Spring naar bijdragen

Hoe we aan de Bijbel gekomen zijn


Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei ChristiaanTSABS.nl:

De persoon onder schuilnaam "jezus weende" is een heretick

Ben jij zo iemand die sites uit het Engels vertaald en bij lastige woorden niet eens de moeite neemt om de Nederlandse term op te zoeken?

Heretic(k) is engels voor het algemeen bekende Nederlandse woord 'ketter'.

Het woord heretick bestaat niet in het Nederlands.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-7-2019 om 13:08 zei jpeters:

Toch vraag ik me af waarom je zo weinig over dit onderwerp hoort. Zeker over de geschiedenis van de Bijbel vóór de boekdrukkunst en de Hervorming. Dat de Bijbel ooit geschreven is weten we, maar hoe heeft de Bijbel in de loop van duizenden jaren zijn weg tot ons gevonden? Hier zou toch veel over te lezen moeten zijn...

Blijkbaar voor een hoop mensen niet interessant genoeg, of voor een aantal mensen niet het verhaal wat ze graag willen horen?

Er is genoeg over geschreven en gezegd hoor. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Olorin:
Op 28-7-2019 om 13:08 zei jpeters:

Toch vraag ik me af waarom je zo weinig over dit onderwerp hoort. Zeker over de geschiedenis van de Bijbel vóór de boekdrukkunst en de Hervorming. Dat de Bijbel ooit geschreven is weten we, maar hoe heeft de Bijbel in de loop van duizenden jaren zijn weg tot ons gevonden? Hier zou toch veel over te lezen moeten zijn...

Blijkbaar voor een hoop mensen niet interessant genoeg, of voor een aantal mensen niet het verhaal wat ze graag willen horen?

Er is genoeg over geschreven en gezegd hoor. 

In dit verband wil ik graag wijzen op het boek "Who wrote the Bible" van Richard Friedmann.  

https://www.bol.com/nl/f/who-wrote-the-bible/34741319/?Referrer=ADVNLGOO002008N-CSAEGOYMJPIV6-244688607510&gclid=Cj0KCQjwoKzsBRC5ARIsAITcwXG77_Ejo08twHPtQmiWarBSDFxHGrS00M2nwGDvVetcMdwO3-TQ5JkaAo4mEALw_wcB

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid