Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden zei Gaitema:

Oke, ga ik nog eens na lezen 

De lauwe christen is niet de bezoeker die je maar af en toe ziet. Maar juist de toegewijde christen van wie je nooit had verwacht dat ie na al die jaren van het geloof zou vallen. 

Laodicea kreeg warm water aangevoerd. Omdat het een paar kilometer afleggen moest was het bij aankomst lauw. Te koud om te douchen, te warm om te drinken. Onbruikbaar. Daarom zegt Jezus: I will spit you out! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Hermanos2:

De lauwe christen is niet de bezoeker die je maar af en toe ziet. Maar juist de toegewijde christen van wie je nooit had verwacht dat ie na al die jaren van het geloof zou vallen. 

Laodicea kreeg warm water aangevoerd. Omdat het een paar kilometer afleggen moest was het bij aankomst lauw. Te koud om te douchen, te warm om te drinken. Onbruikbaar. Daarom zegt Jezus: I will spit you out! 

Even de tekst erbij:

11 uur geleden zei Hermanos2:

 

Op basis van Gaitema's bron:

De brief aan Laodicea, Openbaring 3, vers 14-22

v 14En schrijft aan de engel van de gemeente in Laodicea: Dit zegt de Amen, de trouwe en waarachtige Getuige, het Begin van de schepping van God: v 15Ik weet uw werken, dat u niet koud bent en niet heet. Was u maar koud of heet! v 16Daarom, omdat u lauw bent en niet heet of koud, zal Ik u uit Mijn mond spuwen. v 17Omdat u zegt: Ik ben rijk en verrijkt en heb aan niets gebrek, en u weet niet dat u de ellendige, jammerlijke, arme, blinde en naakte bent, v 18raad Ik u aan goud van Mij te kopen, gelouterd door vuur, opdat u rijk wordt; en witte klederen opdat u bekleed wordt en de schande van uw naaktheid niet openbaar wordt; en ogenzalf om uw ogen te zalven, opdat u kunt kijken. v 19Allen die Ik liefheb, bestraf en tuchtig Ik; wees dan ijverig en bekeer u. v 20Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop; als iemand mijn stem hoort en de deur opent, zal Ik bij hem binnenkomen en de maaltijd met hem houden en hij met mij. v 21Wie overwint, hem zal Ik geven met Mij te zitten op Mijn troon, zoals ook Ik overwonnen en Mij gezet heb met Mijn Vader op Zijn troon. v 22Wie een oor heeft, laat hij horen wat de Geest tot de gemeenten zegt. (Telosvertaling)

 

Ik kan er niet concreet uit opmaken wat nu precies het probleem is. Het lijkt hun rijkdom te zijn. Waarschijnlijk voelden zij zich rijkelijk door God gezegend, maar kwam dit niet van Hem, maar van satan. Satan verblind hen met weelde, in de illusie dat het van God komt en onbewust volgen ze zo de begeertes die satan hen ingeeft. Ze glijden dan af en verliezen inzicht. Ze doen nog wel an sich goede dingen, maar de Geest krijgt steeds minder de ruimte.

 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid