Fundamenteel 1.012 Geplaatst 22 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 22 januari 14 minuten geleden zei Hopper: Ik begrijp niet wat je schrijft. Ligt aan mij. Dat er in de samenstelling van de Bijbel meer tussen zit dan enkel iets menselijk. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 805 Geplaatst 22 januari Rapport Share Geplaatst 22 januari 3 uur geleden zei Fundamenteel: Ligt aan mij. Dat er in de samenstelling van de Bijbel meer tussen zit dan enkel iets menselijk. Ik denk dat de samenstelling door mensen is gedaan, maar de auteurs van de Bijbel (dat zijn er velen) zijn goddelijk geïnspireerd. Dat schept soms ook tegenstrijdigheden, omdat ondanks de goddelijke inspiratie van een bepaalde auteur, de eigen wijze van uitdrukken toch aanwezig blijft. En die eigen wijze van uitdrukken is dan nog weer in het Nederlands vertaald ook. Ik behoor dan ook niet tot degene die zegt dat de Bijbel het woord van God is. Dan ga je teveel in de letters zitten, beter is om zelf die goddelijke inspiratie te zoeken terwijl je leest. Niet teveel in je hoofd zitten, maar voelen aan de tekst, wat trekt jouw aandacht? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jahu 146 Geplaatst 29 januari Rapport Share Geplaatst 29 januari (bewerkt) Er zijn verschillende Nederlandse Bijbelvertalingen, en ik heb er een aantal inhoudelijk met elkaar vergeleken. Wat mij opvalt is dat sommige Bijbels bepaalde zinnen, zinsdelen of woorden helemaal niet hebben. Dat vindt ik een manco, omdat Gods Woord voor de mensen zo volledig mogelijk gelezen moet kunnen worden. Een voorbeeldje van wat ik bedoel, en waardoor tevens duidelijk wordt dat het wel uitmaakt welke Bijbel u leest: (Handelingen 8:37, volgens de HSV) "En Filippus zei: Als u met heel uw hart gelooft, is het geoorloofd. En hij antwoordde en zei: Ik geloof dat Jezus Christus de Zoon van God is." (Handelingen 8:37, volgens de WV) ".............." Vers 37 ontbreekt! (Ik zou nog enkele voorbeelden kunnen geven.) 29 januari bewerkt door Jahu Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten