Leonie9000988 0 Geplaatst 11 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2022 Beste lezers, alvast bedankt voor het meedenken. Een belangrijk persoon voor mij die mij altijd heeft geholpen van kinds af aan is plots zeer ziek. Zelf ben ik niet christelijk maar hij wel. Ik zou hem graag een mooie Bijbelse tekst sturen waarin ik mijn dankbaarheid kan laten zien en een tekst wat gaat over kracht en liefde? Ik hoop dat jullie mij begrijpen en dat dit geen vreemde vraag is. En anders schrijf ik iets uit mijn hart. Maar ik zou hem er graag eer mee doen. enorm bedankt! Ik heb zelf de bijbel in huis om mee te kunnen lezen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hermanos2 549 Geplaatst 11 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2022 (bewerkt) 2 uur geleden zei Leonie9000988: Beste lezers, alvast bedankt voor het meedenken. Een belangrijk persoon voor mij die mij altijd heeft geholpen van kinds af aan is plots zeer ziek. Zelf ben ik niet christelijk maar hij wel. Ik zou hem graag een mooie Bijbelse tekst sturen waarin ik mijn dankbaarheid kan laten zien en een tekst wat gaat over kracht en liefde? Ik hoop dat jullie mij begrijpen en dat dit geen vreemde vraag is. En anders schrijf ik iets uit mijn hart. Maar ik zou hem er graag eer mee doen. enorm bedankt! Ik heb zelf de bijbel in huis om mee te kunnen lezen Heb je al eens gezocht op internet? Zou toch makkelijk te vinden moeten zijn. Zelf vind ik het lastig omdat ik die persoon niet ken. Niet weet wat 'm raakt. Ik zou zomaar een tekst noemen die een ander niet boeit. Wel van belang is het feit dat die persoon nu al door forummers genoemd wordt in gebed voor de zieken. Als je er echt niet uit komt dan zoek ik met je mee. Sterkte. https://dailyverses.net/nl/kracht Jesaja 41:10 is misschien toepasselijk? 11 juni 2022 bewerkt door Hermanos2 Aanvulling Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 11 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2022 Ik zou het in eigen woorden schrijven en afsluiten met 2 Timotheus 1:7 Want God heeft ons niet gegeven een geest der vreesachtigheid, maar der kracht, en der liefde, en der gematigdheid. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 11 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2022 Hallo Leonie. Zoek 1 Korinthiërs 13 eens op. Dat is uit het hart geschreven en is een tekst waar zowel gelovigen als ongelovigen mee uit de voeten kunnen. Als er iets een brug slaat tussen mensen is het de liefde wel. https://www.statenvertaling.net/bijbel/1kor/13.html Fundamenteel reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 528 Geplaatst 11 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2022 9 uur geleden zei Leonie9000988: Beste lezers, alvast bedankt voor het meedenken. Een belangrijk persoon voor mij die mij altijd heeft geholpen van kinds af aan is plots zeer ziek. Zelf ben ik niet christelijk maar hij wel. Ik zou hem graag een mooie Bijbelse tekst sturen waarin ik mijn dankbaarheid kan laten zien en een tekst wat gaat over kracht en liefde? Ik hoop dat jullie mij begrijpen en dat dit geen vreemde vraag is. En anders schrijf ik iets uit mijn hart. Maar ik zou hem er graag eer mee doen. enorm bedankt! Ik heb zelf de bijbel in huis om mee te kunnen lezen Sterkte met je vriend, ik denk dat jij je dankbaarheid beter kan uitspreken direct naar hem toe dat waardeert ie waarschijnlijk meer. Althans ikzelf vind het altijd zo nep en gemaakt als een ongelovige met een bijbeltekst aankomt, niet dat ik dat dan niet waardeer maar het klopt op de één of andere manier niet het riekt naar wanhoop van de ongelovige, m.i Dus mijn advies spreek vanuit je hart direct tot hem, daarna kun je de bijbel gaan lezen voor hem, dat zal hij zeker waarderen waarschijnlijk. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten