Fundamenteel 1.021 Geplaatst 8 februari Rapport Share Geplaatst 8 februari 7 uur geleden zei Dat beloof ik: Kennelijk ken je de exacte tekst niet..nou, vooruit dan. Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht. Letterlijk staat daar van kracht blijft. Dus kan het niet zo zijn dat er iets nieuws komt waardoor het niet meer van kracht is. Het komt vaker voor: de meeste fanatieke christenen geloven heel erg, maar kennen feitelijk de teksten niet waar ze in geloven. Neen de niet christenen weten altijd alles beter natuurlijk. We zullen ons anders terug besnijden en ons ritueel met +600 geboden bezig houden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aristarkos 196 Geplaatst 8 februari Rapport Share Geplaatst 8 februari 7 uur geleden zei Dat beloof ik: Kennelijk ken je de exacte tekst niet..nou, vooruit dan. Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht. Letterlijk staat daar van kracht blijft. Dus kan het niet zo zijn dat er iets nieuws komt waardoor het niet meer van kracht is. Het komt vaker voor: de meeste fanatieke christenen geloven heel erg, maar kennen feitelijk de teksten niet waar ze in geloven. Ik ga het een keer met je eens zijn, ik heb de dagbladen al ingelicht! De meeste christenen lijden aan het "wij zijn het nieuwe Israel" complex al zullen velen dat niet willen zien en ook niet willen erkennen. In Mat. 5:17 staat: "Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.", en dat is dan voldoende voor hen om de wet voor alles en iedereen de rug toe te keren. Maar er staat nergens dat Christus voor alle — of in de plaats van alle — Joden de wet vervuld heeft en al helemaal niet voor onbesneden heidenen.. Dat dit niet zo is blijkt duidelijk uit Handelingen waar door de Joden de wet nog word gevolgd tot aan de vernietiging van de Tempel in ±70 na Christus. Daarna kon het niet meer omdat de voor de wet noodzakelijke offers daardoor niet meer konden worden gebracht. Dat de wet nu niet meer gevolgd kan worden wil niet zeggen dat hij niet meer van kracht is. Ergens in de toekomst zal de wet — die van de Joden — weer gevolgd worden omdat de Tempel herbouwd zal worden. Daarna zal de wet zich verspreiden. Er zijn zat teksten te vinden die bewijzen dat in de toekomst de wet weer zal gevolgd worden, b.v. Jes. 2:3 "En vele volken zullen heengaan en zeggen: Komt, laat ons opgaan tot den berg des HEEREN, tot het huis van den God Jakobs, opdat Hij ons lere van Zijn wegen, en dat wij wandelen in Zijn paden; want uit Sion zal de wet uitgaan, en des HEEREN woord uit Jeruzalem." Aristarkos Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.021 Geplaatst 9 februari Rapport Share Geplaatst 9 februari Matteüs 22:37-39:" Jezus antwoordde hem: ‘Heb de Heere, uw God, lief met heel uw hart, met heel uw ziel en met heel uw verstand.’ Dit is het grote en eerste gebod. En het tweede is hieraan gelijk: ‘Heb uw naaste lief als uzelf.’" 1 uur geleden zei Aristarkos: "wij zijn het nieuwe Israel" Israel betekent met God worstelen. Dat is niet 1 volk meer. Er staat geschreven het Evangelie over de hele wereld te prediken. En het nieuwe Jeruzalem komt uit de hemel neer op ons. Na de dood en opstand van onze Heere Jezus Christus verdween het land Israel van de kaart en bestaat alleen maar opnieuw omdat het westen ze terug naar daar bracht om er zelf vanaf te zijn. Wat het begin van een lange ellende werd. Mattheüs 21:43:"Daarom zeg Ik u: Het koninkrijk van God zal van u afgepakt worden en gegeven worden aan een volk dat de vruchten ervan zal brengen." Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aristarkos 196 Geplaatst 9 februari Rapport Share Geplaatst 9 februari 6 uur geleden zei Fundamenteel: Matteüs 22:37-39:" Jezus antwoordde hem: ‘Heb de Heere, uw God, lief met heel uw hart, met heel uw ziel en met heel uw verstand.’ Dit is het grote en eerste gebod. En het tweede is hieraan gelijk: ‘Heb uw naaste lief als uzelf.’" Israel betekent met God worstelen. Dat is niet 1 volk meer. Er staat geschreven het Evangelie over de hele wereld te prediken. En het nieuwe Jeruzalem komt uit de hemel neer op ons. Na de dood en opstand van onze Heere Jezus Christus verdween het land Israel van de kaart en bestaat alleen maar opnieuw omdat het westen ze terug naar daar bracht om er zelf vanaf te zijn. Wat het begin van een lange ellende werd. Mattheüs 21:43:"Daarom zeg Ik u: Het koninkrijk van God zal van u afgepakt worden en gegeven worden aan een volk dat de vruchten ervan zal brengen." Dank je wel voor de bevestiging, I rest my case... Aristarkos Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.021 Geplaatst 9 februari Rapport Share Geplaatst 9 februari 1 uur geleden zei Aristarkos: Dank je wel voor de bevestiging, I rest my case... Aristarkos Komt het nieuwe Jeruzalem uit de hemel ja of neen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten