zien,

maar het lukt van 2 kanten niet we kennen dus niet zonder elkaar,maar ik wil me man geen pijn doen ook is hij zoals ik al eerder vertelde ziekelijk jaloers en maak hij om de meeste dingen ruzie.

mijn hart gaat naar die ander uit.

het zit dus bij ons alle twee heel diep,mijn hoofd tolt rond wat adviezeren jullie mij?

groetjes mutsiesmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het huwelijk is heilig... Denk eens even aan wat je hem op je trouwdag beloofd hebt! Dat is niet niks, en je kan er niet van af stappen als je dat uit komt. Dit zijn dan misschien de slechte tijden, maar je hebt hem beloofd hem in die tijden ook lief te hebben!! Gewoon keihard voor je huwelijk vechten en blijven proberen! Veel bidden!! En het zelf gewoon zo goed mogelijk proberen blijven te doen. In de bijbel staat dat als je partner zich niet aan zijn deel van het huwelijk houdt, jij dat dan juist wel moet doen! Ik weet niet precies waar, maar ik zal het voor je opzoeken. God maakt het goed! big-smile.gif Maar jij kan niet voor Hem bepalen wanneer... op Zijn tijd. Ik zal voor je bidden!

@Pax, volgens mij heb jij niet helemaal door wat een huwelijk is. Ik zou me niet erg veilig en zeker voelen als jouw vrouw...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 26 mei 2005 14:14:29 schreef mutsie het volgende:

hoi ik ben ik weer na een tijdje afwezigheid.

we hebben geprobeerd elkaar een tijdje niet te zien,

maar het lukt van 2 kanten niet
we kennen dus niet zonder elkaar
,maar ik wil me man geen pijn doen ook is hij zoals ik al eerder vertelde ziekelijk jaloers en maak hij om de meeste dingen ruzie.

mijn hart gaat naar die ander uit.

het zit dus bij ons alle twee heel diep,mijn hoofd tolt rond wat adviezeren jullie mij?

groetjes mutsie
smile.gif

Hai Mutsie,

Als je besluit dat je toch al niet meer zonder elkaar kunnen heeft denk ik niets meer zin, is het wel? Door die opmerking sluit je alles uit en gooid je een deur dicht! Blijkbaar heb jij je keuze al lang gemaakt en ga je andere om advies vragen om je eigen keuze te kunnen behartigen! Wat kunnen andere jou nou adviseren? Ik kan hier op het forum maar 1 verhaal lezen, vanuit een kant waarin je man als ziekelijk jaloers wordt beschreven. Wat ik tussen de regels van jou lees? Jij wil toch alleen doen wat jij wilt, wat je man ook zou willen jij gaat je eigen gang toch wel.

Als jij de deur niet dichtgooit en op je man gericht zou zijn, dan was de situatie ongetwijfeld anders uitgepakt!

Ik hoop niet dat ik dingen zeg die beledigend of iets dergelijks zijn. Ik probeer alleen eerlijk te zijn met wat ik tussen de regels lees...

diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het met Diana eens. Wat je tegen jezelf zegt heeft zo veel kracht. Zeg tegen jezelf dat je man belangrijker voor je is, dat je voor hem wilt gaan, en dat je dat ook kan en dat het weer goed komt!

Ik wil je een tekst meegeven die ik eens ergens heb gelezen:

"Een huwelijk is niet sterk door je liefde, maar door je wil om die liefde niet te laten verdwijnen."

Richt je op je man... Je hebt het hem beloofd. En niet alleen hem, maar ook God. Wil je je belofte aan God verbreken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

wij zijn 2 jaar getrouwd de bijbel zegt inderdaad dat het huwelijk heilig is maar zegt de bijbel ook dat je dan alles maar moet pikken dus ook mishandeling want dat is in mijn geval dus wel ondanks hou ik wel van hem,die ander doe mijn nooit pijn en we vullen elkaar aan,als jullie de situatie kennen er kan werkelijk niemand in de buurt van mij komen dus ook mijn vriendinnen niet want daar is hij ook jaloers om.

ik weet wel dergelijk wat een huwelijk inhoud ben al 15 jaar getrouwd geweest nooit vreemd geweest in die tijd.

ik zit in twee strijd ik heb mijn conclussie dan ook nog niet getrokken

groetjes mutsie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste muts,

Slechts één reactie van mij, meer zeg ik er niet over.

De kans dat je 2e huwelijk stukloopt is 50% en de kans dat je 3e stukloopt is zelfs zo'n 70%.

Ik ben er niet gerust op voor je. Ik kan de situatie ook niet beoordelen. Ik merk wel dat er bij jou en je man veelvuldige factoren aanwezig zijn die zorgen voor spaningen, miscommunicatie en andere problemen.

Waarschijnlijk zijn deze te vinden in het verleden van je man en misschien ook in je eigen verleden.

Het probleem is dat de geweldige gevoelens zoals je die nu ervaar met de persoon waarop je verliefd bent, ook over zullen gaan. Verliefdheid gaat altijd over, ook al zal elke persoon die verliefd is dat ontkennen. Daarom, ook al kies je voor die ander, het zal weer mis gaan. Ik kan je dat voor 99% garanderen!

De enige weg is om je volledig (let op: voor de volle 100%) op de ander te richten. Liefde zoekt zichzelf niet. Wat antwoorde je op 'tot de dood ons scheidt'? Een huwelijk is een verbetenis in 'voor EN tegenspoed'. En dus niet alleen wanneer het lekker loopt.

De ziekelijke jaloersie van je man is waarschijnlijk ook te verklaren in zijn achtergrond of jeugd. Ik raad je dan ook sterk aan om samen hulp te zoeken. Relatietherapie kan wonderen doen.

Praat eerlijk en open met je man over deze zaken en zeg hem dat je het nog niet op wilt geven. Die mishandeling is niet goed te praten, ook hier moet je over in gesprek (met een 3e persoon).

God bracht mensen bij elkaar om een leven te kunnen delen.

De wereld zegt: als je behoeftes niet bevredigd worden, ga lekker naar een ander.

Ik zal je vertellen dat je behoeftes op deze manier nooit bevredigd zullen worden.

Aan jou de keuze.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

hoi harry56

me huidige man is ook getrouwd geweest maar zijn vrouw is 10jaar terug overleden, ik heb met hem over alles met hem gepraat ook over dat jarloers gedrag en de mishandeling,dan zegt hij dat het nooit meer voorkomt, maar dat is maar een paar dagen en dan begin het weer van voren af aan, mijn eerste huwelijk heeft 15 jaar geduurdt wat de scheiding betreft was neit mijn schuld me ex wou scheiden omdat hij met me beste vriendin ging.

maar waar ik niet tegen kan is de vernedering en de mishandeling een derde persoon is al van pas gekomen,maar hij val gewoon in zijn patoon terug, en verliefdheid duurt maar even dat weet ik ook maar, maar de verliefdheid met die ander slaat bij ons over naar houden van elkaar ik hou ook nog van me man maar kan ik de kracht nog opbrengen naar 2 jaar van de vernedereing en mishandeling?

groetjes mutsie

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid