Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

In 1Kor.15:47B staat:

"de tweede Mens is de Heere uit den Hemel."

Voor ons een eyeopener in het onderwijs van de apostel Paulus, die voortbouwt op Johannes 1:18:

"De Eniggeboren God"

God Zelf kwam uit de hemel en is Mens geworden: Jezus Christus, de Heilige Mens.

Noodzaak voor ons mensen om uitsluitend Hem als de waarachtige God te aanbidden! Hij vergeeft onze zonden, Hij geneest ons van ziekte, en Hij redt ons van de dood!

bewerkt door Jahu
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Jahu:

 

Noodzaak voor ons mensen om uitsluitend Hem als de waarachtige God te aanbidden! Hij vergeeft onze zonden, Hij geneest ons van ziekte, en Hij redt ons van de dood!

Is dat zo? Iedereen wordt wel eens ziek en iedereen gaat dood. Ik ken geen gevallen van mensen die nooit ziek zijn en niet dood gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Is dat zo? Iedereen wordt wel eens ziek en iedereen gaat dood. Ik ken geen gevallen van mensen die nooit ziek zijn en niet dood gaan.

Voor wie de Heer Jezus Christus liefheeft in Hem aanbidt, gelden Zijn woorden:

'En een iegelijk, die leeft, en in Mij gelooft, zal niet sterven in der eeuwigheid. Gelooft gij dat?'

Het 'en in Mij gelooft', heeft dezelfde strekking als 'Hem aangenomen hebben' uit Joh.1:12.

De Heer Jezus 'aannemen' en 'in Hem geloven', als wat? Dat Hij een timmerman was? Dat Hij in Nazaret heeft gewoond, dat Hij een Zoon van God is?

Bovenstaande klopt uiteraard, maar het is niet voldoende, wij moeten om Zijn eeuwig Koninkrijk binnen te kunnen gaan geloven dat de Heer Jezus God is! Dat is het crusiale, daar alleen gaat het om! 

bewerkt door Jahu
Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Jahu:

Voor wie de Heer Jezus Christus liefheeft in Hem aanbidt, gelden Zijn woorden:

'En een iegelijk, die leeft, en in Mij gelooft, zal niet sterven in der eeuwigheid. Gelooft gij dat?'

Het 'en in Mij gelooft', heeft dezelfde strekking als 'Hem aangenomen hebben' uit Joh.1:12.

De Heer Jezus 'aannemen' en 'in Hem geloven', als wat? Dat Hij een timmerman was? Dat Hij in Nazaret heeft gewoond, dat Hij een Zoon van God is?

Bovenstaande klopt uiteraard, maar het is niet voldoende, wij moeten om Zijn eeuwig Koninkrijk binnen te kunnen gaan geloven dat de Heer Jezus God is! Dat is het crusiale, daar alleen gaat het om! 

Maar waar zijn die mensen dan, want iedereen wordt ziek en iedereen gaat dood.

Wat is een 'iegelijk' ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Wat is een 'iegelijk' ?

Een 'iegelijk' betekent hier: ieder mens, ongeacht afkomst of geslacht, ongeacht ras of leeftijd, ongeacht arm of rijk, maar die gelooft dat de Heer Jezus Christus God is, Die Zijn lichaam heeft gegeven als Offer voor uw en voor mijn zonden, ja voor de zonden van álle mensen van alle tijden, dat Hij daarvoor heeft betaald om ons ervan te verlossen, voor hem of haar die dat van de Heer Jezus Christus gelooft, gelden Zijn woorden van eeuwig leven!

De ongelovige mensen daarentegen, die niet geloven dat dat de Heer Jezus Christus God is, die zullen sterven in hun zonden:

Joh 8:24 SV

'Ik heb u dan gezegd, dat gij in uw zonden zult sterven; want indien gij niet gelooft, dat Ik Die ben, gij zult in uw zonden sterven.'

bewerkt door Jahu
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Jahu:

Een 'iegelijk' betekent hier: ieder mens, ongeacht afkomst of geslacht, ongeacht ras of leeftijd, ongeacht arm of rijk, maar die gelooft dat de Heer Jezus Christus God is, Die Zijn lichaam heeft gegeven als Offer voor uw en voor mijn zonden, ja voor de zonden van álle mensen van alle tijden, dat Hij daarvoor heeft betaald om ons ervan te verlossen, voor hem of haar die dat van de Heer Jezus Christus gelooft, gelden Zijn woorden van eeuwig leven!

Ha juist, hm zelf denk ik eigenlijk dat als iemand spijt heeft, dat genoeg zou moeten zijn. Maar waar zijn die mensen dan, want iedereen wordt ziek en iedereen gaat dood.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Ha juist. Maar waar zijn die mensen dan, want iedereen wordt ziek en iedereen gaat dood.

Er zijn ware gelovigen over de hele wereld, die geloven in de waarachtige God Jezus Christus, in wie Zijn hemels Koninkrijk, Zijn heerlijkheid en Zijn Kracht als eerste zichtbaar zal zijn op deze aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Jahu:

Er zijn ware gelovigen over de hele wereld, die geloven in de waarachtige God Jezus Christus, in wie Zijn hemels Koninkrijk, Zijn heerlijkheid en Zijn Kracht als eerste zichtbaar zal zijn op deze aarde.

Wie zijn dat dan, want iedereen wordt ziek en iedereen gaat dood.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Wie zijn dat dan, want iedereen wordt ziek en iedereen gaat dood.

Dat is inderdaad vele eeuwen zo geweest, maar daar is door de prediking van het Evangelie van de Heer Jezus Christus verandering in gekomen, Hij geneest de zieken die tot Hem komen, en zij die in Hem geloven zullen de dood niet zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Jahu:

Dat is inderdaad vele eeuwen zo geweest, maar daar is door de prediking van het Evangelie van de Heer Jezus Christus verandering in gekomen, Hij geneest de zieken die tot Hem komen, en zij die in Hem geloven zullen de dood niet zien.

Dit antwoord zegt niets. Ik heb nou al 4 keer gevraagd wie dan die mensen zijn die niet ziek zijn en niet dood gaan en krijg er maar geen antwoord op. Iedereen wordt ziek iedereen gaat dood. Mensen die de dood niet zien? Ze zijn er niet. Ik ga het niet voor de 5e keer vragen hoor.  Het is nu wel duidelijk dat je geen antwoord hebt. Succes met niet ziek worden en niet dood gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Jahu:

Een 'iegelijk' betekent hier: ieder mens, ongeacht afkomst of geslacht, ongeacht ras of leeftijd, ongeacht arm of rijk, maar die gelooft dat de Heer Jezus Christus God is, Die Zijn lichaam heeft gegeven als Offer voor uw en voor mijn zonden, ja voor de zonden van álle mensen van alle tijden, dat Hij daarvoor heeft betaald om ons ervan te verlossen, voor hem of haar die dat van de Heer Jezus Christus gelooft, gelden Zijn woorden van eeuwig leven!

De ongelovige mensen daarentegen, die niet geloven dat dat de Heer Jezus Christus God is, die zullen sterven in hun zonden:

Joh 8:24 SV

'Ik heb u dan gezegd, dat gij in uw zonden zult sterven; want indien gij niet gelooft, dat Ik Die ben, gij zult in uw zonden sterven.'

Je bent zomaar wat aan het kersen plukken.  Als je Joh 8:24 SV niet in verband leest dan heeft Joh 8:24 SV geen enkele waarde.  Het voorgaande vers geeft aan dat 'dat' wat geloofd dient te worden niet van deze wereld is.  Anderen kunnen dan wel gaan voorzeggen wat 'dat' is, maar dat heeft geen enkele waarde.   Roeptoeteren met veel uitroeptekens op een forum helpt ook al niet.  Net zo min als ongefundeerde meningen weergeven.

Het 'dat' dient geboren te worden uit water en Geest, 'dat' is zonder zonde.  (Logisch, want wat uit de Geest geboren is , is per definitie zonder zonde).  Het is 'dat' wat de Tweede mens is, wat uit vlees is geboren is de eerste mens, dat kennen we allemaal.

Er is je ook al meerdere malen op gewezen dat het de eniggeboren Zoon is en niet de eniggeboren God.   Prima dat je de SV aanhoudt , maar hou dan ook de tekst aan welke in SV staat. Nu ben je een geheel eigen Bijbel aan het citeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Hopper:

Er is je ook al meerdere malen op gewezen dat het de eniggeboren Zoon is en niet de eniggeboren God.   Prima dat je de SV aanhoudt , maar hou dan ook de tekst aan welke in SV staat. Nu ben je een geheel eigen Bijbel aan het citeren.

Daar heb ik u 15 uur geleden toch al antwoord op gegeven, heeft u dat niet goed gelezen? Maar ik zal het nog eens aangeven, misschien ziet u vandaag beter:

"Ik citeerde wel Joh.1:18, maar niet uit de Statenvertaling!

(BSB) No one has ever seen God, but the one and only Son, who is Himself God and  is at the Father’s side, has made Him known.

(WV) Niemand heeft God ooit gezien, maar de eniggeboren God, die rust aan het hart van de Vader, Hij heeft Hem doen kennen.

(EBV) Niemand heeft ooit GOD gezien. De eniggeboren GOD, die aan de boezem van zijn Vader is, die heeft Hem bekendgemaakt. 

“‭Geen mens heeft ooit God gezien. De eniggeboren God, die in de boezem van zijn Vader is, heeft hem verklaard.” (Peshitta_NL)

(En dan nog de Nederlandse: NBV21, NBV en GNB. Ook kan ik u nog tal van Engelse vertalingen geven die 'Eniggeboren God' hebben, maar dat lijkt mij niet nodig, toch?)"

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Jahu:

Daar heb ik u 15 uur geleden toch al antwoord op gegeven, heeft u dat niet goed gelezen? Maar ik zal het nog eens aangeven, misschien ziet u vandaag beter:

"Ik citeerde wel Joh.1:18, maar niet uit de Statenvertaling!

(BSB) No one has ever seen God, but the one and only Son, who is Himself God and  is at the Father’s side, has made Him known.

(WV) Niemand heeft God ooit gezien, maar de eniggeboren God, die rust aan het hart van de Vader, Hij heeft Hem doen kennen.

(EBV) Niemand heeft ooit GOD gezien. De eniggeboren GOD, die aan de boezem van zijn Vader is, die heeft Hem bekendgemaakt. 

“‭Geen mens heeft ooit God gezien. De eniggeboren God, die in de boezem van zijn Vader is, heeft hem verklaard.” (Peshitta_NL)

(En dan nog de Nederlandse: NBV21, NBV en GNB. Ook kan ik u nog tal van Engelse vertalingen geven die 'Eniggeboren God' hebben, maar dat lijkt mij niet nodig, toch?)"

Je bent onverbeterlijk.  Daarnaast zit ik niet op Bijbel citaten te wachten, dat doen er al zovelen om hun 'eigen gelijk' te halen.  Op mijn inhoud ga je niet eens in.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Monachos:

Dit klopt niet.

NBV21:

Niemand heeft ooit God gezien, maar de enige Zoon, die zelf God is, die aan het hart van de Vader rust, heeft Hem doen kennen.

NBV:

Niemand heeft ooit God gezien, maar de enige Zoon, die zelf God is, die aan het hart van de Vader rust, heeft hem doen kennen.

GNB:

Nog nooit heeft iemand God gezien, maar de enige Zoon, zelf God, die rust aan het hart van de Vader, heeft hem doen kennen.

De Heer Jezus Christus is de enig Zoon, die Zelf God is, en ja, Hij is ook geboren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Hopper:

Je bent onverbeterlijk.  Daarnaast zit ik niet op Bijbel citaten te wachten, dat doen er al zovelen om hun 'eigen gelijk' te halen.  Op mijn inhoud ga je niet eens in.

Ik denk dat uw verwachtingen aangaande mijn persoon wat te hoog liggen, ik kan Gods Woord onmogelijk beter formuleren dan dat de Bijbel doet, dus citeer ik daaruit wat van toepassing is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Monachos:

Dit klopt niet.

NBV21:

Niemand heeft ooit God gezien, maar de enige Zoon, die zelf God is, die aan het hart van de Vader rust, heeft Hem doen kennen.

NBV:

Niemand heeft ooit God gezien, maar de enige Zoon, die zelf God is, die aan het hart van de Vader rust, heeft hem doen kennen.

GNB:

Nog nooit heeft iemand God gezien, maar de enige Zoon, zelf God, die rust aan het hart van de Vader, heeft hem doen kennen.

Dit is een beetje flauw.  Er staat achter “die zelf God is”. Dat heb ik ook maar even vergedrukt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jahu:

Ik denk dat uw verwachtingen aangaande mijn persoon wat te hoog liggen, ik kan Gods Woord onmogelijk beter formuleren dan dat de Bijbel doet, dus citeer ik daaruit wat van toepassing is.

Natuurlijk kun je dat wel, want de Bijbel is ook niet foutloos. Op verschillende plaatsen staat dat er meerdere goden zijn, dat staat haaks op 'er is maar één god'. Toch vind je het allemaal terug in die ene Bijbel, terwijl het niet tegelijk waar kan zijn. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jahu:

Ik denk dat uw verwachtingen aangaande mijn persoon wat te hoog liggen, ik kan Gods Woord onmogelijk beter formuleren dan dat de Bijbel doet, dus citeer ik daaruit wat van toepassing is.

Ik heb geen verwachtingen van u of iemand anders.  Ik ben dus ook nooit teleurgesteld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Monachos:

Ik heb in twee gevallen gereageerd op uitingen van Jahu waarin hij Bijbelverzen citeert: deze over Johannes 1:18 en zijn eigenaardige formulering van 1 Joh. 5:20 dus hoezo 'op elke slak zout leggen'?

Helemaal geen eigenaardige formulering, ik veronderstelde dat u wel zou begrijpen om de zin als volgt te openen: "Met andere woorden...", maar ik zal voortaan alle 'zoutplekken' nalopen. Denkt u nu echt dat ik eigenmachtig 1Joh.5:20 zou verdraaien, zoals de JW dat doen? Dat kan en wil ik niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Monachos:

Als u onderkent dat ik goed ben, zie dan ook in dat Ik (Jezus Christus) de waarachtige God ben, daarom ben ik goed! (1Joh.5:20)

Met andere woorden, de Heer Jezus bedoelde te zeggen: "Als u onderkent dat ik goed ben, zie dan ook in dat Ik de waarachtige God ben, daarom ben Ik goed!", dat zijn dus mijn woorden tussen de leestekens, om de boodschap te verduidelijken. 1Joh.5:20 staat erbij om zelf de juiste Bijbeltekst na te kunnen lezen waarin daadwerkelijk staat dat de Heer Jezus de waarachtige God is. 

bewerkt door Jahu
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jahu:

Met andere woorden, de Heer Jezus bedoelde te zeggen: "Als u onderkent dat ik goed ben, zie dan ook in dat Ik de waarachtige God ben, daarom ben Ik goed!", dat zijn dus mijn woorden tussen de leestekens, om de boodschap te verduidelijken. 1Joh.5:20 staat erbij om zelf de juiste Bijbeltekst na te kunnen lezen waarin daadwerkelijk staat dat de Heer Jezus de waarachtige God is. 

Het volgende schoot ineens door mij heen; alsof iets dat aan mij werd geopenbaard, ik weet het niet precies.

Dat je de tekst uit 1 Joh 5:20 er niet bij zet omdat daar staat:
Doch wij weten, dat de Zoon van God gekomen is, en heeft ons het verstand gegeven, dat wij den Waarachtige kennen; en wij zijn in den Waarachtige, namelijk in Zijn Zoon  Jezus Christus. Deze is de waarachtige God, en het eeuwige Leven.
Dus volgens die tekst heb je God; en je hebt zijn zoon. En ik denk zomaar dat je dat liever er niet in zet.
Toch?

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Laat ik nou denken dat je de tekst uit 1 Joh 5:20 er niet bij zet omdat daar staat:

Doch wij weten, dat de Zoon van God gekomen is, en heeft ons het verstand gegeven, dat wij den Waarachtige kennen; en wij zijn in den Waarachtige, namelijk in Zijn Zoon  Jezus Christus. Deze is de waarachtige God, en het eeuwige Leven.
Dus volgens die tekst heb je God; en je hebt zijn zoon. En ik denk zomaar dat je dat liever er niet in zet.
Toch?

Jawel, helemaal, maar de Vader en Zijn Eniggeboren Zoon Jezus Christus zijn één, God. (Joh.10:30)

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Jahu:

Jawel, helemaal, maar de Vader en Zijn Eniggeboren Zoon Jezus Christus zijn één, God. (Joh.10:30)

Aha. Maar dan kun je dus ook eeuwig leven krijgen zonder Jezus' kruisiging. Door spijt te tonen en goede werken te doen, als ze één God zijn. 
Want in Jona 3:10 staat: En God zag hun werken, dat zij zich bekeerden van hun bozen weg; en het berouwde God over het kwaad, dat Hij gesproken had hun te zullen doen, en Hij deed het niet. 
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Aha. Maar dan kun je dus ook eeuwig leven krijgen zonder Jezus' kruisiging. Door spijt te tonen en goede werken te doen, als ze één God zijn. 
Want in Jona 3:10 staat: En God zag hun werken, dat zij zich bekeerden van hun bozen weg; en het berouwde God over het kwaad, dat Hij gesproken had hun te zullen doen, en Hij deed het niet. 
 

Nee dat gaat niet, omdat in het verloop van de heilsgeschiedenis de Heer Jezus Christus als Mens werd geboren, Hij heeft nu het oordeel: 

(Joh 5:22) 'Want ook de Vader oordeelt niemand, maar heeft al het oordeel den Zoon gegeven'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid