Spring naar bijdragen

Sex voor een tweede huwelijk na een scheiding


Aanbevolen berichten

Goedemiddag 

Mijn huidige vriendin en ik zijn 48 en 51 en hebben allebei een scheiding achter de rug.

We willen graag trouwen maar dat zal nog wel een aantal jaar duren ivm inwonende kinderen.

we willen graag leven volgens Gods wil maar lopen tegen het vraagstuk aan : wel of geen gemeenschap voor ons huwelijk…wetende dat we graag goed willen doen, maar ook niet goed weten of we dit nog jaren kunnen volhouden omdat we al wat ouder zijn en al zo’n levenservaring achter de rug hebben . We hebben wel echt bewust gekozen voor elkaar en willen oprecht altijd bij elkaar blijven 

hoe kijken jullie hier tegenaan?

bewerkt door Rick1972
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Rick1972 changed the title to Sex voor een tweede huwelijk na een scheiding

Beste @Rick1972

De mens lijdt het meest, door het lijden dat hij vreest.
Met andere woorden: U maakt zich druk om iets waar u zich niet druk om hoeft te maken.
Kijk, er zijn altijd wel christenen te vinden die denken dat God zich ontzettend druk maakt, met name over wat er zich in slaapkamers afspeelt tussen ongetrouwde mensen.
Maar dat is natuurlijk niet zo.

Wilt u een tekst? Dat kan hoor:

Citaat

Prediker 9: 5-8.
Wie nog in leven zijn, weten tenminste dat ze moeten sterven, maar de doden weten niets. Er is niets meer dat hun loont, want ze zijn vergeten. Hun liefde en hun haat, alle hartstocht die ze ooit hebben gehad, ging allang verloren. Ze nemen nooit meer deel aan alles wat gebeurt onder de zon.
Dus eet je brood met vreugde, drink met een vrolijk hart je wijn. God ziet alles wat je doet allang met welbehagen aan. Draag altijd vrolijke kleren, kies een feestelijke geur. Geniet van het leven met de vrouw die je bemint. Geniet op alle dagen van je leven, die God je heeft gegeven. Het bestaan is leeg en vluchtig en je zwoegt en zwoegt onder de zon, dus geniet op elke dag

Zo, dus nu weet je wat je te doen staat: van het leven genieten met de  vrouw die je bemint.
Veel plezier!

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Rick1972:

we willen graag leven volgens Gods wil

"God houdt van seks" https://www.theologie.nl/boek/god-houdt-van-seks/.   Het is een voorproefje van hemelse heerlijkheden * 

God houdt echter niet zo van echtscheidingen. 

 

* "God houdt van seks is het essay bij de Nacht van de Theologie 2015, geschreven door de bekende cultuurtheoloog dr. Frank G. Bosman. Het essay is een hartstochtelijk pleidooi voor de erotiek. Op basis van een analyse van het christelijke Sexualpessimismus en de rol van het begrip ‘reinheid’ in onze cultuur, pelt hij de Bijbelse boodschap af tot de naakte kern. Bosman ziet liefde, seks en erotiek als onvoorwaardelijke zelfgave, als viering van het aan ons gegeven leven en als voorproefje van hemelse heerlijkheden"

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Petra.:

Ach ja, dat kun je van elk theologisch schrijfsel zeggen. Wat voor positie 't dan ook inneemt. 

De wereld van de seks kent geheimen die in geen enkel boekje staan, maar dan kom je op het gebied van tantra.  Doch dat is voor de natuurlijke mens niet weggelegd.   Die zit energetisch gezien in een gevangenis.  Dus heeft het ook geen zin om een boekje voor hen te schrijven.   Liefde laat zich niet dwingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Hopper:

De wereld van de seks kent geheimen die in geen enkel boekje staan, maar dan kom je op het gebied van tantra.  Doch dat is voor de natuurlijke mens niet weggelegd.   Die zit energetisch gezien in een gevangenis.  Dus heeft het ook geen zin om een boekje voor hen te schrijven.   Liefde laat zich niet dwingen.

Haha, dat zal wel geschreven zijn vanuit "de wens is de vader van de gedachte". 😁

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Haha, dat zal wel geschreven zijn vanuit "de wens is de vader van de gedachte". 😁

Nee, dat komt uit de praktijk vandaan.   Iets wat nu niet meer aan de orde is, want ik heb in het geheel geen seks.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Petra.:

Hij had het niet over een tantra boekje, maar over jouw reactie. |:)😉😄

Tja, dan moet ik schrijven dat ik DBI op het gebied van seksualiteit niet serieus neem?   DBI lijkt me niet iemand die kennis heeft van het energetisch gebeuren in de mens.  Anders had hij wel herkent wat ik schreef.   Hij copy paste mijn reactie op jou in een poging om wat te trollen.   Maar trollen is een vak, er zijn er hier op het forum die dat beter kunnen dan  DBI.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Hopper:

DBI lijkt me niet iemand die kennis heeft van het energetisch gebeuren in de mens.

Kennis?  Nee toch. Ga je nou opeens kennis prediken ? Van het energetisch gebeuren in het lijf van de natuurlijke mensen nog wel.  Héeee gatssie Hopper toch..je valt nog van je padje. 😄😘

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Petra.:

Kennis?  Nee toch. Ga je nou opeens kennis prediken ? Van het energetisch gebeuren in het lijf van de natuurlijke mensen nog wel.  Héeee gatssie Hopper toch..je valt nog van je padje. 😄😘

Ik ga geen kennis prediken, want prediken over het 'energetisch gebeuren' is niet het gebeuren zelf.  Jij en DBI gaan zelf het padje maar!

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-4-2024 om 16:58 zei Hopper:

Tja, dan moet ik schrijven dat ik DBI op het gebied van seksualiteit niet serieus neem?   DBI lijkt me niet iemand die kennis heeft van het energetisch gebeuren in de mens.  Anders had hij wel herkent wat ik schreef.   Hij copy paste mijn reactie op jou in een poging om wat te trollen.   Maar trollen is een vak, er zijn er hier op het forum die dat beter kunnen dan  DBI.

Verwar jouw fantasie niet met 'kennis'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid