Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

18 minuten geleden zei Barnabas:

 

Hij heeft inderdaad gevangenen ingezet als sodaten dus hoeven we ons niet te verbazen over de oorlogsmisdaden tegen de mensheid die zij begaan hebben. Zelfs werden Oekraïense soldaten verkracht door de Russen. Jevgeni Prigozjin was een grote schurk en zal inderdaad in het laatste oordeel gevraagd worden verantwoording af te leggen . Hij is al omgebracht, hoogswaarscijnlijk door zijn eigen baas. Wie Putin niet meer kan gebruiken maakt hij genadeloos af.

Klopt allemaal.  Maar ik bedoelde eigenlijk meer dat we ons dienen te verlaten op Gods oordeel.   Daar dienen we een dusdanig vertrouwen in te hebben dat we er op kunnen vertrouwen dat misdadigers zoals Jevgeni Prigozjin en Vladimir Putin een rechtvaardig oordeel krijgen van God.   Dat schept rust in het hart, zodat we geen haat gaan voelen voor dergelijke misdadigers. 

Ik als mens mag geen oordeel uitspreken over Jevgeni Prigozjin en Vladimir Putin , want dan vergelijk ik mijzelf met hen.  En in vergelijking met zulke lieden is iedereen 'goed'. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Barnabas:
Op 29-8-2023 om 12:40 zei Dat beloof ik:

Zeer snel. Maar 2700 jaar nadat het is opgeschreven is het er nog niet. Waarom zou Putin zich dan hier druk om maken? 

Daarnaast heeft Putin zich al bekeerd: https://www.abc.net.au/news/2023-01-22/meet-patriarch-kirill-orthodox-church-leader-and-putin-ally/101858322 

Dat is de schaal van Christus voor de gehele mensheid.

Zeker niet, het is een uitspraak naar mensen.  Nergens wordt er bij gesteld dat het 'op schaal van de hele mensheid' is. 
Als er 2700 jaar geleden werd aangegeven dat het 'zeer snel' zou gebeuren, dan is dat al achter de rug.
Zo niet, dan kan de conclusie m.i. alleen maar zijn dat de profetie niet is uitgekomen. 
2700 jaar is niet 'zeer snel', maar ontzettend lang.

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Hopper:

Klopt allemaal.  Maar ik bedoelde eigenlijk meer dat we ons dienen te verlaten op Gods oordeel.   Daar dienen we een dusdanig vertrouwen in te hebben dat we er op kunnen vertrouwen dat misdadigers zoals Jevgeni Prigozjin en Vladimir Putin een rechtvaardig oordeel krijgen van God.   Dat schept rust in het hart, zodat we geen haat gaan voelen voor dergelijke misdadigers. 

Ik als mens mag geen oordeel uitspreken over Jevgeni Prigozjin en Vladimir Putin , want dan vergelijk ik mijzelf met hen.  En in vergelijking met zulke lieden is iedereen 'goed'. 

We hebben er wel allemaal mee te maken. Hij (Putin) heeft de westerse wereld stevig vervloekt met zijn dreigementen voor een kernoorlog.

We mogen ons indedaad verlaten op Gods oordeel. Dat schept inderdaad rust.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Barnabas:

We hebben er wel allemaal mee te maken. Hij (Putin) heeft de westerse wereld stevig vervloekt met zijn dreigementen voor een kernoorlog.

We mogen ons indedaad verlaten op Gods oordeel. Dat schept inderdaad rust.

Zo is dat.  Ik breng het verhaal van "Jezus stilt de storm" in herinnering.  (Marc. 4:35-41).    De storm van oorlog is ontketend door Putin en consorten.  Maar we houden ons vast aan Jezus die onbewogen en kalm de storm doorstond.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid