Willemdevijfde 0 Geplaatst 14 september 2018 Rapport Share Geplaatst 14 september 2018 Ik heb een lieve vriendin, die graag lid wil worden van een 'pinkstergemeente'. Maar door de Raad van Oudsten wordt haar, zonder officiele redenen de toegang geweigerd. Uit welingelichte bronnen hebben we vernomen dat ze te enthousiast zou zijn, te direct, confronterend etc. Vraag: kun je zomaar iemand de toegang tot de kerk/gemeente weigeren? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 14 september 2018 Rapport Share Geplaatst 14 september 2018 Ja zoals iedere particuliere organisatie mag een 'pinkstergemeente' mensen weigeren. Overigens zijn er vele 'pinkergemeentes' daar is er vast wel een bij waar je niet "te enthousiast, te direct, te confronterend" genoeg kan zijn. Gewoon een kwestie van even wat verder zoeken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 28 september 2018 Rapport Share Geplaatst 28 september 2018 (bewerkt) Dat zou ik ook doen. Zoeken naar een bijpassende gemeente. Maar Dingo: niet overal zijn het er veel. Het kan zijn dat je een stukje moet rijden. 28 september 2018 bewerkt door Gaitema Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 29 september 2018 Rapport Share Geplaatst 29 september 2018 Het is zoals @dingo zegt: ja het kan. Maar het is natuurlijk wel vreemd om iemand 'zomaar' te weigeren. Ze doen dat ook niet 'zomaar': kennelijk is er iets voorgevallen waardoor ze haar te enthousiast, te direct en te confronterend vinden. Wat dat is staat niet vermeld, maar daar ligt dus de oorzaak van de weigering. Je hoeft dat voorval natuurlijk hier niet te vermelden, maar het is niet netjes om dan van de ander te stellen dat er 'zomaar' wat wordt gedaan. Ga dus ergens anders heen, steek hier geen negatieve energie meer in en probeer de volgende keer zo'n zelfde situatie te voorkomen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten