Spring naar bijdragen

Hoe weet je of een droom van God is? Mensen met ervaring?


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen! Ik ben nieuw op dit forum en ben bezig met een schoolproject over dromen. 

Dromen en de hun betekenis een bron van discussie tussen mensen. De meeste mensen zijn het er mee eens dat het een verzameling is van van alles in je onderbewustzijn  en dat dat er dan uitkomt als je slaapt. Een verwerking van je gevoelens en gedachten. Maar hoe kijken we daar als christenen tegen aan? Persoonlijk heb ik een droom gehad dat Jezus mij gerust stelde toen ik die week een stressvolle week had. Maar komt die droom dan van God? Of is het gewoon een verwerking van breinspinsels?

Ik ben benieuwd wat jullie vinden. Komen alle dromen van God? Of geen? Of een paar, en zo ja, hoe herken je die?

En ik ben een kunstenaar dus als jullie dromen hebben gehad en God / Jezus / andere bijbelse figuren in jullie hebben gezien. Of andere interessante visuelen religieuze beelden? Kunnen jullie dat dan uitleggen? Dan zou ik dat misschien kunnen verbeelden voor mijn project. 

Ik kijk erg uit naar jullie antwoorden! Alvast bedankt en Gods zegen <3

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei justapookie:

Hallo iedereen! Ik ben nieuw op dit forum en ben bezig met een schoolproject over dromen. 

Dromen en de hun betekenis een bron van discussie tussen mensen. De meeste mensen zijn het er mee eens dat het een verzameling is van van alles in je onderbewustzijn  en dat dat er dan uitkomt als je slaapt. Een verwerking van je gevoelens en gedachten. Maar hoe kijken we daar als christenen tegen aan? Persoonlijk heb ik een droom gehad dat Jezus mij gerust stelde toen ik die week een stressvolle week had. Maar komt die droom dan van God? Of is het gewoon een verwerking van breinspinsels?

Ik ben benieuwd wat jullie vinden. Komen alle dromen van God? Of geen? Of een paar, en zo ja, hoe herken je die?

En ik ben een kunstenaar dus als jullie dromen hebben gehad en God / Jezus / andere bijbelse figuren in jullie hebben gezien. Of andere interessante visuelen religieuze beelden? Kunnen jullie dat dan uitleggen? Dan zou ik dat misschien kunnen verbeelden voor mijn project. 

Ik kijk erg uit naar jullie antwoorden! Alvast bedankt en Gods zegen ❤️

Als je twijfelt of een droom van God komt, dan komt die niet van God. Als God tot je spreekt, of dat nu in en droom is of op een andere wijze, doet Hij dat op een zodanige manier dat er geen twijfel mogelijk is. Er zijn ontzettend veel mensen die dit hebben ervaren en tegenwoordig is daar op het internet overvloedig veel over te lezen. Succes met je schoolproject! Dat gaat vast wel lukken. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

Als je twijfelt of een droom van God komt, dan komt die niet van God. Als God tot je spreekt, of dat nu in en droom is of op een andere wijze, doet Hij dat op een zodanige wijze dat er geen twijfel mogelijk is. Er zijn ontzettend veel mensen die dit hebben ervaren en tegenwoordig is daar op het internet overvloedig veel over te lezen. Succes met je schoolproject! Dat gaat vast wel lukken. 

Dankjewel voor je antwoord! Heb je toevallig goede plekken waar ik dat soort dromen kan vinden? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei justapookie:

Hallo iedereen! Ik ben nieuw op dit forum en ben bezig met een schoolproject over dromen. 

Dromen en de hun betekenis een bron van discussie tussen mensen. De meeste mensen zijn het er mee eens dat het een verzameling is van van alles in je onderbewustzijn  en dat dat er dan uitkomt als je slaapt. Een verwerking van je gevoelens en gedachten. Maar hoe kijken we daar als christenen tegen aan? Persoonlijk heb ik een droom gehad dat Jezus mij gerust stelde toen ik die week een stressvolle week had. Maar komt die droom dan van God? Of is het gewoon een verwerking van breinspinsels?

Ik ben benieuwd wat jullie vinden. Komen alle dromen van God? Of geen? Of een paar, en zo ja, hoe herken je die?

En ik ben een kunstenaar dus als jullie dromen hebben gehad en God / Jezus / andere bijbelse figuren in jullie hebben gezien. Of andere interessante visuelen religieuze beelden? Kunnen jullie dat dan uitleggen? Dan zou ik dat misschien kunnen verbeelden voor mijn project. 

Ik kijk erg uit naar jullie antwoorden! Alvast bedankt en Gods zegen ❤️

Het is erg eenvoudig, je dromen zijn een product van je eigen geest.  Waaraan je kunt zien hoe knap je eigen geest is, je geest kan alles scheppen wat er maar op komt.  Natuurlijk zullen er mensen zijn die beweren dat God in hun droom verschijnt.  Maar dat kan helemaal niet, want van God mogen we geen beeld maken.   Dus dan weet je dat ook weer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei justapookie:

Dankjewel voor je antwoord! Heb je toevallig goede plekken waar ik dat soort dromen kan vinden? 

Wat er op dit moment erg aan de orde is, is dat Jezus massaal in dromen aan Moslims verschijnt waardoor die tot geloof komen. Ook nu in Gaza. Misschien kun je daar eens mee beginnen? 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Hopper:

Het is erg eenvoudig, je dromen zijn een product van je eigen geest.  Waaraan je kunt zien hoe knap je eigen geest is, je geest kan alles scheppen wat er maar op komt.  Natuurlijk zullen er mensen zijn die beweren dat God in hun droom verschijnt.  Maar dat kan helemaal niet, want van God mogen we geen beeld maken.   Dus dan weet je dat ook weer.

toch zijn er verschillende mensen (ook die ik persoonlijk ken) die er van overtuigd zijn God gezien te hebben. Zouden die mensen dat dan verkeerd geïnterpreteerd hebben? Ik heb van kinds af aan al mee gekregen dat God op bijzondere manieren kan spreken tegen Zijn volgers. Zouden dromen daar dan niet 1 van kunnen zijn? Een bekend voorbeeld uit de bijbel dat God tegen mensen spreekt is bijvoorbeeld 1 Koningen 3 vers 5. Over dat God tegen Salomo spreekt in zijn droom

 

Zojuist zei Willempie:

Wat er op dit moment erg aan de orde is dat Jezus massaal in dromen van Moslims verschijnt waardoor ze tot geloof komen. Ook nu in Gaza. Misschien kun je daar eens mee beginnen? 

Oh dat is erg interessant! Kunt u mij iets van een website oid doorsturen waar ik deze verhalen kan vinden? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei justapookie:

toch zijn er verschillende mensen (ook die ik persoonlijk ken) die er van overtuigd zijn God gezien te hebben. Zouden die mensen dat dan verkeerd geïnterpreteerd hebben? Ik heb van kinds af aan al mee gekregen dat God op bijzondere manieren kan spreken tegen Zijn volgers. Zouden dromen daar dan niet 1 van kunnen zijn? 

De mens fantaseert wat af, je wilt niet weten wat ik zo af en toe droom.   Dingen die helemaal niet kunnen.    Ik raad aan om niet zo goed-gelovig te zijn , ik kan ook beweren dat God in mijn droom is verschenen.  Dan kan ik mezelf interessant maken en buikspreker worden van God.

Het is het Woord wat spreekt, maar niet met aan maat gebonden woorden.   Maar de natuurlijke mens kan de dingen des Gods helemaal niet verstaan.  Dus normaliter heb je met een fraudeur van doen, een zogeheten valse Christus.   Daar zijn er vele van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uit een van die linkjes:

 

Citaat

De christelijke professor en president van Risen Jesus Inc., Michael Licona, vertelt tegen CBN News dat hij een rapport ontvangen heeft van “ondergrondse christelijke bedieningen” in Palestina waarin vele wonderbaarlijke bekeringen worden beschreven.

Hij vertelt: “De afgelopen twee dagen hebben we honderden vaders geholpen die de meeste, zo niet alle, kinderen in de oorlog hebben verloren. Toen we deze mannen in veiligheid brachten, gaven we ze te eten, wasten ze hun kleren en begonnen we de Bijbel te lezen en over Jezus te praten. Toen gebeurde er een groot wonder. Afgelopen nacht verscheen Jezus aan meer dan 200 van hen in hun dromen! Ze zijn bij ons teruggekomen om meer uit Gods Woord te leren en willen weten hoe ze Jezus moeten volgen”, citeerde Licona uit de christelijke bediening.

In één nacht verscheen Jezus aan meer dan 200 mensen.   Wat ik dan weer een wonder vind is dat die 200 mensen weten hoe Jezus er uit ziet.  Kennelijk hadden die nog ergens een foto van 2000 jaar oud liggen waar Jezus op stond.......

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

Wat er op dit moment erg aan de orde is, is dat Jezus massaal in dromen aan Moslims verschijnt waardoor die tot geloof komen. Ook nu in Gaza. Misschien kun je daar eens mee beginnen? 

  
Persoonlijk heb ik grote twijfels omtrent het waarheidsgehalte van dat verhaal over die Gazanen die tot het christelijk geloof zouden zijn gekomen.  Beluister dit maar eens:

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Flawless victory:

  
Persoonlijk heb ik grote twijfels omtrent het waarheidsgehalte van dat verhaal over die Gazanen die tot het christelijk geloof zouden zijn gekomen.  Beluister dit maar eens:

 

Twijfelen mag maar degene die dit filmpje heeft geplaatst twijfelt er nu juist helemaal niet aan. Het enige dat hij zegt is dat de Koran Moslims toestaat om list en bedrog tegenover "ongelovigen" te plegen en dat we daar waakzaam voor moeten zijn. Maar er wordt ook in uitgelegd dat verreweg de meeste moslims totaal onwetend zijn over wat er in de Koran staat en dat dit dus geen reden mag zijn onze eventuele moslimvrienden te wantrouwen. Het filmpje betwist het waarheidsgehalte van wat er is gebeurt nu juist niet, zoals je suggereert, maar beaamt het daarentegen en ook het feit dat er wereldwijd heel veel moslims door dromen en visoenen Jezus als hun Heer aannemen.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

Twijfelen mag maar degene die dit filmpje heeft geplaatst twijfelt er nu juist helemaal niet aan. Het enige dat hij zegt is dat de Koran Moslims toestaat om list en bedrog tegenover "ongelovigen" te plegen en dat we daar waakzaam voor moeten zijn. Maar er wordt ook in uitgelegd dat verreweg de meeste moslims totaal onwetend zijn over wat er in de Koran staat en dat dit dus geen reden mag zijn onze eventuele moslimvrienden te wantrouwen. Het filmpje betwist het waarheidsgehalte van wat er is gebeurt nu juist maar beaamt het juist en ook dat er heel veel moslims door dromen en visoenen tot het ware geloof in Jezus komen.


Wat jij beschrijft heeft betrekking op Westerse moslims, niet op moslims in islamitische landen.  Het betwijfelt wel degelijk het waarheidsgehalte. Gazanen kunnen nergens heen, islamitische landen houden hun deuren dicht. Een bekering tot het christendom kan een eenvoudig ticket zijn richting het vrije westen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Flawless victory:


Wat jij beschrijft heeft betrekking op Westerse moslims, niet op moslims in islamitische landen.  Het betwijfelt wel degelijk het waarheidsgehalte. Gazanen kunnen nergens heen, islamitische landen houden hun deuren dicht. Een bekering tot het christendom kan een eenvoudig ticket zijn richting het vrije westen.

Of een bekering oprecht of geveinsd is zal blijken uit een levensverandering. Maar christenen zijn niet veilig in Gaza en tot het christendom bekeerde moslims zijn hun leven al helemaal niet zeker. En zelfs nadat Gaza van Hamas is bevrijd zal de bevolking, tenzij er een heel groot wonder gebeurt, nog steeds voor het allergrootste deel uit moslims bestaan. De christelijke inwoners van Gaza hebben ook geen vrijbrief naar het westen zoals je blijkbaar veronderstelt. Tenzij ik iets heb gemist natuurlijk. Maar jij stelt dat je grote twijfels hebt over het waarheidsgehalte van "het verhaal" en plaatst een filmpje met de opmerking "Beluister dit maar eens". Dan denk ik vanzelfsprekend: "O, zou het niet gebeurd zijn? Is het door iemand verzonnen?" Maar na het beluisteren van het (hele) filmpje blijkt dat het verhaal juist wordt bevestigd en afkomstig is uit betrouwbare bronnen. Ik vraag me nu dus af of je het filmpje zelf wel helemaal goed heb beluisterd en niet te snel een onjuiste conclusie hebt getrokken. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei justapookie:

Hallo iedereen! Ik ben nieuw op dit forum en ben bezig met een schoolproject over dromen. 

Dromen en de hun betekenis een bron van discussie tussen mensen. De meeste mensen zijn het er mee eens dat het een verzameling is van van alles in je onderbewustzijn  en dat dat er dan uitkomt als je slaapt. Een verwerking van je gevoelens en gedachten. Maar hoe kijken we daar als christenen tegen aan? Persoonlijk heb ik een droom gehad dat Jezus mij gerust stelde toen ik die week een stressvolle week had. Maar komt die droom dan van God? Of is het gewoon een verwerking van breinspinsels?

Ik ben benieuwd wat jullie vinden. Komen alle dromen van God? Of geen? Of een paar, en zo ja, hoe herken je die?

En ik ben een kunstenaar dus als jullie dromen hebben gehad en God / Jezus / andere bijbelse figuren in jullie hebben gezien. Of andere interessante visuelen religieuze beelden? Kunnen jullie dat dan uitleggen? Dan zou ik dat misschien kunnen verbeelden voor mijn project. 

Ik kijk erg uit naar jullie antwoorden! Alvast bedankt en Gods zegen ❤️

Dromen blijven fascinerend. Ze brengen je in contact met lagere instincten zowel als hoger bewustzijn. Mogelijk was er een stukje Christusbewustzijn in je, gefeliciteerd, daar heb je de rest van jouw leven inzicht van. 

Persoonlijk vind ik het droomleven interessanter dan het echte leven. Je hebt meer mogelijkheden, behalve dan om daar te blijven.

Als inspiratie voor kunst moet je denk ik vooral je eigen dromen gebruiken. Sommigen gebruiken dan extra middelen, dat is echter forceren, en ik raad het niet aan. Beschadigen van de hersenen kan blijvende problemen geven. Dromen gaat juist over herstel, niet over schade. De gebaande paden in de hersenen als het ware uitgummen en de beelden/verhalen die daarbij vrijkomen beleven.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid