Hopper 813 Geplaatst 21 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2023 https://www.hersenstichting.nl/hersenaandoeningen/schizofrenie/ Je kunt niets doen aan de genetische aanleg voor schizofrenie. Die heb je of die heb je niet. Maar als je die aanleg wel hebt kun je dingen doen om te voorkomen dat je schizofrenie krijgt. Blijf in contact met je vrienden. Blijf onder de mensen komen. Slaap ’s nachts en blijf overdag actief. Probeer stress te voorkomen en neem genoeg rust. Gebruik geen alcohol of drugs. ----------------------- Volgens de hersenstichting -die mij een betrouwbare bron lijkt- kun je op zich niks doen tegen schizofrenie. Maar je kunt het wel voorkomen of verminderen door bepaalde maatregelen. Verder heeft de patiënt wanen welke tijdelijk zijn. Het beeld is dus niet stationair. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
antoon 298 Geplaatst 21 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2023 (bewerkt) Ik heb ook genoeg meer dan genoeg persoonlijke zaken in het verleden, als ik dat ga ventileren bestaat ook de mogelijkheid dat ik in herhaling zou vallen, ik begin er niet meer aan. Hiermee bedoel ik dat Barnabas te begrijpen is, dat het medisch niet zou kloppen met de huidige stand van zaken in de wetenschap kan, maar het kan evenzogoed dat de persoon zich gesterkt voelt door de schrift om ermee omte gaan, dat kan hij als genezing ervaren voor zichzelf, het is dan persoonlijk. Het waarheids gehalte voor de overige is misschien een vraag, maar je kan je afvragen waarom iemand hiervoor moeite doet, ik geef hem dat voordeel. 21 juni 2023 bewerkt door antoon Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 21 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2023 Het lijkt me voor alle forumdeelnemers het beste om niet hun medische geschiedenis te posten en om verdere persoonlijke mededelingen achterwege te laten. Het forum bevindt zich nu eenmaal in het veld van goed en kwaad en we zien momenteel dat kwade krachten de overhand hebben. Niets om zorgen over te maken, morgen is alles weer anders. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Barnabas 178 Geplaatst 20 juli 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 juli 2023 Op 20-6-2023 om 23:26 zei sjako: Hoi Sjako, dit betreft niet het onderwerp maar wel wil ik je nog hartelijk bedanken voor je ingreep aan het begin van het topic. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten