Spring naar bijdragen

Licht in de duisternis


Aanbevolen berichten

Credible schijnt geen plaats te hebben voor humor!  Althans, ik kon het niet vinden, dus heb ik het maar onder Godsdienst geplaatst, want godsdienst brengt vreugde en dan kan je lachen om je eigen fouten en die van anderen.  De moderator kan het veranderen natuurlijk.

Licht in de duisternis

Hoeveel charismaten zijn er nodig om een gloeilamp te vervangen? Een, aangezien hun handen toch al in de lucht zijn.

Hoeveel calvinisten zijn er nodig om een gloeilamp te vervangen?  Geen.God heeft voorbestemd wanneer de lichten aan zullen gaan.

Hoeveel fundamentalisten zijn er nodig om een gloeilamp te vervangen? Vervangen?!!!

Hoeveel Pinkstermensen zijn er nodig om een gloeilamp te vervangen? Tien.  Een om het te vervangen en 9 anderen om te bidden tegen de geest van de duisternis.

Hoeveel tv-evangelisten zijn er nodig om een gloeilamp te vervangen? Een. Maar om de boodschap van hoop door te laten gaan, stuur vandaag nog uw donatie.

Hoeveel rooms-katholieken zijn er nodig om een gloeilamp te vervangen? Geen: alleen kaarsen.

Hoeveel Amish heb je nodig om een gloeilamp te vervangen?  Wat is een gloeilamp?

Hoeveel polygame mormonen zijn er nodig om een gloeilamp te vervangen?  Vijf. Een man om de lamp te vervangen, en vier vrouwen om hem te vertellen hoe het moet.

Hoeveel Jehova's Getuigen zijn er nodig om een gloeilamp te vervangen?  Drie. Een om de lamp in te draaien en twee om op je deur te kloppen en je te vragen of je het licht hebt gezien!

Hoeveel Unitariërs zijn er nodig om een gloeilamp te vervangen?

We kiezen ervoor om geen uitspraak te doen voor of tegen de noodzaak van een gloeilamp. Tijdens je eigen reis heb je echter ontdekt dat gloeilampen voor jou werken, en dat is prima. U wordt uitgenodigd om een gedicht te schrijven of een moderne dans te componeren over uw gloeilamp voor de volgende zondagse dienst, waarin we een aantal gloeilamptradities zullen onderzoeken, waaronder gloeilampen, fluorescerende, drieweg, langlevend en getint, allemaal waarvan even geldige paden naar luminescentie zijn.

🙂

bewerkt door Chartreuse
Link naar bericht
Deel via andere websites

BRIEF VOOR PA

Vader komt thuis, hondsmoe, na een moeilijke dag op het kantoor.  Vol verbazing merkt hij meteen op dat zijn zoons slaapkamer keurig was opgeruimd en het bed mooi opgemaakt was.  Er is iets verkeerd. Toen zag hij een envelop op het kussen, geaddresseerd “Pa”.  Meteen wist hij dat het slecht nieuws was.  Met trillende vingers opende hij de letter en begon te lezen.

“Beste Pa, het is met veel spijt en verdriet dat ik dit aan U schrijf. 

Ik moest met mijn vriendin ontlopen, want ik wou geen moeilijke scene hebben met U en Mam.

Ik heb dol verliefd op Janneke, omdat zij zo mooi en lief is, maar ik weet dat jullie haar nooit goed zouden keuren vanwege al haar piercings, haar tattoes, haar hippy kleding en ook omdat zij een stuk ouder is dan ik.

Maar het is niet alleen omdat ik harstikke verliefd ben, Pa. 

Janneke is zwanger!

Zij heeft gezegd dat wij zeer gelukkig zullen zijn.  Zij is de eigenaar van een caravan.  Wij scharen een droom om veel meer kinderen te krijgen.

Zij heeft mijn ogen geopend aan het feit dat marijuana eigenlijk niemand kwaad doet.  Wij gaan het zelf groeien en verkopen,  zo dat wij net zo veel cocaine en extasy kunnen kopen als wij willen.

 Wij hopen ook dat in de naarbije toekomst de wetenschap een kuur zal vinden voor Aids, zodat Janneke beter kan worden.

Zij heeft het echt verdiend!

Maak U alstublieft geen zorgen Pa, ik ben 15 en weet wat ik doe.

Een dezer dagen komen wij U zeker opzoeken, zodat jullie al uw kleinkinderen kunnen ontmoeten.

Met liefde, Uw zoon Jan.”

 

P.S.  Pa, niets van het bovenstaande is waar!  Ik ben bij Piet thuis.

Ik wou U er alleen maar aan herinneren dat er slechtere dingen zijn dan mijn schoolreport dat op mijn bureau is.  Ik hou van U!

Bel mij aub op waneer het weer veilig is om thuis te komen.

Bedankt

 

 

DEZE JONGE KOMT VER!

🙂

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen.  Zo'n beetje de belangrijkste uitspraak welke in de bijbel staat.  En waaruit ook blijkt dat duisternis en licht niet los van elkaar staan.  Het schijnt immers in de duisternis.   En de duisternis heeft kennelijk het vermogen om zaken ja/nee te begrijpen.

 

Jesaja 45:7.  " Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen."

 

Het geformeerde licht schijnt in de geschapen duisternis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Chartreuse:

Zit wel iets in als je het goed begrijpt, maar deze draad was bedoelt als een grapje, een sense of humor, eventjes lachen!

 

Mijn aard is dusdanig dat ik nooit kan lachen op commando.  De humor ligt op straat, maar men stapt er over heen.  Ik schijn mijn licht er op en dan is humor een gave.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Op 12-10-2022 om 10:02 zei Chartreuse:

Credible schijnt geen plaats te hebben voor humor!  Althans, ik kon het niet vinden, dus heb ik het maar onder Godsdienst geplaatst, want godsdienst brengt vreugde en dan kan je lachen om je eigen fouten en die van anderen.  

🙂

 Zie het nu pas.. leuk topic! 👍

 

Op 12-10-2022 om 15:13 zei Hopper:

Het geformeerde licht schijnt in de geschapen duisternis.

😁😁🤣

 

Op 12-10-2022 om 10:21 zei Chartreuse:

Wist je dat als Adam en Eva Chinees waren geweest, wij waarschijnijk nog in het Paradijs zouden zijn!  Hoe zo?

Nou, als zij Chinees waren geweest zouden zij waarschijnlijk niet de appel maar de slang hebben gegeten!

😁🤣🤣

 

 

Hoeeeezeeeeeee, ik doe meeeeeeeeee 🥳  

 

Elke decennium mogen de monniken van het klooster hun gelofte van stilte verbreken en twee woorden spreken. Na tien jaar is dit de eerste kans voor een monnik. Hij zegt: " Slecht eten" 

Tien jaar later zegt ie "Hard bed" 

Na weer 10 jaar zegt ie  "Ik stop"  terwijl hij de hoofdmonnik aankijkt.

"Dat verbaast me niks", zegt de hoofdmonnik, "je bent al aan het zeuren sinds je hier bent".

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Chartreuse:

What do you call a man who chases women?

A womaniser

What do you call a woman who chases men?

STUPID!

Vertaald uit Engels:

 

Wat noem je een man die op  vrouwen jaagt?

Een womaniser  (Ken de Nederlndse uitdrukking niet)

Wat noem je een vrouw die op mannen jaagt?

STOM!

Haha! Een nl uitdrukking zou rokkenjager kunnen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid