Spring naar bijdragen

Russen onder vuur van de cancelcultuur


Aanbevolen berichten

Na de voor wappies neergezette zelf nadenkende mensen zijn er nu de Russen bijgekomen als doelwit van de deugmens en zijn cancelcultuur. Zo stapelt de deugmens zich de kolen op het hoofd.  Uit haat voor “de vijand” wordt men zelf tot vijand, wordt men zèlf tot een dief en moordenaar.
 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-3-2022 om 13:34 zei Divine_will:

Na de voor wappies neergezette zelf nadenkende mensen zijn er nu de Russen bijgekomen als doelwit van de deugmens en zijn cancelcultuur. Zo stapelt de deugmens zich de kolen op het hoofd.  Uit haat voor “de vijand” wordt men zelf tot vijand, wordt men zèlf tot een dief en moordenaar.
 

 

De gewone Rus kan niks doen aan de oorlog in Oekraïne. Maar de oligarchen zijn wel grote vriendjes met Poetin. Die moeten we vooral raken. Die kunnen Poetin namelijk beïnvloeden, misschien dat hij zijn beleid dat wat veranderd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei 010:

De gewone Rus kan niks doen aan de oorlog in Oekraïne. Maar de oligarchen zijn wel grote vriendjes met Poetin. Die moeten we vooral raken.

Je zei eerder dat je christen bent.  Kun je aangeven waar je in het Nieuwe Testament leest dat je oligarchen zou moeten of mogen “raken”?  Je zei ook dat jouw God door sommigen Allah en Shiva genoemd wordt.    Oog en oog en dergelijken is meer oud-testamentisch (en zelfs dat niet)  en islamitisch dan christelijk. 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Divine_will:

Je zei eerder dat je christen bent.  Kun je aangeven waar je in het Nieuwe Testament leest dat je oligarchen zou moeten of mogen “raken”?  Je zei ook dat jouw God door sommigen Allah en Shiva genoemd wordt.    Oog en oog en dergelijken is meer oud-testamentisch (en zelfs dat niet)  en islamitisch dan christelijk. 

Dit heeft niks met oog om oog en tand om tand te maken. Lees mijn post is goed. Als de oligarchen zien dan hun geld verdampt, dan gaan ze hopelijk zeuren bij Poetin om die oorlog te stoppen. Er zijn maar weinig mensen in Rusland die macht/invloed hebben op het beleid in het land. Poetin is de eindbaas, maar daarom heen zit bijvoorbeeld de minister van buitenlandse zaken, de directeur van het staats gasbedrijf, de directeur van het staats oliebedrijf. Het gaat dus niet om het straffen, maar het effect ervan. Ik wil dat de Russen zich terugtrekken uit Oekraïne zodat die rot oorlog stopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Divine_will:

Je zei eerder dat je christen bent.  Kun je aangeven waar je in het Nieuwe Testament leest dat je oligarchen zou moeten of mogen “raken”?  Je zei ook dat jouw God door sommigen Allah en Shiva genoemd wordt.    Oog en oog en dergelijken is meer oud-testamentisch (en zelfs dat niet)  en islamitisch dan christelijk. 

 

5 uur geleden zei 010:

Als de oligarchen zien dan hun geld verdampt, dan gaan ze hopelijk zeuren bij Poetin om die oorlog te stoppen. Er zijn maar weinig mensen in Rusland die macht/invloed hebben op het beleid in het land. Poetin is de eindbaas, maar daarom heen zit bijvoorbeeld de minister van buitenlandse zaken, de directeur van het staats gasbedrijf, de directeur van het staats oliebedrijf. Het gaat dus niet om het straffen, maar het effect ervan. Ik wil dat de Russen zich terugtrekken uit Oekraïne zodat die rot oorlog stopt.


Het Scharnierpunt in De Bijbel  is Jezus Christus.  Het Evangelie is Christocentrisch.  Je beweert dat je christen bent. Dus wijs mij dan aan waar in het Nieuwe Testament staat dat jij een ander mens mag beroven?  Laat zien waar Jezus dit volgens jou heeft gezegd dan. 

Tweede vraag die daarmee nauw samenhangt: je beweert dat jouw God ook Allah heet.  Allah heeft geen Zoon. Hoe wil je dit rijmen? Als je beweert te geloven in de Zoon van God?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Divine_will:

Het Scharnierpunt in De Bijbel  is Jezus Christus.  Het Evangelie is Christocentrisch.  Je beweert dat je christen bent. Dus wijs mij dan aan waar in het Nieuwe Testament staat dat jij een ander mens mag beroven?  Laat zien waar Jezus dit volgens jou heeft gezegd dan. 

Zie je het grotere plaatje niet? Als we Poetin onder druk kunnen zetten, dan stopt de oorlog misschien. Daar worden een hoop mensenlevens mee gered.

Citaat

Tweede vraag die daarmee nauw samenhangt: je beweert dat jouw God ook Allah heet.  Allah heeft geen Zoon. Hoe wil je dit rijmen? Als je beweert te geloven in de Zoon van God?

Ik geloof dat niet alles in de bijbel letterlijk waaris, waarom open je niet een ander topic over dit onderwerp? Het is namelijk ook best offtopic.

bewerkt door 010
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei 010:

Zie je het grotere plaatje niet? Als we Poetin onder druk kunnen zetten, dan stopt de oorlog misschien. Daar worden een hoop mensenlevens mee gered.

Ik geloof dat niet alles in de bijbel letterlijk waaris, waarom open je niet een ander topic over dit onderwerp? Het is namelijk ook best offtopic.

Het is heel on topic. Je beweert christen te zijn. Maar je voert oorlog tegen je Schepper om een oorlog van mensen te winnen.  

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Divine_will:

Het is heel on topic. Je beweert christen te zijn. Maar je voert oorlog tegen je Schepper om een oorlog van mensen te winnen.  

Ik voer geen oorlog tegen God/de schepper. En die oorlog moet zo vlug mogelijk ophouden. Want dat bespaart mensenlevens en lees. Daar ben jij toch ook voor?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Divine_will:

Het Scharnierpunt in De Bijbel  is Jezus Christus.  Het Evangelie is Christocentrisch.  Je beweert dat je christen bent. Dus wijs mij dan aan waar in het Nieuwe Testament staat dat jij een ander mens mag beroven?  Laat zien waar Jezus dit volgens jou heeft gezegd dan

Mattheus . Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard

Lukas 19:2. 7Doch deze mijn vijanden, die niet hebben gewild, dat ik over hen koning zoude zijn, brengt ze hier, en slaat ze hier voor mij dood.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei 010:

Ik voer geen oorlog tegen God/de schepper. En die oorlog moet zo vlug mogelijk ophouden. Want dat bespaart mensenlevens en lees. Daar ben jij toch ook voor?

Nee daar ben ik niet voor.  Ik ben voor het stoppen van de oorlog van de mens tegen zijn Schepper. Opdat hij verlost mag worden en Zijn Heerlijkheid ontvangen kan.  Alleen daaruit vloeit eeuwigdurende Vrede voort. Dat is een Vrede die op een andere manier tot stand komt  dan die jij propageert. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Divine_will:

Nee daar ben ik niet voor.  Ik ben voor het stoppen van de oorlog van de mens tegen zijn Schepper. Opdat hij verlost mag worden en Zijn Heerlijkheid ontvangen kan.  Alleen daaruit vloeit eeuwigdurende Vrede voort. Dat is een Vrede die op een andere manier tot stand komt  dan die jij propageert. 

Dan spoor je in mijn ogen niet. Ik ben tegen geweld en oorlog. In mijn ogen mag je alleen oorlog voeren om jezelf te verdedigen. Niet om de landkaart te herschrijven.

bewerkt door 010
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Mattheus . Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard

Lukas 19:2. 7Doch deze mijn vijanden, die niet hebben gewild, dat ik over hen koning zoude zijn, brengt ze hier, en slaat ze hier voor mij dood.

Amen.

Alleen is 010 Jezus niet en begrijpen jullie de gelijkenis duidelijk niet.  Wie Hem niet als koning wil blijft onder de toorn. Dus van deze wereld.  

Hoe dat ongeveer verder verloopt, kun je in de bijbel lezen en hier zien. Met het vernietigen cq beroven van de oligarchen vernietig cq beroof je jezelf.  

 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:
1 uur geleden zei Divine_will:

Het Scharnierpunt in De Bijbel  is Jezus Christus.  Het Evangelie is Christocentrisch.  Je beweert dat je christen bent. Dus wijs mij dan aan waar in het Nieuwe Testament staat dat jij een ander mens mag beroven?  Laat zien waar Jezus dit volgens jou heeft gezegd dan.

Mattheus . Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard

Het zwaard van de Geest, dat is Gods Woord (Efeze 6:17 HSV).

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Divine_will:

Het is duidelijk dat je niet begrijpt wat het Evangelie inhoudt. Wel vreemd voor een christen.

Als je er op hoopt dat het oorlog blijft en dat er mensen sterven en leed hebben dan spoor je in mij ogen niet. Ik geloof dat wij in een andere God geloven. En voor als je het nog niet begrijpt, ik ben geen fundamentalis. Jij gelooft misschien dat de Bijbel van kaft tot kaft letterlijk waar is, ik doe dat niet.

bewerkt door 010
Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Divine_will:

Alleen is 010 Jezus niet en begrijpen jullie de gelijkenis duidelijk niet.

Ik begrijp hem heel goed. Jij hebt een andere uitleg en daar ben ik het niet mee eens.

44 minuten geleden zei Divine_will:

Het is duidelijk dat je niet begrijpt wat het Evangelie inhoudt. Wel vreemd voor een christen.

Het is vrij gebruikelijk dat christenen het niet eens zijn over de Bijbel. En dat degene met de kortzichtigste visie dan komt met : jij begrijpt het Evangelie niet!

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik begrijp hem heel goed. Jij hebt een andere uitleg en daar ben ik het niet mee eens.

Het is vrij gebruikelijk dat christenen het niet eens zijn over de Bijbel. En dat degene met de kortzichtigste visie dan komt met : jij begrijpt het Evangelie niet!

Er zijn binnen het christendom ook verschillende stromingen. Logisch dat ze het niet altijd eens met elkaar zijn. En dit is niet alleen binnen het christendom zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei 010:

Er zijn binnen het christendom ook verschillende stromingen. Logisch dat ze het niet altijd eens met elkaar zijn. En dit is niet alleen binnen het christendom zo.

Wat alle Christenen verbindt is het door de Heilige Geest verkregen oprechte geloof in het Evangelie van het volbrachte Werk aan het kruis door  Jezus Christus, de Zoon van God de Vader, JHWH, waaruit de navolging volgt.

 Lieden die een masker van christendom opzetten noemde Jezus farizeeërs oftewel huichelaars. Het woord huichelarij komt uit de wereld van het toneel. In het antieke toneel droeg de  toneelspeler een masker. De huichelaar is als zo’n toneelspeler. Hij speelt iemand die hij zelf niet is. Hij verschuilt zich achter zijn masker. Zo spelen farizeeërs de rol van rechtvaardige. Achter hun brede gebedsriemen of hun Oekraïense vlaggetjes verbergen zij voor God en de mensen en ook voor zichzelf wie zij echt zijn, wat zij echt denken en bedoelen. Zij rechtvaardigen zichzelf. Zij doen aan zelfrichting.

In de Bergrede verkondigde Jezus de ware gerechtigheid. In Mattheus 23 rekent Jezus af met de valse gerechtigheid. De valse gerechtigheid, de valse rechtvaardige, rechtvaardigt zichzelf. Maar wij worden niet gerechtvaardigd door onszelf maar wij worden door God gerechtvaardigd wanneer wij in de ware gerechtigheid staan. Het evangelie kent geen zelfrechtvaardiging. 

Zelfredzaamheid mag dan een positief maatschappelijke eigenschap zijn in de verhouding tot God is het een illusie, een levensgevaarlijke illusie, want men riskeert er zijn eeuwig heil mee en dat van anderen, want als de ene blinde de andere blinde leidt vallen beiden in de kuil Mattheus 15: 14.

Tegen deze achtergrond van zelfrechtvaardiging tekent Jezus de nieuwe wereld af: wereld waarin alle mensen gelijk zijn; ja waar zelfs een omgekeerde hiërarchie bestaat. De hogere dient de lagere, de meester buigt er zich voor de knecht, alleen God is vader en Hij kent alleen barmhartigheid en medelijden. Wie daarin niet gelooft wordt veroordeeld. Er is maar één leraar: Jezus Christus. In de nieuwe schepping zijn de mensen er niet op uit de ander te overtroeven, maar integendeel de ander te dienen. Daarin is Jezus de onovertroffen Meester.  Hij heeft zichzelf ontledigd. Hij heeft het bestaan van een slaaf op zich genomen. Hij heeft Zichzelf vernederd tot de dood aan het kruis. God begint Zijn rijk in het hart van de mens. Daarin verricht Hij zijn grootste wonderen. Van Jezus uit bouwt God  een nieuw volk op. Hij verheft het tot Zijn eigen goddelijke hoogte. Zij worden kinderen van God, bezield door Gods eigen geest.

Van farizeeërs  zegt Jezus dat zij  bundels maken van zware, haast ondraaglijke lasten en dat zij die de mensen op de schouders leggen maar zelf zullen ze er geen vinger naar uitsteken. Welnu, aan anderen lasten opleggen, ascetische lasten of religieuze, dat komt tegenwoordig minder voor maar daar zijn wel andere lasten voor in de plaats gekomen: maatschappelijke verplichtingen, dat je je politiek zus  of zo moet opstellen, dat je dit of dat gelezen moet hebben, dat je zus of zo moet denken wil je nog meetellen en voor vol worden aangezien, allerlei soorten van onverdraagzaamheid en discriminatie.
Die lasten worden niet met zoveel woorden opgelegd, maar wel als vanzelfsprekend verondersteld en daardoor oefenen zij des te sterker macht uit op de geesten.

Wat ook veel voorkomt is dat mensen zichzelf allerlei lasten opleggen. Vormen van prestatiedwang, perfectionisme, zich willen waarmaken: “wat moet er voor mij zo nodig en wat mag er van mij beslist niet (zoals volwassen mensen verbieden conversietherapie te volgen maar wel het mes in hun gezonde lijf laten zetten om het te verminken, dat moet beslist kunnen ), waarin ben ik niet vrij? Waarin  ga ik gebukt onder door mijzelf of door anderen opgelegd juk, waar heb ik zelf of hebben anderen het vaderschap van God overgenomen zodat ik heb ingeboet aan de heerlijke vrijheid van de kinderen van God?“

Romeinen 8: 21: alles wat zij doen doen zij om bij de mensen op te vallen.

Doordat zulke mensen niet God Vader laten zijn maar het Vaderschap van God overnemen beginnen zij ten opzichte van elkaar allerlei vormen van tirannie en willekeur uit te oefenen. Doordat zij de innerlijke eer van  een goed geweten verwaarlozen gaan zij de uiterlijke eer cultiveren.

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Op 15-3-2022 om 15:02 zei 010:

Als je er op hoopt dat het oorlog blijft en dat er mensen sterven en leed hebben dan spoor je in mij ogen niet. Ik geloof dat wij in een andere God geloven. En voor als je het nog niet begrijpt, ik ben geen fundamentalis. Jij gelooft misschien dat de Bijbel van kaft tot kaft letterlijk waar is, ik doe dat niet.

Je hebt niet begrepen waar het over gaat. Een Christen bedenkt de dingen die van Boven zijn, niet die van beneden zijn.

Op aarde zal dit altijd zo blijven. De “vrede” van Biden, Rutten en 010 zal nooit standhouden. Kwaad kan niet met ander kwaad worden verwijderd. Het is de bedoeling dat we met Christus overkleed worden. Dan zullen we niet meer op de aarde wonen maar voor altijd zijn waar Hij is. We leven dan wel op de aarde maar wonen er niet. Hebben dezelfde mogelijkheden als Jezus. We verschijnen en verdwijnen onder de mensen.

Er is op aarde niets nieuws onder de zon. (Prediker 1)

Om met Christus bekleed te worden moet een mens eerst Zijn kruis oppakken en afsterven aan zijn oude natuur. Dat betekent dat je van binnenuit (door de inwoning van Zijn Geest) en van buitenaf (door het drinken van Zijn water, dat is de bijbel, met name het Evangelie van Jezus Christus in de bijbel en de rest van het NT)  vernieuwd moet worden in je denken.   Wie zich aan God overgeeft ontvangt het juk van Jezus Christus en Zijn Juk is zacht. Waarom is het zacht, omdat Hij dan in je komt wonen en Zelf het Juk in je draagt. Hij heeft het volbracht aan het kruis, en het resultaat ervan wordt dan in je gerealiseerd. Het vergt enkel innerlijke overgave en ook daarbij word je geholpen. 

Dan houd je je niet meer bezig met de “vrede” van Poetin, Zelensky, Biden of Rutte. De enige Vrede die je dan nog begeert is de eeuwige Vrede van God die nooit meer voorbij gaat.
 

Kolossenzen 3 (NBV21)

31 Als u nu met Christus tot leven bent gewekt, streef dan naar wat boven is, waar Christus zit aan de rechterhand van God. 2Richt u op wat boven is, niet op wat op aarde is. 3U bent immers gestorven, en uw leven ligt met Christus verborgen in God. 4En wanneer Christus, uw leven, verschijnt, zult ook u in luister verschijnen, samen met Hem.

Het nieuwe leven

5 Laat dus wat aards in u is afsterven: ontucht, zedeloosheid, hartstocht, lage begeerten en ook hebzucht – hebzucht is afgoderij –, 6 want om deze dingen treft Gods toorn degenen die Hem ongehoorzaam zijn. 7 Vroeger hebt u ook die weg gevolgd en zo geleefd, 8 maar nu moet u alles wat slecht is opgeven: woede en drift, laster en vuile taal. 9 Bedrieg elkaar niet langer, nu u de oude mens en zijn leefwijze afgelegd hebt 10 en de nieuwe mens hebt aangetrokken, die steeds vernieuwd wordt naar het beeld van zijn schepper en zo tot inzicht komt. 11 Dan is er geen sprake meer van Grieken of Joden, besnedenen of onbesnedenen, barbaren, Skythen, slaven of vrijen, maar dan is Christus alles in allen.

12 Omdat God u heeft uitgekozen, omdat u zijn heiligen bent en Hij u liefheeft, moet u zich kleden in innig medeleven, in goedheid, nederigheid, zachtmoedigheid en geduld. 13 Verdraag elkaar en vergeef elkaar als iemand een ander iets te verwijten heeft; zoals de Heer u vergeven heeft, moet u elkaar vergeven. 14 En bovenal, kleed u in de liefde, dat is de band die u tot een volmaakte eenheid maakt. 15 Laat de vrede van Christus heersen in uw hart, want daartoe bent u geroepen als de leden van één lichaam. Wees ook dankbaar. 16 Laat Christus’ woorden in al hun rijkdom in u wonen; onderricht en vermaan elkaar in alle wijsheid, zing voor God met heel uw hart psalmen, hymnen en liederen die de Geest u vol genade ingeeft. 17 Doe alles wat u zegt of doet in de naam van de Heer Jezus, terwijl u God, de Vader, dankt door Hem.

 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid