Spring naar bijdragen

Boekje voor (kandidaat-)vormelingen


Aanbevolen berichten

Hallo,

ik zou graag een bericht op mijn blog willen delen met jullie, dat gaat over een boekje dat ik heb gemaakt dat handig kan zijn om te gebruiken in de vormselcatechese of als geschenk voor een vormeling.

“Gevormd” bevat een verzameling korte teksten die de belangrijkste elementen van het sacrament van het Vormsel en de plechtige communie belichten, in een heldere layout. Als je meer wil weten of een onderwerp, volg je de QR-code, die bij elk artikeltje is aangebracht.

Naast enkele feiten en weetjes over het sacrament, bevat het boekje ook de reeks catecheses van paus Franciscus over de gaven van de Heilige Geest.

Catechisten kunnen het gebruiken als extraatje tijdens de voorbereidende catechese. Ouders, meter of peter kunnen het boekje (handgemaakt!) als cadeau geven aan de vormeling op het vormselfeest, een mooi persoonlijk aandenken.

Het boekje kan je gratis downloaden als PDF, in een formaat dat je op een gewone printer kan afdrukken om er zelf een mooi boekje van te maken, of je kan het (aan kostprijs) bestellen bij de drukker.

http://gelovenleren.net/blog/extraatje-voor-de-vormselcatechese/

Met vriendelijke groeten,

Vic

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, sorry, natuurlijk onbeleefd om berichten te plaatsen zonder je voor te stellen, of horen dit soort berichten zowiezo thuis in het 'Portaal'? 

Ik heb mijn profiel wat aangevuld, bij wijze van voorstelling.

Groeten,

Vic

PS. kritiek op het boekje is ook welkom, hoor. Ik heb nog niet veel respons gekregen, en vraag me wel af hoe mensen dat zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo,

Met 'Belgisch' heeft dat niks te maken, denk ik, maar je slaat de  nagel op de kop: het sluit niet aan bij bestaande methodes! Zoonlief heeft dit jaar zijn vormsel gedaan, en hoewel de catechese zeker wel zinvol was, had ik toch het gevoel dat er nog een hoop interessante zaken on(der)belicht bleven. Daarom kondig ik het ook aan als een 'extraatje', een supplement bij de courante methodes, dat je eigenlijk best als ouder of peter/meter zelf kan aanbrengen. Of  het pedagogisch compatibel is met de methodes, laat me eerder koud, daarvoor is al te veel goeie inhoud onder de hakbijl gagaan en uiteindelijk vul je dat aspect zelf in als je het boekje gebruikt.

Groeten,
Vic

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Op 12-9-2016 om 08:27 zei vicmortelmans:

Hallo,

Met 'Belgisch' heeft dat niks te maken, denk ik, maar je slaat de  nagel op de kop: het sluit niet aan bij bestaande methodes! Zoonlief heeft dit jaar zijn vormsel gedaan, en hoewel de catechese zeker wel zinvol was, had ik toch het gevoel dat er nog een hoop interessante zaken on(der)belicht bleven. Daarom kondig ik het ook aan als een 'extraatje', een supplement bij de courante methodes, dat je eigenlijk best als ouder of peter/meter zelf kan aanbrengen. Of  het pedagogisch compatibel is met de methodes, laat me eerder koud, daarvoor is al te veel goeie inhoud onder de hakbijl gagaan en uiteindelijk vul je dat aspect zelf in als je het boekje gebruikt.

Groeten,
Vic

Waarde Broerder in Christo,gelijk heb je.Maar het is hier een protestants forum, en velen  de protestanten dus zullen niet weten wat het Heilig Vormsel is,is onze ervaring.

Maar goed blijf plaatsen het Ware Goede en Schone.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid