Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Zelfs ik stond te kijken van deze video "wat vieren we eigenlijk op hemelvaartsdag?" 
Dat mensen zón gebrek aan algemene kennis kunnen hebben. 

https://www.bndestem.nl/video/wat-vieren-we-eigenlijk-op-hemelvaartsdag~p226419 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Willempie:

"Mijn volk gaat ten onder door onwetendheid."

Dat is een buitengewoon linke uitspraak in dit verband.
De tekst komt uit Hosea, en dat was een Joodse profeet die niet uitgang van een zoon van zijn God.
Als je hem zou hebben gevraagd over Hemelvaart, zou hij waarschijnlijk denken dat je het over Elia had. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat is een buitengewoon linke uitspraak in dit verband.
De tekst komt uit Hosea, en dat was een Joodse profeet die niet uitgang van een zoon van zijn God.
Als je hem zou hebben gevraagd over Hemelvaart, zou hij waarschijnlijk denken dat je het over Elia had. 

 

Het is een algemene waarheid. Ik hoor het wijlen professor Jansen nog zeggen: "We kweken een generatie van historische analfabeten." Dat belooft gewoon niet veel goeds voor de toekomst.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Willempie:

Het is een algemene waarheid. Ik hoor het wijlen professor Jansen nog zeggen: "We kweken een generatie van historische analfabeten." Dat belooft gewoon niet veel goeds voor de toekomst.

Hoezo? Hemelvaart is en blijft een abstract begrip, zonder historische grond of zonder te zijn erkend als algemene waarheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-5-2021 om 12:10 zei Dat beloof ik:

Zelfs ik stond te kijken van deze video "wat vieren we eigenlijk op hemelvaartsdag?" 
Dat mensen zón gebrek aan algemene kennis kunnen hebben. 

https://www.bndestem.nl/video/wat-vieren-we-eigenlijk-op-hemelvaartsdag~p226419 

Dat verbaast me ook wel. Het komt door geheel een gebrek aan interesse erin.

Je ziet het wel met meer. Op mijn  werk wist een student niet waar Overijssel lag en de steden Almelo, Zwolle en Deventer zeiden hem ook niks. Hij vroeg me immers waar ik vandaan kwam, maar het volstond met slechts één antwoord. "Uut het Ooosten"

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid