Paulus888 55 Geplaatst 9 uur geleden Rapport Share Geplaatst 9 uur geleden Zojuist zei sjako: Hitler was een zwakzinnig monster. Ik vind het nogal wat dat je Hitler vergelijkt met God. Je hebt nog veel te leren. Het OT niet gelezen of zo? Tevens blijf je van alle inhoud weg. Zoals een goed jg geleert heeft. Dat jouw God enkel goed is voor wie in Hem geloven. En dat Allah ook goed is voor wie in Hem geloven. Dat men een Koran kaft heeft geplaatst over een Bijbel en toen zaken uit de Bijbel heeft voorgelezen aan christenen. Die het verwerpelijk vonden en vonden dat het verboden moest worden. Bleek het om de Bijbel te gaan! Want gelovigen kunnen niet eerlijk en oprecht naar eigen teksten luisteren. Er is altijd een stemmetje dat vergoelijkt wat niet vergoelijkt kan en mag worden. Ik heb niks te leren Sjako, maar mensen die genocide op andere volkeren goedkeuren (lees het OT) omdat de anderen onmenselijk waren. Die moeten nog wat leren. Tevens moet jij nog wat leren over de geschiedenis van de Bijbel en wie de Bijbel schreven en wanneer. Maar goed, ik garandeer je dat je dan heel anders over de Bijbel gaat denken. 3 minuten geleden zei sjako: Jij kan absoluut niet redeneren. Hoe komt Job dan in Ezechiel terecht? je kan je natuurlijk afvragen of de ene Job wel de andere Job is.. Als je twee hondjes hebt die Fikkie heten zijn ze dan 1 en dezelfde? Plus mijn kennis omtrent de Bijbel en wanneer de teksten geschreven zijn, en of ze misschien later nog geredigeerd zijn gaat de jouw te boven. Dus een beetje te veel moeite om dit allemaal uit te leggen.. Aan iemand die meent dat Mozes boeken geschreven heeft moet ik nog veel uitleggen. En dat is hier ook offtopic. Omdat jij offtopic ging omdat je inhoudelijk niks te zeggen had. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 9 uur geleden Rapport Share Geplaatst 9 uur geleden Veel profeten van Israël schreven hun eigen boeken een heel eenvoudig voorbeeld is Habakuk 2:2. Of Deuteronomium 31:19. Elke Israëliet moest eigenlijk of was aangeraden zijn eigen Thora te schrijven. Dit doen ze nog steeds dat er schriftgeleerden zijn die nieuwe Thora scrollen schrijven. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 707 Geplaatst 9 uur geleden Rapport Share Geplaatst 9 uur geleden 21 minuten geleden zei Paulus888: Dat jouw God enkel goed is voor wie in Hem geloven. Ik denk dat mijn paasei wat beter gevuld is als het jouwe. Het probleem met jou is dat je totaal geen kennis hebt, maar wel een grote mond. Je overziet het grote geheel niet en je vindt het heerlijk om hier te trollen. Flawless victory reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 9 uur geleden Rapport Share Geplaatst 9 uur geleden Habakuk 2 is gelijk een goede die voor ieder mens gelden. Moslim of christen of jood of ongelovige. Iedereen gaat hetzelfde dag van hun oordeel tegemoet aan de hand van zijn daden goed of slecht. Dat je gelovig bent moet of kan een goede behoeden zijn voor je als je daadwerkelijk er naar luistert en naar handelt. Als je daadwerkelijk Jezus zijn discipelen bent en volgelingen en je handen van kwaad dan zal dat een goede oordeel zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 707 Geplaatst 9 uur geleden Rapport Share Geplaatst 9 uur geleden 25 minuten geleden zei Paulus888: je kan je natuurlijk afvragen of de ene Job wel de andere Job is.. Als je twee hondjes hebt die Fikkie heten zijn ze dan 1 en dezelfde? Ja right, doei. 2 minuten geleden zei leren_schoen: Dat je gelovig bent moet of kan een goede behoeden zijn voor je als je daadwerkelijk er naar luistert en naar handelt. Daar zit nu net het grote verschil. De christenen geloven dat je alleen gered kan worden door GELOOF in Jezus Christus loskoopoffer. En door dit geloof ga je goede daden doen doordat de heilige Geest in je gaat wonen. Dat is gelijk ook een van de beste bewijzen. Zonder die goede daden is je geloof dood, maar geloof staat nr 1. Eigenlijk is daar de hele Mozaïsche wet op gebaseerd, op liefde. Eerst God liefhebben en vervolgens je naaste. Mattheus 22:36 Meester, wat is het belangrijkste gebod in de wet?’ 37 Hij antwoordde: ‘“Je moet Jehovah, je God, liefhebben met je hele hart, je hele ziel en je hele verstand.” 38 Dat is het eerste en belangrijkste gebod. 39 Het tweede, daarmee vergelijkbaar, is: “Je moet je naaste liefhebben als jezelf.” 40 Op die twee geboden zijn de hele Wet en de Profeten gebaseerd Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 9 uur geleden Rapport Share Geplaatst 9 uur geleden (bewerkt) 13 minuten geleden zei sjako: Daar zit nu net het grote verschil. De christenen geloven dat je alleen gered kan worden door GELOOF in Jezus Christus loskoopoffer. En door dit geloof ga je goede daden doen doordat de heilige Geest in je gaat wonen. Dat is gelijk ook een van de beste bewijzen. Zonder die goede daden is je geloof dood, maar geloof staat nr 1. Eigenlijk is daar de hele Mozaïsche wet op gebaseerd, op liefde. Eerst God liefhebben en vervolgens je naaste. Mattheus 22:36 Meester, wat is het belangrijkste gebod in de wet?’ 37 Hij antwoordde: ‘“Je moet Jehovah, je God, liefhebben met je hele hart, je hele ziel en je hele verstand.” 38 Dat is het eerste en belangrijkste gebod. 39 Het tweede, daarmee vergelijkbaar, is: “Je moet je naaste liefhebben als jezelf.” 40 Op die twee geboden zijn de hele Wet en de Profeten gebaseerd Dat verschilt per denominatie. Andere zullen weer openbaring citeren “ieder naar zijn eigen daden”. Dan moet je weer discussiëren dat het alleen voor christenen geldt en niet de hele populatie. En dat je door geloof heerlijk gemaakt kan worden of het eeuwige leven is weer een andere belofte. Veel christenen zullen het niet redden als er staat “wijk van mij”. Het is ook zoals de Koran zegt “je bent alleen verantwoordelijk voor jezelf” of als Thora zegt “ieder zijn eigen tent”. 9 uur geleden bewerkt door leren_schoen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 55 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Share Geplaatst 8 uur geleden 21 minuten geleden zei sjako: Ja right, doei. Daar zit nu net het grote verschil. De christenen geloven dat je alleen gered kan worden door GELOOF in Jezus Christus loskoopoffer. En door dit geloof ga je goede daden doen doordat de heilige Geest in je gaat wonen. Dat is gelijk ook een van de beste bewijzen. Zonder die goede daden is je geloof dood, maar geloof staat nr 1. Eigenlijk is daar de hele Mozaïsche wet op gebaseerd, op liefde. Eerst God liefhebben en vervolgens je naaste. Mattheus 22:36 Meester, wat is het belangrijkste gebod in de wet?’ 37 Hij antwoordde: ‘“Je moet Jehovah, je God, liefhebben met je hele hart, je hele ziel en je hele verstand.” 38 Dat is het eerste en belangrijkste gebod. 39 Het tweede, daarmee vergelijkbaar, is: “Je moet je naaste liefhebben als jezelf.” 40 Op die twee geboden zijn de hele Wet en de Profeten gebaseerd Dat eerste snap ik niet.. Stel dat Ezechiel heel goed bekend was bij Israelieten, dan is het toch niet zo vreemd om een boek te schrijven over de Job die in Ezechiel beschreven staat? Dat heb je ook bij brieven van Paulus die enkele namen noemt en dan de evangelieen die dezelfde namen gebruiken. Er is geen reden om aan te nemen dat de Petrus van de Paulus brieven dezelfde was als de Petrus uit de Evangelieen. Job is een mythe en heeft nooit bestaan. Het is een Joods geschrift en die gingen ook nooit over historische zaken. Maar goed, dat snappen gelovigen vandaag de dag toch niet, 24 minuten geleden zei sjako: Daar zit nu net het grote verschil. De christenen geloven dat je alleen gered kan worden door GELOOF in Jezus Christus loskoopoffer. En door dit geloof ga je goede daden doen doordat de heilige Geest in je gaat wonen. Dat is gelijk ook een van de beste bewijzen. Zonder die goede daden is je geloof dood, maar geloof staat nr 1. Eigenlijk is daar de hele Mozaïsche wet op gebaseerd, op liefde. Die goede daden kunnen mensen ook zonder geloof doen. Sterker nog, geloof kan van goede mensen slechte mensen maar geloof kan van slechte mensen geen goede mensen maken. En denk je werkelijk dat de Mozaische wet enkel op liefde gebaseerd is? Ik vraag me af welke boeken uit het OT ze bij de JG eruit gescheurd hebben. Waarschijnlijk Genesis tot en met Zacharias? 28 minuten geleden zei sjako: Ik denk dat mijn paasei wat beter gevuld is als het jouwe. Het probleem met jou is dat je totaal geen kennis hebt, maar wel een grote mond. Je overziet het grote geheel niet en je vindt het heerlijk om hier te trollen. Jouw paasei is gevuld met kennis gekregen uit indoctrinatie en propaganda. Mijn kennis is gebaseerd op christelijk geloof, wetenschap en de Bijbel zelf lezen. Dat is voor mij ook de reden geweest om niet meer te geloven. Ten eerste de wetenschap hoe de Aarde ontstaan is en het leven erop. Maar ook hoe de Bijbel tot stand is gekomen. Dat jij denkt dat Mozes iets geschreven heeft laat al zien dat je niet goed voorgelicht bent. En mensen die zoiets denken kan ik niet met rede en rationaliteit op andere ideeen brengen. Die denken dat Genesis blijkbaar echt gebeurd is, in plaats van door te hebben dat dat geschreven is toen de Elite van Israel in ballingschap was. Zelfs de gelovige Bijbelwetenschappers erkennen dit soort dingen.. Tevens vind ik het erg vreemd dat een mod als jij mij nu ook al beschuldigt van trollgedrag. Ik had van een mod iets meer objectiviteit verwacht. En niet van "o hij gaat in tegen ons geloof, dus ik noem hem troll" zoals je bij andere users hier ziet. 33 minuten geleden zei leren_schoen: Habakuk 2 is gelijk een goede die voor ieder mens gelden. Moslim of christen of jood of ongelovige. Iedereen gaat hetzelfde dag van hun oordeel tegemoet aan de hand van zijn daden goed of slecht. Dat je gelovig bent moet of kan een goede behoeden zijn voor je als je daadwerkelijk er naar luistert en naar handelt. Als je daadwerkelijk Jezus zijn discipelen bent en volgelingen en je handen van kwaad dan zal dat een goede oordeel zijn. of misschien is er geen oordeel en is dat enkel verzonnen om mensen bang te houden en aan het lijntje? Dat gedreig met oordeel doet mij denken aan het sinterklaasverhaal. "wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe".. Als je goede dingen doet om het oordeel te ontlopen dan doe je goed voor jezelf. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Share Geplaatst 8 uur geleden 4 minuten geleden zei Paulus888: of misschien is er geen oordeel en is dat enkel verzonnen om mensen bang te houden en aan het lijntje? Dat gedreig met oordeel doet mij denken aan het sinterklaasverhaal. "wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe".. Als je goede dingen doet om het oordeel te ontlopen dan doe je goed voor jezelf. Ja dat is de vraag voor iedereen hoe of wat of überhaupt een hiernamaals. Ik geloof wel daarom ben ik ook een gelovige. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aristarkos 194 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Share Geplaatst 8 uur geleden 1 uur geleden zei sjako: Jij kan absoluut niet redeneren. Hoe komt Job dan in Ezechiel terecht? Voor alle duidelijkheid, Paulus000 is een trol en een domme trol ook nog. Wat is een trol? Een trol is een persoon die berichten plaatst in een internetomgeving om voorspelbare emotionele reacties uit te lokken als woede, irritatie, verdriet of scheldpartijen, — ook wel flames genoemd in internetjargon — opzettelijk verkeerde informatie geeft of zich doelbewust anders voordoet. Hoe duidelijk kan iets zijn? Aristarkos Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 814 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Share Geplaatst 8 uur geleden 1 uur geleden zei sjako: Nee hoor. Daarmee wordt bedoeld dat de aarde stevig verankerd is en dat hij voor eeuwig zal blijven bestaan. Dat is poëtisch bedoeld. De aarde kan aan duizenden kettingen leggen, op enig moment is de zon 'op' en dan is het met onze planeet ook gebeurd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 55 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Share Geplaatst 8 uur geleden 10 minuten geleden zei Aristarkos: Voor alle duidelijkheid, Paulus000 is een trol en een domme trol ook nog. Wat is een trol? Een trol is een persoon die berichten plaatst in een internetomgeving om voorspelbare emotionele reacties uit te lokken als woede, irritatie, verdriet of scheldpartijen, — ook wel flames genoemd in internetjargon — opzettelijk verkeerde informatie geeft of zich doelbewust anders voordoet. Hoe duidelijk kan iets zijn? Aristarkos mensen die anderen voor troll uitmaken zijn misschien zelf trollen? Vooral als ze inhoudelijk weinig te vertellen hebben? Maar ik snap nu waarom Sjako niks doet met mijn klachten omtrent mensen die mij een troll noemen. De man is zo bevooroordeeld als de *piep*... Echt, als je een forum wil hebben waar mensen hetzelfde denken en zeggen dan moet je vooral zo doorgaan. Een beetje een voorafschadum van jullie hemel, waar ook andersdenkenden niet welkom zijn. 6 minuten geleden zei Hopper: De aarde kan aan duizenden kettingen leggen, op enig moment is de zon 'op' en dan is het met onze planeet ook gebeurd. dat klopt.. Maar dat is huidige kennis. En die kennis hadden ze in de Bijbel nog niet. In de Bibjel denken ze ook dat de zon er enkel is voor de warmte en licht. Dat wij "aan de hand van de zon" mee worden getrokken ons melkwegstelsel in wisten ze niet. En dat is toch veel verwonderlijker en mooier dan het beeld dat de Bijbel ons geeft? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Share Geplaatst 8 uur geleden @sjako je kunt bijvoorbeeld antwoorden op “ahdv ieder zijn werken”, het geldt niet voor de hele wereld want er staat: “ieder die niet gelooft dat Jezus de Christus is”. Ik zeg dan er staat toch echt “een ieder” als in voor iedereen. Ik ga maar even met mezelf in discussie maar als je gedachten heb lees ik ze graag. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 814 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Share Geplaatst 8 uur geleden (bewerkt) 17 minuten geleden zei Paulus888: dat klopt.. Maar dat is huidige kennis. En die kennis hadden ze in de Bijbel nog niet. In de Bibjel denken ze ook dat de zon er enkel is voor de warmte en licht. Dat wij "aan de hand van de zon" mee worden getrokken ons melkwegstelsel in wisten ze niet. En dat is toch veel verwonderlijker en mooier dan het beeld dat de Bijbel ons geeft? Gods schepping is wonderlijk en verwonderlijk, dat ben ik met je eens. Maar de kwestie welke ik eigenlijk jegens Sjako aanroerde is dat alles wat in het heelal een begin heeft, ook een einde heeft. Zonder ontploffende sterren miljarden jaren terug hadden de zwaardere elementen (waar jij en ik ook uit bestaan) niet bestaan. Zo zullen jouw en mijn atomen ooit weer onderdeel uit maken van een geheel nieuw zonnestelsel. En wie weet heb jij wel atomen in je die vroeger in een dinosaurus zaten. Wat leren we daar van? God houdt van recyclen . 8 uur geleden bewerkt door Hopper Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 707 Geplaatst 7 uur geleden Rapport Share Geplaatst 7 uur geleden 1 uur geleden zei leren_schoen: Dat verschilt per denominatie. Andere zullen weer openbaring citeren “ieder naar zijn eigen daden”. Dan moet je weer discussiëren dat het alleen voor christenen geldt en niet de hele populatie. Maar dat moet je dan weer in het grote verband zien. Geloof staat nr 1. En door geloof ga je goede daden doen. Mensen die Christus niet kennen zullen idd voornamelijk naar hun daden worden geoordeeld. Niet iedereen kent Christus en het zou niet eerlijk zijn als je toevallig in een verkeerd land bent geboren je veroordeelt zou worden. 41 minuten geleden zei Aristarkos: Voor alle duidelijkheid, Paulus000 is een trol en een domme trol ook nog. Wat is een trol? Een trol is een persoon die berichten plaatst in een internetomgeving om voorspelbare emotionele reacties uit te lokken als woede, irritatie, verdriet of scheldpartijen, — ook wel flames genoemd in internetjargon — opzettelijk verkeerde informatie geeft of zich doelbewust anders voordoet. Hoe duidelijk kan iets zijn? Ja, dat is me ook wel duidelijk ondertussen. Ga me eens beraden wat te doen. 1 uur geleden zei Paulus888: Mijn kennis is gebaseerd op christelijk geloof, wetenschap en de Bijbel zelf lezen. Dat betwijfel ik. Meer hoe krijg ik een Christen zo snel mogelijk op de kast. Aristarkos reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 55 Geplaatst 7 uur geleden Rapport Share Geplaatst 7 uur geleden 11 minuten geleden zei Hopper: Gods schepping is wonderlijk en verwonderlijk, dat ben ik met je eens. Maar de kwestie welke ik eigenlijk jegens Sjako aanroerde is dat alles wat in het heelal een begin heeft, ook een einde heeft. Zonder ontploffende sterren miljarden jaren terug hadden de zwaardere elementen (waar jij en ik ook uit bestaan) niet bestaan. Zo zullen jouw en mijn atomen ooit weer onderdeel uit maken van een geheel nieuw zonnestelsel. En wie weet heb jij wel atomen in je die vroeger in een dinosaurus zaten. Wat leren we daar van? God houdt van recyclen . Dat klopt bijna helemaal. Behalve de laatste zin.. "Houden van" doen bestaande wezens. Daarom is onze kennis van het universum zonder inbreng van goden zo mooi en bijna spiritueel. https://scientias.nl/de-koolstof-in-je-lichaam-verliet-de-melkweg-en-keerde-terug-via-de-kosmische-lopende-band/ dit is toch fantastisch? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.020 Geplaatst 7 uur geleden Rapport Share Geplaatst 7 uur geleden Lol dit forum is toch 1 soap hoor. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 707 Geplaatst 7 uur geleden Rapport Share Geplaatst 7 uur geleden 39 minuten geleden zei Hopper: De aarde kan aan duizenden kettingen leggen, op enig moment is de zon 'op' en dan is het met onze planeet ook gebeurd. Ten eerste kan God dat voorkomen, Hij kan alles. Of we leven dan al zo lang met zo’n technische know-how dat we tegen die tijd al lang verhuisd zijn naar een nog betere planeet rond een andere ster. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 55 Geplaatst 7 uur geleden Rapport Share Geplaatst 7 uur geleden 3 minuten geleden zei sjako: Dat betwijfel ik. Meer hoe krijg ik een Christen zo snel mogelijk op de kast. Dat jij mijn kennis betwijfelt interesseert me niks. Aangezien jij denkt dat Mozes bepaalde teksten heeft geschreven 🤣 Dan ben je wel af hoor qua kennis. Ik zeg mijn waarheid. En daar kunnen gelovigen niet tegen. Dan noemen ze je een troll. Dat jij daaraan meedoet is lachwekkend. Toen ik nog niet met jou in gesprek was had je dit soort tekstne niet tegen mij. Maar nu ik jou weerspreek ben ik een troll. En ga je zelfs beraden op wat je moet doen? Dat noemt men nou machtsmisbruik.. Als je een stoere man bent dan ga je wat doen aan mensen die echt slechte dingen zeggen. Zoals Figulus die elders oproept tot executie van moslims. Die in andere fora ook de ene na de andere werkelijk slechte dingen zegt. Dingen die overigens strafbaar zijn. Maar ik zie je niks daarover zeggen. Nog geen waarschuwing. Stel dat Figulus dit schreef over jg of christenen in het algemeen. Dan was de man voor het leven geband. Ik zeg geen slechte dingen, ik zeg mijn mening en die strookt niet met jullie geloof. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 707 Geplaatst 7 uur geleden Rapport Share Geplaatst 7 uur geleden 45 minuten geleden zei leren_schoen: Ik ga maar even met mezelf in discussie maar als je gedachten heb lees ik ze graag. Ik heb nog een gedachte hierover. Ik ga ervan uit dat Jezus echt voor de hele mensheid is gestorven en dat dit een immens offer was. Alleen door dit offer kan de mens weer in de goede verhouding met God komen. Dat is verloren gegaan in Eden. Een volmaakt mens had gezondigd en er was daarna geen enkel volmaakt mens meer. Adam en Eva kregen in feite de doodstraf en dus ook hun nakomelingen. Jezus heeft dat in de hoedanigheid als volmaakt mens die zonde betaald en iedereen die in Hem gelooft valt dan niet meer onder Adam maar onder Christus. Mijn vraag aan jou: hoeveel goede daden zouden we hier tegenover moeten stellen om Jezus en God te betalen? Zoveel zouden we nooit kunnen geven. Bovendien hebben we allemaal nog last van onze zondige natuur. Als we enkel naar onze daden geoordeeld zouden worden zouden we allemaal de doodstraf verdienen. Iedereen heeft wel eens gestolen, Gods naam ijdel gebruikt, gelogen enz De Wet laat juist zien dat we het niet volmaakt kunnen. Enkel Jezus heeft als mens de Wet volmaakt volbracht. En door je te beroepen op Jezus loskoopoffer is vrijpleiting mogelijk. 16 minuten geleden zei Paulus888: Aangezien jij denkt dat Mozes bepaalde teksten heeft geschreven 🤣 Dan ben je wel af hoor qua kennis. Dat denk ik niet, maar Bijbelwetenschappers. Zeker de Pentateuch is voornamelijk door Mozes geschreven, misschien over zijn dood niet. Dat is een geloof dat al eeuwen bestaat. Het zou dus kunnen dat enkele stukken door een ander geschreven is. Genesis, Job en etc wordt door diverse Bijbelwetenschappers toegeschreven aan Mozes. 16 minuten geleden zei Paulus888: Ik zeg mijn waarheid. Je zegt het precies goed, JOUW waarheid. 17 minuten geleden zei Paulus888: Dat noemt men nou machtsmisbruik.. Nou ja, ik ben niet de enige die er zo over denkt. Je bent een behoorlijke stoorzender. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 55 Geplaatst 7 uur geleden Rapport Share Geplaatst 7 uur geleden 9 minuten geleden zei sjako: Dat denk ik niet, maar Bijbelwetenschappers. Zeker de Pentateuch is voornamelijk door Mozes geschreven, misschien over zijn dood niet. Dat is een geloof dat al eeuwen bestaat. Het zou dus kunnen dat enkele stukken door een ander geschreven is. Genesis, Job en etc wordt door diverse Bijbelwetenschappers toegeschreven aan Mozes. Boeiend of iets een geloof is dat al eeuwen bestaat. We hebben nu zoveel manieren om te kijken of het klopt. En we weten dat Genesis door vijf verschillende mensen is geschreven. En nog is geredigeerd (veranderd) ten tijde van de ballingschap. Dit kan je weten door verschillende namen voor God. Door zinsopbouw en noem het maar op. Daarom zijn enkel hardcore christenen overtuigd dat Mozes het geschreven heeft. Daar moet ik altijd erg om lachen. Misschien eens een echt wetenschappelijk boek lezen. Karel van der Toorn bijvoorbeeld. "Wie schreef de Bijbel". Erg belangwekkend. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden 1 uur geleden zei sjako: Ik heb nog een gedachte hierover. Ik ga ervan uit dat Jezus echt voor de hele mensheid is gestorven en dat dit een immens offer was. Alleen door dit offer kan de mens weer in de goede verhouding met God komen. Dat is verloren gegaan in Eden. Een volmaakt mens had gezondigd en er was daarna geen enkel volmaakt mens meer. Adam en Eva kregen in feite de doodstraf en dus ook hun nakomelingen. Jezus heeft dat in de hoedanigheid als volmaakt mens die zonde betaald en iedereen die in Hem gelooft valt dan niet meer onder Adam maar onder Christus. Mijn vraag aan jou: hoeveel goede daden zouden we hier tegenover moeten stellen om Jezus en God te betalen? Zoveel zouden we nooit kunnen geven. Bovendien hebben we allemaal nog last van onze zondige natuur. Als we enkel naar onze daden geoordeeld zouden worden zouden we allemaal de doodstraf verdienen. Iedereen heeft wel eens gestolen, Gods naam ijdel gebruikt, gelogen enz De Wet laat juist zien dat we het niet volmaakt kunnen. Enkel Jezus heeft als mens de Wet volmaakt volbracht. En door je te beroepen op Jezus loskoopoffer is vrijpleiting mogelijk. Het OT zegt hier in Genesis, als je goed doet zal het goed vergaan, maar als je slecht doet is de zonde aan de deur. Dus als je bekeert zoals je stelt is het goed, Jezus zegt dan zondig niet meer: blijf op het goede pad. Het loskoopoffer is dan werkelijk een loskoopoffer. Het NT zegt je was eerst een heiden, nu niet meer. Als men het NT echt serieus neemt en de geboden van Jezus. Dus de vraag is hoe serieus men het zelf neemt.. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 512 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden Of de topicstarter nou wel of geen nieuw account is van Flieko; hij toont wel aan dat met een simpel berichtje bestaande uit maar een paar woorden, iedereen hier op de kast te jagen is en elkaar (weer) verbaal te lijf gaat. Het begon met Citaat Jullie zijn misleid. Heel jammer. Geloof in God als jullie Allah en echt dit is jullie enige manier voor vergevenis. Anders zullen jullie allemaal houtskool zijn voor de hell vuur. En je komt er niet meer uit jammergenoeg. en waar het gaat nu inmiddels nog over? Jullie laten je allemaal gek maken door iemand die zich nu waarschijnlijk rot zit te lachen. Het doet me denken aan de uitdrukking 'de knuppel in het hoenderhok gooien': de rust verstoren door dingen te zeggen waar mensen boos of onrustig over kunnen worden. Dat is pas écht trollen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 814 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 4 uur geleden zei Paulus888: Dat klopt bijna helemaal. Behalve de laatste zin.. "Houden van" doen bestaande wezens. Daarom is onze kennis van het universum zonder inbreng van goden zo mooi en bijna spiritueel. https://scientias.nl/de-koolstof-in-je-lichaam-verliet-de-melkweg-en-keerde-terug-via-de-kosmische-lopende-band/ dit is toch fantastisch? Toen ik schreef "God houdt van recyclen" was dat uiteraard metaforisch bedoeld. God is de liefde zelf en die liefde is inderdaad geen "houden van", Gods liefde is enkelvoudig. "Houden van" dat is meervoudig: er zijn er twee voor nodig. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten