Spring naar bijdragen

Moderatie Oosters orthodoxe vriend, kindje op komst


Aanbevolen berichten

Ik las dat een reactie van @Dat beloof ik in dit topic geheel verwijderd is. Ik kende de reactie niet maar ik dacht dat dit iets te maken zou kunnen hebben met een mogelijke uitspraak rondom hoe het verder zou moeten met de zwangerschap waarin het topic sprake van is. Nu is de reactie terug geplaatst (weliswaar via een omweg) en ik lees niets terug van mijn ergste vermoeden. Ik lees een verstandig advies dat ik zelf ook gegeven zou hebben.

De motivatie voor verwijderen was

Citaat

Onthou dat je op een Christelijk forum zit. Geen adviezen geven die tegen Christelijke principes indruisen.

Voor zover mij bekend wordt op dit forum gemodereerd volgens de geloofsbelijdenis van Nicea. Een uitspraak als hierboven raakt kant nog wal aangezien er ook op dit forum nogal verschil van inzicht is over christelijke principes. De geloofsbelijdenis van Nicea gaat maar over één principe namelijk dat je in God gelooft. Zolang in de discussie daar niet van af wordt geweken zijn er maar twee andere criteria volgens mij. Namelijk on-topic blijven en wederzijds respect van de gesprekspartners.

Ik ben van mening dat de moderatie zich hier ten onrechte met de inhoud van een advies bemoeit met als enige motivatie dat het een advies is wat niet in hun wereldbeeld past. Ik merk de laatste tijd wel vaker dat moderatie reageert op basis van persoonlijke inzichten en niet op basis dat een forum een bedoeld is voor discussie tussen mensen met verschillende inzichten om te komen tot een verbreding en verdieping  (in het topic Reis van de held wordt inhoudelijk al gemodereerd terwijl er amper tien berichten zijn geplaatst). Er zijn meer voorbeelden volgens mij maar ik heb verder geen zin om die op te zoeken.

Wat ik mee wil geven is naar mijn mening moderatie ervoor moet zorgen dat zaken niet ontsporen. Bij inhoudelijk ingrijpen zou ik hetzelfde doen als bij inhalen. Bij twijffel niet doen en zelfs als je niet twijffelt dan toch maar niet doen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid