Figulus 136 Geplaatst 18 januari Rapport Share Geplaatst 18 januari 5 uur geleden zei Dat beloof ik: @Allahisechtjouwgod @FlawIess victory @Figulus, dit topic laat precies de oorzaak van veel ellende in de wereld zien: christenen en moslims gunnen elkaar het licht in de ogen niet. De oorzaak van alle ellende in de wereld zijn de mensen die God verachten. Mensen zoals jij dus. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 518 Geplaatst 18 januari Rapport Share Geplaatst 18 januari 2 uur geleden zei Figulus: 7 uur geleden zei Dat beloof ik: @FlawIess victory @Figulus, dit topic laat precies de oorzaak van veel ellende in de wereld zien: christenen en moslims gunnen elkaar het licht in de ogen niet. De oorzaak van alle ellende in de wereld zijn de mensen die God verachten. Mensen zoals jij dus. De oorzaak van alle ellende in de wereld zijn mensen die het kwaad alleen bij anderen zien en niet bij zichzelf. Paulus888 reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.021 Geplaatst 19 januari Rapport Share Geplaatst 19 januari Of mensen die denken op een goed blaadje bij God te staan, maar zich superieur en haatvol opstellen tegen slachtoffers van de "vijand". Het probleem is vaak het gebrek aan gebed. Wie niet bidt achter gesloten deuren, kan geen relatie met de Vader via de Zoon aangaan. En zo heb ik zelf nog steeds de reflex bij het ontwaken mijn telefoon aan te grijpen, in plaats van de Vader als eerste voor een nieuwe dag te danken. Dankbaarheid is een krachtig middel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 55 Geplaatst 20 januari Rapport Share Geplaatst 20 januari Op 19-1-2025 om 10:01 zei Fundamenteel: Of mensen die denken op een goed blaadje bij God te staan, maar zich superieur en haatvol opstellen tegen slachtoffers van de "vijand". Het probleem is vaak het gebrek aan gebed. Wie niet bidt achter gesloten deuren, kan geen relatie met de Vader via de Zoon aangaan. En zo heb ik zelf nog steeds de reflex bij het ontwaken mijn telefoon aan te grijpen, in plaats van de Vader als eerste voor een nieuwe dag te danken. Dankbaarheid is een krachtig middel. Bidden heeft nog nooit geholpen.. Dus waarom nu wel? Bidden is met jezelf praten, niks meer en niks minder. Dit is weer typisch trolgedrag. Iets stellig zeggen om mensen te irriteren. Je krijgt hiervoor een strafpunt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.021 Geplaatst 20 januari Rapport Share Geplaatst 20 januari 3 uur geleden zei Paulus888: Bidden heeft nog nooit geholpen.. Dus waarom nu wel? Bidden is met jezelf praten, niks meer en niks minder. Ik kan u bevestigen dat bidden werkt. Via gebed bouwen wij, die geloven, een relatie met de Vader op. Ik heb met paternosters gebeden, maar het is toen ik begon te bidden zoals Jezus het leert, in het openbaar antwoord kreeg. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 712 Geplaatst 22 januari Rapport Share Geplaatst 22 januari Op 18-1-2025 om 10:47 zei Allahisechtjouwgod: Je aller eerste bericht is meteen hard to the point, er is niet eens een warm welkom hier. Ben ik hier niet welkom? Ik hou ook van God. Hallo @Allahisechtjouwgod. Ik ben hier de moderator en je bent van harte welkom. Op 18-1-2025 om 11:15 zei Allahisechtjouwgod: Kijk de vice versa dit zullen we blijven hebben. Hoe kan je geloven dat jouw creator uit drie bestaat. Hoe beoordeel jij. Ik ben hier niet om je te overtuigen, noch kan ik zoiets doen. je zal toch niet naar mijn geloof komen. En ik zal niet naar jouw geloof komen. Niet alle christenen geloven in een drieëenheid. Ik ook niet. Ik geloof in de Vader, de Almachtige God. Jezus is de Eerste die is voortgebracht door God, dus niet God zelf. De heilige Geest is de Geest van de Vader die ook gestuurd kan door Jezus. Zeg maar Gods zichtbare werkzame kracht. Ik ben het dus met je eens dat er slechts één God is. Op 18-1-2025 om 11:23 zei Figulus: Als 7 oceanen vol inkt niet voldoende zijn, dan hebben we te maken met een god die zich maar moeilijk weet uit te drukken. Een veelheid van woorden definieert een farizeeër en een heiden! Dit is gewoon een vreemde uitspraak en anti bijbels. Johannes 21:25 Er zijn nog veel meer dingen die Jezus heeft gedaan. Als die ooit uitgebreid zouden worden opgeschreven, dan zou de wereld zelf, denk ik, te klein zijn voor de geschreven boekrollen. Op 18-1-2025 om 12:13 zei Allahisechtjouwgod: Owja als jij in de macht van God gelooft vraag hem dan om de dood, dan kan je hem sneller zien. Maar omdat jij bang bent vna de waarheid zal je dit nooit in je leven doen. Iemand die niet gelooft in God zijn eenheid is het zelfde als een ongelofige. Ik denk dat we, net als iedereen, moet wachten op de opstanding van de doden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 712 Geplaatst 22 januari Rapport Share Geplaatst 22 januari Op 18-1-2025 om 14:35 zei Allahisechtjouwgod: Dit is geen communicatie. Ik wijs jullie allebei naar de waarheid en meer niet. We moeten wel open staan voor elkaars mening anders is er geen discussie mogelijk. Naast God Almachtig is, is Hij ook liefde. Toen God alles heeft gemaakt zag dat het heel goed was. De mens heeft God verlaten in Eden, niet andersom. Het is fantastisch dat God ons een mogelijkheid heeft gegeven om weer tot een goede verhouding tot Hem te komen. Als Christen geloof ik dat dit enkel door het loskoopoffer van Jezus kan. Jezus was volmaakt en heeft Zijn leven gegeven in ruil voor de zonde die Adam over de mensheid heeft gebracht. De schuld naar God van ons is zo groot dat we niet zonder dat offer kunnen. Ook al doen we nog zoveel goede daden. Dus door enkel goede daden kunnen we niet in een goede verhouding met God komen. Op 20-1-2025 om 20:02 zei Paulus888: Bidden heeft nog nooit geholpen.. Dus waarom nu wel? Als je niet gelooft niet nee. Ik kan bevestigen dat bidden wel degelijk helpt, zelfs onmisbaar. Op 18-1-2025 om 12:13 zei Allahisechtjouwgod: Iemand die niet gelooft in God zijn eenheid is het zelfde als een ongelofige. Ik denk ook dat het essentieel is te geloven in 1 God. Jezus heeft nooit beweerd God te zijn. Hij is wel onze Heer. Hij is Gods Zoon, de eerstgeborene. Kolossenzen 1:15 legt het goed uit: Hij is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene van de hele schepping. 16 Want via hem zijn alle andere dingen in de hemel en op aarde geschapen, de zichtbare en de onzichtbare, of het nu tronen, heersers, regeringen of autoriteiten zijn. Alle andere dingen zijn via hem en voor hem geschapen. 17 Hij bestond vóór alle andere dingen en via hem zijn alle andere dingen tot bestaan gebracht, 18 en hij is het hoofd van het lichaam, de gemeente. Hij is het begin, de eerstgeborene van de doden, zodat hij in alles de eerste zou worden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 55 Geplaatst 22 januari Rapport Share Geplaatst 22 januari 16 uur geleden zei sjako: Dit is gewoon een vreemde uitspraak en anti bijbels. Johannes 21:25 Er zijn nog veel meer dingen die Jezus heeft gedaan. Als die ooit uitgebreid zouden worden opgeschreven, dan zou de wereld zelf, denk ik, te klein zijn voor de geschreven boekrollen. 🤣 jij gelooft ook alles wat er geschreven staat he? Ik ben dat getrol zat. Je brengt geen positieve bijdrage hier. Ga maar eens een maandje over je zonden nadenken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten