Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik ben zelf meer een kattenmens, puur omdat ik met katten ben opgegroeid. Maar ik heb niks tegen honden. In de programma's van Cesar Millan zie je dat ongewenst gedrag van honden vaak wordt veroorzaakt door de baasjes. Omdat ze het ongewenste gedrag van de hond in hun onwetendheid belonen houden ze zelf dit ongewenste gedrag in stand. Hier een voorbeeld.

 

bewerkt door Monachos
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Monachos:

Ik ben zelf meer een kattenmens, puur omdat ik met katten ben opgegroeid. Maar ik heb niks tegen honden. In de programma's van Cesar Millan zie je dat ongewenst gedrag van honden vaak wordt veroorzaakt door de baasjes. Omdat ze het ongewenste gedrag van de hond in hun onwetendheid belonen houden ze zelf dit ongewenste gedrag in stand. Hier een voorbeeld.

 


Hele gave video. Heb hem helemaal bekeken. Cesar weet met wat voor hond hij te maken heeft, een jachthond, en hij ziet direct wat er mankeert aan de omgang met de hond door de eigenaars.   Ik vind het wel merkwaardig dat hij Tina toch nog een keer beet en kan begrijpen dat Tina haar gedrag daardoor onvoorspelbaar vindt. Ik denk dat de eigenaars daar altijd bedacht op moeten blijven. 

3 uur geleden zei Figulus:

Volgens mij bestaat het probleem uit vier teefjes die elkaar maar moeilijk kunnen verdragen.

Nee het komt doordat de eigenaars niet met een jachthond weten om te gaan. Het is belangrijk dat men beseft met wat voor soort hond men te maken heeft. Cesar legt uit waarom de hond agressief wordt, namelijk om de spanning van het enthousiasme van haar jachtinstinct af te laten vloeien. Dat gebeurt door te bijten. De eigenaar moet voordat dit kan gebeuren de hond al corrigeren want de hond kan niet haar eigen jachtinstinct bedwingen zonder dat haar dit geleerd wordt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Flawless victory:

Nee het komt doordat de eigenaars niet met een jachthond weten om te gaan. Het is belangrijk dat men beseft met wat voor soort hond men te maken heeft. Cesar legt uit waarom de hond agressief wordt, namelijk om de spanning van het enthousiasme van haar jachtinstinct af te laten vloeien. Dat gebeurt door te bijten. De eigenaar moet voordat dit kan gebeuren de hond al corrigeren want de hond kan niet haar eigen jachtinstinct bedwingen zonder dat haar dit geleerd wordt. 

Corrigeren van je hond is ook belangrijk inderdaad. Even zo doen naar mijn hond werkt het snelste; de volgende keer loop je met je staart tussen de benen de bosjes in bij het passeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid