Spring naar bijdragen

Het sprookje van de dood


Aanbevolen berichten

Misschien wordt het makkelijker te begrijpen als we vanaf het begin starten?

Citaat

Er was eens een klein zieltje, dat van bovenaf de Aarde bekeek. Ze was erg onder de indruk van wat zich daar beneden afspeelde en het leek haar geweldig om daar ook te zijn. Elke dag rende ze naar de plek van waaruit ze de Aarde goed kon overzien en steeds zuchtte ze diep: “Kon ik daar ook maar naar toe.” Op een dag, terwijl ze weer eens zat te fantaseren hoe het daar beneden op Aarde zou zijn, hoorde ze plotseling een stem die zei: “Zou je echt zo graag naar de Aarde willen?” Verbaasd keek ze op. Naast haar stond een oude man met een lange witte baard. Hij lachte vriendelijk naar haar. “Wie bent u?” vroeg het Zieltje. “Ik heb u hier nog nooit gezien.” “Ik ben hier om je een voorstel te doen,” zei de oude man. Hij ging in het gras zitten. “Ik heb je nu een paar keer hier zien zitten en hoorde steeds maar weer dat je zo graag naar de Aarde zou willen. Ik ben hier om je te vertellen dat, als je dit echt wilt, het ook mogelijk is.” Stomverbaasd staarde het Zieltje de oude man aan. “Echt waar, zou dat echt zomaar kunnen? Maar hoe dan, de Aarde is zo ver weg, ik kan daar toch niet zomaar naar toe?” “Nee, niet zomaar,” zei de oude man. “Er gaat heel wat aan vooraf, maar het kan wel.” Opgewonden sprong het Zieltje op en begon te dansen. “Hoera,” riep ze, “mijn droom komt uit.” Ik ga naar de Aarde!” (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

De oude man vertelde haar dat het mogelijk was om te veranderen in een spin. En als ze dan een draad spon vanaf de plek boven de aarde totdat ze op de aarde was kon ze de gedaante van een mens aannemen. Opgetogen begon het zieltje aan de klus en eenmaal veranderd in een spin begon ze met spinnen en ze spon en spon en spon... een draad zo lang tot ze op aarde was. Toen werd ze wakker en verbaasd keek ze naar de lakens die helemaal bruin waren van al het poepen in bed.

De moraal van dit verhaal: Altijd eerst naar het toilet voor het slapen gaan.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk die TTC wil fantaseren en ik doe mee! Ik heb er toch maar een serieuze wending aan gegeven, daar dit toch in veel gevallen de bedoeling van een sprookje is; enige moraal meegeven. We kunnen ook de beurt afwisselen, dan ga jij verder met het verhaaltje. Leef je uit, gebruik je fantasie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik denk die TTC wil fantaseren en ik doe mee! Ik heb er toch maar een serieuze wending aan gegeven, daar dit toch in veel gevallen de bedoeling van een sprookje is; enige moraal meegeven. We kunnen ook de beurt afwisselen, dan ga jij verder met het verhaaltje. Leef je uit, gebruik je fantasie.

Over het sprookje.

Aangezien het de bedoeling was om aan de hand van het onderzoek een beeld te kunnen schetsen van de doorsnee B.D.E.-problematiek, moest de onderzoeksgroep de variatie van B.D.E.-verschijnselen in de gehele B.D.E.-populatie weerspiegelen. Om de externe validiteit van de onderzoeksresultaten te kunnen garanderen, werd een welbepaalde strategie (doelgericht steekproeftrekken of purposive sampling) gehanteerd bij het samenstellen van de onderzoeksgroep (Maso & Smaling, 1998). Eerst en vooral werd ervan uitgegaan dat er een maximale demografische heterogeniteit van de onderzoekspopulatie diende te worden nagestreefd. Om deze demografische heterogeniteit te waarborgen, werd gezorgd voor diversiteit in de onderzoeksgroep op vlak van geslacht, leeftijd, sociaal-economisch milieu, graad van opleiding en sociale en religieuze achtergrond. Tegelijk diende de onderzoeksgroep ook een maximale diversiteit op het vlak van de beleefde bijna-doodervaring te weerspiegelen, zowel wat betreft de inhoud van de B.D.E., het tijdsinterval dat sinds het beleven van de B.D.E. verstreken was op het moment van de bevraging, de aanleiding ten gevolge van welke de bijna- doodervaring optrad als de leeftijd waarop de B.D.E. werd beleefd. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Hele rare kwinkslag naar BDE... onbegrijpelijk. Fantaseer eens in je eigen woorden hoe deze vertaalslag zich voltrekt in jou hoofd.

Alles moet kapot, werkelijk alles. Te lui om zelfstandig iets te onderzoeken misschien? En God kennen ze van binnen en van buiten, wat een afgang voor al wie religie ernstig neemt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid