Spring naar bijdragen

Godsdienst op school


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Gvd:

Waarom moet ik een heel uur luisteren naar iets dat Verzonden is ipv iets nuttigs doen zoals gymmen ofzo daar heb ik (...) nog wat aan

Edit; Vloeken doen we hier niet. 

In je eerstvolgende bijdrage geef je ook even je voorkeur voor een andere gebruikersnaam aan. Anders zal je account gesloten worden.

 

Waarom jij godsdienst krijgt op school is waarschijnlijk omdat het een school is op religieuze grondslag. Daar heb jij of hebben je ouders voor gekozen, ga dus vooral bij jezelf of bij je ouders te rade. Waarom je godsdienst krijgt is waarschijnlijk ook wel terug te vinden in de schoolgids.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb geen godsdienst gevolgd op school... Altijd zedenleer... De scores van het examen waren recht evenredig met het aantal woorden dat ik op papier zette.... Hoe meer woorden hoe meer punten... In de les deden we niet veel meer dan films met een maatschappelijk thema bekijken. In mijn tijd waren het trouwens twee uur.

Maar weet je hoe vaak die vraag gesteld wordt? Wat ben ik met geschiedenis? Wat ben ik met hogere wiskunde? Wat ben ik... Eigenlijk weet je simpelweg nooit wat je ermee bent, tot je het nodig hebt. Je kan natuurlijk ook altijd stoppen met school en een vak gaan leren, zoals rietenmandjes vlechten, dat heb je nodig als je in de psychiatrie belandt :P

Zoals Thorgrem al aanhaalde is het hier in België trouwens een keuze van jezelf of je ouders wat je volgt, dus moet je misschien eerder eens aan de oren van je ouders trekken dan die van school. Toch geloof ik dat de maatschappijleer opgedaan in vakken zoals godsdienst, zedenleer een belangrijke factor zijn in je groei naar volwassenheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tamelijk agressieve en provocerende start van een topic. Je dan ook nog van zo'n topicnaam bedienen is geen toeval maar kwaadwillige opzet.

Persoonlijk vind ik dat het vak "godsdienst" op alle scholen zou moeten worden gegeven, maar dan wel aan iedereen op dezelfde manier. Ik denk dat dit aan leerlingen een basis basis kan bieden om een eigen visie te vormen over de religieuze kwesties waarmee we in het nieuws dagelijks worden geconfronteerd. Zoals daar zijn levens beëindiging, onverdoofd slachten, terroristischer aanslagen, de kabinetsfprmatie etc etc. Bij voorkeur zou het moeten worden gegeven door een docent die ook geschiedenis of maatschappijleer geeft. Je zou het ook kunnen integreren in het laatste vak.

Ook sport is een belangrijk vak, verplicht gemengd en het liefst aansluitend of voorafgaand aan godsdienst lessen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid