Spring naar bijdragen

Gods ondoorgrondelijke souvereine plan


Aanbevolen berichten

N.a.v. steeds weer terugkerende opmerkingen van Sjako over de zondeval en de eindtijd bedacht ik me vandaag of er geen andere mogelijkheden waren dan pas in de 21ste eeuw of nog later het vredesrijk in te laten gaan.  Hierbij kwamen mij enkele varianten in gedachten:

1 - God laat Eva door de HG bevruchten en laat haar zoon Jezus door Kaïn doodslaan. De straf voor de zondeval is dan door Jezus dood bij God voldaan en de paar aanwezige mensen hadden daarna hun volmaaktheid terug kunnen krijgen en het paradijs hersteld. Vanaf dat moment zou iederen dan weer zonder zonden zijn zoals gelovigen dat na hun dood in de hemel dan wel in het aardse koninkrijk van JC zullen zijn. Met deze optie hadden wij allen nu nog in het paradijs geleefd en had God heel wat mensenleed voorkomen.

2 - God laat Jezus als een volwassen man nederdalen bij de ark van Noach en laat Hem door de goddelozen doden. Door het geloof van Noach en de zijnen kon de relatie met God hersteld worden, Zijn evenbeeld,  en vanaf dat moment zouden alle nakomelingen dan door vererving de volmaaktheid van Adam en Eva weer hebben zoals in het oorspronkelijke plan. De satan moest dan natuurlijk wel voor goed geketend worden zodat hij niet opnieuw kon gaan stoken maar daar zou niets op tegen zijn lijkt mij.

3 - Jezus vaart niet na 10 dagen ten hemel maar blijft nog wat langer op aarde om zelf het evangelie te verkondigen. Na zijn opstanding kon Hij zich gemakkelijk onzichtbaar verplaatsen zodat Hij  binnen een jaar makkelijk de hele aarde van zijn lijden en opstanding kon hebben verwittigd. Daarna iedereen een maand de tijd geven zich te bekeren en daarna gelijk Zijn koninkrijk in gang zetten, hier op aarde dan wel zijn geestelijk koninkrijk in de hemel, daar is de bijbel niet helemaal duidelijk over maar maakt in dit verband niet uit.

4 - De verkondiging van het evangelie mbv de HG,  zoals met pinksteren ook kon, continueren zodat iedereen op aarde binnen een aantal jaren bereikt was, 3000 per dag destijds. Door dan na pakweg een jaar de nieuwe aarde  te wezelijken zou ook heel wat leed voorkomen zijn.

Wellicht zijn er nog meer varianten te bedenken maar deze 4 lijken mij stuk voor stuk al beter dan zoals het nu gegaan is. 4000 jaar gewacht met het sturen van de Messias en tot nu tot 2000 jaar gewacht met het nieuwe koninkrijk, ik zie daar het nut niet van in, enkel dat God zijn oorspronkelijke plan, de aarde helemaal bevolkt te willen zien, ten koste van alles wilde laten doorgaan.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • violist changed the title to Gods ondoorgrondelijke souvereine plan

De eerste, een kind verwekken met de enige bedoeling om het op latere leeftijd te doden. Dat is te gruwelijk voor woorden, en dan nog afsluiten met 'zo was er heel wat leed voorkomen'.

De tweede: idem.

De derde: binnen een jaar héél de wereld informeren ? Eskimo's, indianen, inca's, ja, zelfs de Noormannen ? Vermoedelijk was hij dan op die reis ergens ge-eindigd zoals Bonifatius in Dokkum bij de Friezen.

De vierde zou een goede optie zijn, er vallen geen doden (wel handig als je een zgn 'Vredesrijk' wil) en iedereen snapt het gelijk. Helaas dat dit getalsmatig niet. 3000 per dag is ca 1 miljoen per jaar. Je bent dus al duizenden jaren bezig om de HG over huidige wereldbevolking uit te storten.  De meesten gaan dus dood zonden de Hg en zijn reddeloos verloren. Wellicht kan de HG de vrouwen over wie hij zijn Geest uitstort, direct onbevlekt ontvangen. Zodoende komen er steeds meer helpers en dan gaat het na verloop van tijd natuurlijk snel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Dat beloof ik:

De eerste, een kind verwekken met de enige bedoeling om het op latere leeftijd te doden. Dat is te gruwelijk voor woorden, en dan nog afsluiten met 'zo was er heel wat leed voorkomen'.

Jezus werd bij  Maria ook verwekt met de bedoeling dat Hij gekruisigd zou worden. En het is veel minder gruwelijk dan wat we nu bij onschuldigen om ons heen zien gebeuren want Jezus heeft hier zelf voor gekozen door onze schuld vrijwillig op zich te nemen. Althans, zo wordt het gebracht. Bovendien wist Hij dat Hij na 3 dagen weer tot leven zou komen. Als Eva's Zoon had alles toch veel sneller afgewikkeld kunnen worden? Dat Kaïn hem dan moest doodslaan is slechts éen mogelijkheid. Het ging erom dat God onschuldig bloed wilde zien vloeien en daar zijn meerdere mogelijkheden voor. 

 

55 minuten geleden zei Dat beloof ik:

De tweede: idem.

idem

   Dat beloof ik zei:

De derde: binnen een jaar héél de wereld informeren ? Eskimo's, indianen, inca's, ja, zelfs de Noormannen ? Vermoedelijk was hij dan op die reis ergens ge-eindigd zoals Bonifatius in Dokkum bij de Friezen.

Ik heb het over Jezus als zendeling na zijn opstanding, een hemels lichaam wat niet meer te doden was en almachtig als Zijn Vader, niet te vergelijken met een mens als zendeling.

 

55 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Je bent dus al duizenden jaren bezig om de HG over huidige wereldbevolking uit te storten.

Ik heb het niet over de huidige wereldbevolking maar over de bevolking ten tijde van de apostelen nadat Jezus de discipelen de opdracht had gegeven het evangelie te verspreiden. Ik ging er van uit dat de HG zich niet beperkt tot het handjevol apostelen zoals op de pinksterdag maar dat de bekeerden ook met de HG vervuld raken en op hun beurt anderen weer kunnen overhalen. Tel uit je winst.

ps. Er vanuit gaande dat God alles gedirigeerd heeft zoals het gebeurd is, vind jij dat dan de beste aanpak die er te bedenken is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei violist:

ps. Er vanuit gaande dat God alles gedirigeerd heeft zoals het gebeurd is, vind jij dat dan de beste aanpak die er te bedenken is?

Ik weet niet wat je precies bedoelt met "zoals het gebeurd is".  Laat ik aan nemen dat je bedoelt "zoals het volgens de Bijbel gebeurd is". Dan zou ik eigenlijk wel kunnen estellen dat hij keer op keer fouten heeft gemaakt en vaak zelfs iets compleet anders doet dan de beste aanpak die te bedenken is. Christenen denken dat ook, want anders kende men de term "ondoorgrondelijk plan" niet.  Dat heette het wel "volstrekt begrijpelijk plan".

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Christenen denken dat ook, want anders kende men de term "ondoorgrondelijk plan" niet.

Mee eens. Ik ben opgevoed dat je alles van God moest accepteren, wat je niet begreep lag aan jezelf, nooit aan God. De kleinste opstandige gedachte was door de satan ingegeven en moest gelijk onderdrukt worden voordat die je in zijn macht kreeg. Tegenwoordig denken christenen wat makkelijker over ondoorgrondelijke plannen en satans invloed, vandaar dat ik hen mijn oplossingen ter discussie voorleg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Christenen denken dat ook, want anders kende men de term "ondoorgrondelijk plan" niet.  Dat heette het wel "volstrekt begrijpelijk plan".

Misschien vergt het ook wat inspanning om iets te begrijpen, zoals Einstein nog opmerkte:

Einstein maakte zich grote zorgen over het afbrokkelen van de creativiteit. Hij vond dat mensen zich snel laten hinderen door te veel kennis. Hierdoor ontstaat volgens Einstein denkluiheid. Mensen durven niet meer buiten kaders te denken. Momenteel is via internet nog meer kennis toegankelijk dan in de tijd van Einstein. Hij zou vast een voorstander zijn van computervrije dagen om de creativiteit te verbeteren. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit begint al bij stap 1. Stel, mijn kind houdt zich niet aan de regels die ik in mijn huis hanteer.
Dan zou ik hem er uit kunnen zetten en bij de deur een marinier met vlammenwerper neerzetten, met de opdracht om als dat kind het waagt om in de buurt te komen, het neer te maaien.
Of ik leg uit waarom ik die regels hanteer, uit mijn teleurstelling, hoop dat hij er van leert en laat het kind gewoon in huis wonen.

(De overeenkomst met een cherubijn met vlammend zwaard is uiteraard geheel met opzet)
Ik denk dat de tweede manier het beste werkt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei TTC:

Misschien vergt het ook wat inspanning om iets te begrijpen, zoals Einstein nog opmerkte:

Einstein maakte zich grote zorgen over het afbrokkelen van de creativiteit. Hij vond dat mensen zich snel laten hinderen door te veel kennis. Hierdoor ontstaat volgens Einstein denkluiheid. Mensen durven niet meer buiten kaders te denken. Momenteel is via internet nog meer kennis toegankelijk dan in de tijd van Einstein. Hij zou vast een voorstander zijn van computervrije dagen om de creativiteit te verbeteren. (bron)

Zoals het ook inspanning vraagt om zelf iets te schrijven in plaats van knippen en plakken ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Dat beloof ik:

Zoals het ook inspanning vraagt om zelf iets te schrijven in plaats van knippen en plakken ? 

Stereotiep, niets is ondoorgrondelijk, de rest traceerbaar mits gedegen zelfonderzoek. Waarom zou je alles willen herhalen dat al geschreven werd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎10‎-‎4‎-‎2017 om 13:57 zei violist:

Mee eens. Ik ben opgevoed dat je alles van God moest accepteren, wat je niet begreep lag aan jezelf, nooit aan God. De kleinste opstandige gedachte was door de satan ingegeven en moest gelijk onderdrukt worden voordat die je in zijn macht kreeg. Tegenwoordig denken christenen wat makkelijker over ondoorgrondelijke plannen en satans invloed, vandaar dat ik hen mijn oplossingen ter discussie voorleg.

En dat is heel goed ! _:)_

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10-4-2017 om 13:57 zei violist:

Mee eens. Ik ben opgevoed dat je alles van God moest accepteren, wat je niet begreep lag aan jezelf, nooit aan God. De kleinste opstandige gedachte was door de satan ingegeven en moest gelijk onderdrukt worden voordat die je in zijn macht kreeg. Tegenwoordig denken christenen wat makkelijker over ondoorgrondelijke plannen en satans invloed, vandaar dat ik hen mijn oplossingen ter discussie voorleg.

@violist,

Jij en ik hebben een christelijke opvoeding gehad. Toch was die van mij anders, nee ik hoefde niet alles te accepteren. Vragen mocht, niet begrijpen werd begrepen en nooit als door de satan ingegeven. Alleen al hierdoor komt het dat ook christenen verschillend in hun geloof staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid