Spring naar bijdragen

Biden nomineert eerste zwarte Amerikaanse opperrechter.


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei 010:

Hoe kom je daarbij?

Omdat in het artikel staat dat Biden specifiek op zoek ging naar een zwarte vrouw. Naar mijn mening moet je op zoek gaan naar de meest geschikte persoon. En als blijkt dat het dan een vrouw is met een getinte huid (zwart en wit vind ik slecht gekozen voor mensen) dan is dat mooi meegenomen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Hermanos2:

Omdat in het artikel staat dat Biden specifiek op zoek ging naar een zwarte vrouw. Naar mijn mening moet je op zoek gaan naar de meest geschikte persoon. En als blijkt dat het dan een vrouw is met een getinte huid (zwart en wit vind ik slecht gekozen voor mensen) dan is dat mooi meegenomen. 

Hij heeft haar toch vast niet alleen uitgekozen omdat ze zwart is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei 010:

Hij heeft haar toch vast niet alleen uitgekozen omdat ze zwart is?

Dat mag ik sterk hopen inderdaad. Maar het is wel de strekking van het artikel. Biden zou daarmee een verkiezingsbelofte inlossen. Ik mag hopen dat er daar veel zwarte vrouwen werken anders vind ik het ronduit beledigend. Zelfs racistisch. 

Dan zou ik voor die job bedanken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-2-2022 om 17:11 zei Hermanos2:

https://www.nu.nl/buitenland/6186322/biden-nomineert-jackson-als-eerste-zwarte-amerikaanse-opperrechter.html

Ze werd dus voorgedragen vanwege geslacht en huidskleur. En daar willen we nou net vanaf. Ik zou me behoorlijk bedrogen voelen. 

Voor een rechter is het primair van belang dat diegene vakkennis en ervaring heeft. Bij alle potentiële kandidaten kun je ervan uitgaan dat ze een goed cv hebben.

En wat is dan erger? Trump die voor electoraal gewin mensen uitzoekt die mogelijk Republikeinse standpunten zullen ondersteunen, of Biden die (uiteraard ook mede met het oog op electoraal gewin) iemand uitzoekt uit een deel van de bevolking dat nodig representatie heeft op het niveau van het SCOTUS?

En ik heb nog nooit gehoord dat een man bedankt heeft voor een functie waarvoor vrouwen niet in aanmerking kwamen en hij daarom vanwege zijn geslacht werd gekozen. Kortom, je opmerking is zeer seksistisch.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-2-2022 om 17:11 zei Hermanos2:

https://www.nu.nl/buitenland/6186322/biden-nomineert-jackson-als-eerste-zwarte-amerikaanse-opperrechter.html

Ze werd dus voorgedragen vanwege geslacht en huidskleur. En daar willen we nou net vanaf. Ik zou me behoorlijk bedrogen voelen. 

Inderdaad zeer beledigend voor de betreffende rechter.  Het zou helemaal niet genoemd moeten worden, zoals er bij misdaden tegenwoordig ook niet meer bijgezet wordt dat het een Marokkaan was, in het geval het een Marokkaan was. Dat is dan een negatief voorbeeld maar het komt op hetzelfde neer. Er is een mens en die is geschikt voor de functie en is aangenomen op bekwaamheid.  Zo zou het moeten zijn. En alleen door niet over bruin en wit te reppen maar gewoon bekwamen te installeren houdt het tegen elkaar opzetten  van bevolkingsgroepen op en ontstaat er stilzwijgend vanzelf een goede afspiegeling van de samenleving en verdwijnt discriminatie vanzelf. 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid