Spring naar bijdragen

Dochter deelt slechte huwelijk op sociale media


Aanbevolen berichten

Je dochter is volwassen, dus heeft ze haar eigen verantwoordelijkheid. Het is enorm dom om je vuile was op social media te zetten. Iedereen kan het lezen en over het algemeen wordt je daar niet populairder door. Het zal ook een eventuele nieuwe relatie in de weg staan. En wat je plaatst op internet krijg je bijna niet meer weg. Het enige wat je kan is met haar praten en haar in laten zien dat ze niet slim bezig is.

Dat jij als vader gefaald hebt vind ik onzin. Zij maakt verkeerde keuzes, niet jij. Heel veel wijsheid en sterkte.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

Op 29-6-2023 om 21:33 zei VliegerVader:

Ik dacht dat de rol van haar man was. Ze is getrouwd. Praat het met elkaar uit en niet met de hele gemeenschap op Twitter. Daarnaast zijn het kul (vernederende) verhalen. Het gaat dan erover dat ze niet naar een concert kan omdat er geen geld is. Die jongen werkt zo hard als een ploegpaard. Ik moet mij echt inhouden om niet tegen mijn dochter te zeggen dat zij zelf dan maar een baan moet zoeken. En ook over hun seksleven dat hij te moe is. Ja vind je het gek! Hij moet alleen voor een inkomen zorgen. Terwijl mijn dochter huisvrouw is zonder kinderen... Al deze problemen kunnen makkelijk worden opgelost, als zij gewoon wat lasten van hem overneemt. Dat heb ik al meerdere keren besproken. Een huisvrouw zijn zonder kinderen is naar mijn mening een werkloze. Maar in plaats van een baan vinden klaagt zij met steen en been op twitter. 

Naar wat ik lees denk ik dat je dochter doodongelukkig is en dit is haar uitlaatklep; kennelijk omdat er geen andere was waar ze zich gehoord voelde. Dit is niet zomaar wat gebabbel op social media maar doelbewust je huwelijk kapot maken. 

Kan me ook wel voorstellen dat ze zich te pletter verveelt. Is ze jong getrouwd ? Nooit gewerkt ? Wil ze dat niet, durft ze dat niet of mag ze dat niet ? Heeft ze wel een behoorlijke opleiding genoten ? 

 

P.s. sterkte ermee; het is een rotsituatie als je kinderen ongelukkig zijn. 

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Petra.:

 

Naar wat ik lees denk ik dat je dochter doodongelukkig is en dit is haar uitlaatklep; kennelijk omdat er geen andere was waar ze zich gehoord voelde. Dit is niet zomaar wat gebabbel op social media maar doelbewust je huwelijk kapot maken. 

Kan me ook wel voorstellen dat ze zich te pletter verveelt. Is ze jong getrouwd ? Nooit gewerkt ? Wil ze dat niet, durft ze dat niet of mag ze dat niet ? Heeft ze wel een behoorlijke opleiding genoten ? 

 

P.s. sterkte ermee; het is een rotsituatie als je kinderen ongelukkig zijn. 

 

 

HBO opleiding heeft ze gedaan. Maar ze heeft een ontzettend slechte werkmentaliteit. Binnen 2 maanden is ze meestal weg bij een werkgever. Dat heeft ze al sinds ze 16 was. Ik heb het maar laten gaan en dacht dat het vanzelf goed zou komen, maar ze wil maar niet werken. Zeker niet voltijd maar 16 uur per week vindt zij ook al vermoeiend. En als ze niet wil werken en afhankelijk van haar partner wil zijn, dan moet ze dat zelf weten. Maar dan moet je niet gaan zeiken dat hij te veel werkt en dat je niet je eigen geld hebt. Ik heb al meerdere malen gezegd als ze gewoon een baan heeft, heeft ze wat om handen. Ze heeft dan extra geld en leert nieuwe mensen kennen. Mijn vrouw en ik sturen haar steeds vacatures door. Zelfs als ze geen carrière wil maken zijn er zat dingen om te doen. Werken op festivals, in kledingwinkels. Ze springen om mensen. Ik weet het ook allemaal niet. Er zijn oplossingen voor haar problemen, maar ze gaat hier nooit op in. Alsof ze in een spiraal van ongelukkigheid wil zitten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei VliegerVader:

HBO opleiding heeft ze gedaan. Maar ze heeft een ontzettend slechte werkmentaliteit. Binnen 2 maanden is ze meestal weg bij een werkgever. Dat heeft ze al sinds ze 16 was. Ik heb het maar laten gaan en dacht dat het vanzelf goed zou komen, maar ze wil maar niet werken. Zeker niet voltijd maar 16 uur per week vindt zij ook al vermoeiend. En als ze niet wil werken en afhankelijk van haar partner wil zijn, dan moet ze dat zelf weten. Maar dan moet je niet gaan zeiken dat hij te veel werkt en dat je niet je eigen geld hebt. Ik heb al meerdere malen gezegd als ze gewoon een baan heeft, heeft ze wat om handen. Ze heeft dan extra geld en leert nieuwe mensen kennen. Mijn vrouw en ik sturen haar steeds vacatures door. Zelfs als ze geen carrière wil maken zijn er zat dingen om te doen. Werken op festivals, in kledingwinkels. Ze springen om mensen. Ik weet het ook allemaal niet. Er zijn oplossingen voor haar problemen, maar ze gaat hier nooit op in. Alsof ze in een spiraal van ongelukkigheid wil zitten. 

Ze zit vast in oorzaak en gevolg.   Als je te lui bent om te werken, dan zal een ellendig leven je deel zijn.   Dat je als vader dat hoog zit kan ik me voorstellen.   Dan is het nog een zegen dat er geen kinderen zijn, want kinderen betekent nóg harder werken.

Banen aanreiken zal niet helpen, want hier sluiten de winkels bij gebrek aan personeel.  Nergens is meer -goed- personeel te vinden.

Ik ken de zegeningen van een arbeidzaam leven, maar daar heeft je dochter ook niks aan.  Je zult eerst bereid moeten zijn om te arbeiden voordat je er achter kunt komen wat een zegen werk is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-6-2023 om 09:47 zei VliegerVader:

Mijn dochter is nu ruim 5 jaar getrouwd en haar huwelijk heeft net als de meeste ups en downs. Voor een aantal maanden kent haar huwelijk voornamelijk downs. En al die downs zet ze op sociale media, waar iedereen het kan lezen. Ik schaam mij kapot en zij wordt een beetje het lachertje van de gemeenschap. Ik heb zelf geen Instagram of twitter, maar mijn vrouw wel en ook veel mensen die naar onze kerk gaan. Dus die kunnen allemaal meegenieten van mijn dochters triades. Ik heb al meerdere malen gezegd dat ze moet stoppen met alles openbaar te maken, maar daar heeft ze geen boodschap aan.

Het zijn erg gênante kinderachtige details in hun relatie dat niemand hoeft te weten. Van het inkomen van haar man dat blijkbaar niet hoog genoeg is tot hun seksleven dat te wensen overlaat. Alles wordt maar op die sociale media gezet en ik ga elke zondag met het schaamrood op de kaken naar de kerk omdat mijn dochter al haar privé omstandigheden deelt.

Hoe zorg ik dat mijn dochter van die sociale media afgaat?

Probeer haar naar deze social media te lokken, in plaats van facebook, instagram en twitter, deze social media is minder openbaar en zichtbaar voor de buitenwereld. Je bent anoniemer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei VliegerVader:

HBO opleiding heeft ze gedaan. Maar ze heeft een ontzettend slechte werkmentaliteit. Binnen 2 maanden is ze meestal weg bij een werkgever. Dat heeft ze al sinds ze 16 was. Ik heb het maar laten gaan en dacht dat het vanzelf goed zou komen, maar ze wil maar niet werken. Zeker niet voltijd maar 16 uur per week vindt zij ook al vermoeiend. En als ze niet wil werken en afhankelijk van haar partner wil zijn, dan moet ze dat zelf weten. Maar dan moet je niet gaan zeiken dat hij te veel werkt en dat je niet je eigen geld hebt. Ik heb al meerdere malen gezegd als ze gewoon een baan heeft, heeft ze wat om handen. Ze heeft dan extra geld en leert nieuwe mensen kennen. Mijn vrouw en ik sturen haar steeds vacatures door. Zelfs als ze geen carrière wil maken zijn er zat dingen om te doen. Werken op festivals, in kledingwinkels. Ze springen om mensen. Ik weet het ook allemaal niet. Er zijn oplossingen voor haar problemen, maar ze gaat hier nooit op in. Alsof ze in een spiraal van ongelukkigheid wil zitten. 

Hi VliegerVader, 

Ik vind het zorgwekkend als een jonge meid 16 uur werken te vermoeiend vindt. Dan is er iets mis. (Pas op met te snel aannemen dat ze een slechte mentaliteit heeft, ik had vroeger een kennis die altijd te lui werd genoemd, pas toen ie jong stierf kwamen ze erachter dat ie een ziekte had en altijd bekaf was geweest). Nou wil ik je geen angst aanjagen want dit is natuurlijk wel uitzonderlijk. Je kan ook bekaf zijn van het mentale (ongelukkig voelen, of het sociale, geduw en getrek, het moeten..hoge eisen of juiste te lage etc.)  Wat zij nu doet is haar ongelukkige gevoel een plek en reden geven door haar man aan te wijzen i.p.v. bij zichzelf op zoek te gaan. Als je je goed voelt in je huwelijk en met jezelf kan het je helemaal niet schelen of je naar een concert kan of niet. Dan ga je fijn samen fietsen, picknicken of andere leuke dingen doen die niks kosten.  Ik denk dat oplossingen bieden en vacatures sturen het antwoord niet is, eerder averechts werkt. Er zit iets heel erg niet goed met haar (mentale) gezondheid. Ze heeft HBO gedaan en jullie komen met vacatures ver onder haar niveau! Waarom is dat? Waarom ging het niet goed bij haar werkgevers ? Werkte ze steeds al onder haar niveau ?  

 

 

1 uur geleden zei VliegerVader:

... Er zijn oplossingen voor haar problemen, maar ze gaat hier nooit op in. Alsof ze in een spiraal van ongelukkigheid wil zitten. 

Het zijn wel oplossingen voor problemen maar volgens mij gaat ze er niet op in omdat dit haar problemen niet zijn maar meer het gevolg van wat wel haar probleem is. 

Mijn gedachte is.. neem de tijd.. ga met je vrouw er eens rustig voor zitten met haar, met een potje thee en begin met de vraag dat je graag samen wil uitzoeken waarom ze zo ongelukkig is en wat ZIJ denkt wat jullie kunnen doen om haar te helpen. 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid