Spring naar bijdragen

Welke Bijbel vertaling?


Aanbevolen berichten

12 minuten geleden zei ProDeo:

Hoi

Ik ben op zoek naar een waarheidsgetrouwe Bijbel vertaling voor iemand die zich binnenkort laat dopen.

Zeg nou niet de Griekse bron tekst 😉

Ik denk dat er geen vertalingen zijn van het bronmateriaal naar Nederlandd waarbij de vertalers bewust een loopje met de waarheid hebben genomen. In alle gevallen zullen ze oprecht hun best hebben gedaan. Het is het geloof waarmee ze vertalen, dat de problemen geeft.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-2-2023 om 23:20 zei Fundamenteel:

BasisBijbel is tot heden wel getrouw imo. Leest ook lekker vlot. Ik heb die versie nog wel niet helemaal uitgelezen en lees anders de KJV. Maar ik ervaar nog geen tegenstrijdigheden.

Dank voor de tip, Heb de BasisBijbel besteld. De online versie ziet er goed uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei ProDeo:

Dank voor de tip, Heb de BasisBijbel besteld. De online versie ziet er goed uit.

HI. 

Sorry, ik ben een beetje laat met reageren. 

Ik denk dat het een beetje aan iemands geloofsstroming ligt wat voor Bijbel het meest gewaardeerd wordt. 

Ook is het misschien aardig om te weten dat er recent een Wetenschapsbijbel is uitgekomen, en dat er ook een Vrouwenbijbel bestaat voor de liefhebbers. 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-2-2023 om 23:17 zei ProDeo:

Hoi

Ik ben op zoek naar een waarheidsgetrouwe Bijbel vertaling voor iemand die zich binnenkort laat dopen.

Zeg nou niet de Griekse bron tekst 😉

 

 

 

De beste vertaler ben je zelf, als je in staat bent om met je hart te lezen.    Zou iemand het Grieks kunnen lezen, maar zijn hart thuis laten, dan zou hij nog altijd een blinde lezer zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid