Spring naar bijdragen

Holle Aarde Theorie (Schumann)


Aanbevolen berichten

Ja, dat weet ik. Dat is een soort gevouwen stukje universum (misschien zeg ik iets heel stoms, maar ik heb dat gezien bij "trough the wormhole", waarin dat "eenvoudig" werd uitgelegd aan de hand van een opgevouwen papiertje, helemaal begrijpen doe ik het helemaal niet maar met dat gevouwen papiertje snapte ik wel iets ervan). Wel even heel iets anders dan de holle aarde van Haneveld.

Weet niet zeker of het iets anders is, alles past naadloos in elkaar maar we weten misschien nog niet hoe het juist werkt. En als je denkt het te weten dan komt er weer iets anders, zo wonderbaarlijk is het werk van God. En de ultieme grap vertel ik je lekker niet. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 227
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ja, dat weet ik. Dat is een soort gevouwen stukje universum (misschien zeg ik iets heel stoms, maar ik heb dat gezien bij "trough the wormhole", waarin dat "eenvoudig" werd uitgelegd aan de hand van een opgevouwen papiertje, helemaal begrijpen doe ik het helemaal niet maar met dat gevouwen papiertje snapte ik wel iets ervan). Wel even heel iets anders dan de holle aarde van Haneveld.

Weet niet zeker of het iets anders is, alles past naadloos in elkaar maar we weten misschien nog niet hoe het juist werkt. En als je denkt het te weten dan komt er weer iets anders, zo wonderbaarlijk is het werk van God. En de ultieme grap vertel ik je lekker niet. :D

Het zou handiger zijn als je werkelijk kennis nam van wat die gast allemaal beweert en vooral op welke basis. Domheid gecombineerd met hoogmoed is het gevaarlijkste wat er is, geestelijke dwaasheid. De hele kwantumfysica kan wel inpakken, want Haneveld wist op zijn 12e al dat er niets van klopte.

Deze hele houding maakt dan ook meteen duidelijk waar de houding van zijn aanhang vandaan komt, die hetzelfde doet jegens de Traditie, de Theologie en de Kerk (het Lichaam).

Wat betreft de ultieme grap, die hoef je mij niet te vertellen, die is mij bekend (kwestie van intreding :D ), en onder "spirituelen" alom bekend :# .

Een verhaaltje:

De Schepper verzamelde alle creaties en zei : Ik wil iets verstoppen voor de mensen totdat ze er klaar voor zijn. Het is de realisatie dat zij hun eigen realiteit creëren.

De adelaar zei : Geef het aan mij, ik breng het naar de maan. De Schepper zei : Nee, er komt een dag dat zij daar komen en dan zullen ze het vinden.

De zalm zei: Ik zal het naar de bodem vd oceaan brengen. Nee, zei de Schepper, ook daar zullen zij heengaan.

De buffel zei : Ik zal het begraven op de wijde vlaktes. De Schepper zei: Ze zullen de huid vd Aarde open snijden en het zelfs daar vinden.

Grootmoeder Mol, die in de schoot van Moeder Aarde leeft en geen fysieke maar spirituele ogen heeft zei: Stop het in henzelf. Daar zullen zij nooit zoeken. De Schepper zei.., Gedaan!

(Bron: geen idee, ooit toegestuurd gekregen per mail, jaaaaaren geleden, er stond toen geen bron bij, het was toen al een "gouwe ouwe")

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat betreft de ultieme grap, die hoef je mij niet te vertellen

Het is dat het serieus is, anders zou het grappig zijn. Als je goed kijkt, valt het op dat goed en kwaad exact verwisseld worden, daarom is deze theorie occult en demonisch:

Melle Velema probeert de regenboog te gebruiken als bewijs. De regenboog is een verbondsteken, en toont natuurlijk niet dat aan wat hij graag wil aantonen.

Let ook op de plek die God inneemt in zijn dwaalbeeld. Een kwalijke zaak. De Bijbel leert ons exact het tegenovergestelde!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is dat het serieus is, anders zou het grappig zijn. Als je goed kijkt, valt het op dat goed en kwaad exact verwisseld worden, daarom is deze theorie occult en demonisch:

Melle Velema probeert de regenboog te gebruiken als bewijs. De regenboog is een verbondsteken, en toont natuurlijk niet dat aan wat hij graag wil aantonen. Let ook op de plek die God inneemt in zijn dwaalbeeld. Een kwalijke zaak. De Bijbel leert ons exact het tegenovergestelde!

Misschien past onderstaande clip daar ook mooi bij, het is een kwestie van perceptie waardoor een stelling tegelijk waar EN onwaar kan zijn. Zoiets leidt begrijpelijkerwijs tot veel verwarring wanneer hier geen rekening mee gehouden wordt in een dialoog, net zoals het vermoeiend is om dat telkens te moeten herhalen. :D

http://www.a-dvaita.nl/film1.htm

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het zou handiger zijn als je werkelijk kennis nam van wat die gast allemaal beweert en vooral op welke basis. Domheid gecombineerd met hoogmoed is het gevaarlijkste wat er is, geestelijke dwaasheid. De hele kwantumfysica kan wel inpakken, want Haneveld wist op zijn 12e al dat er niets van klopte. Deze hele houding maakt dan ook meteen duidelijk waar de houding van zijn aanhang vandaan komt, die hetzelfde doet jegens de Traditie, de Theologie en de Kerk (het Lichaam). Wat betreft de ultieme grap, die hoef je mij niet te vertellen, die is mij bekend (kwestie van intreding, en onder "spirituelen" alom bekend. Een verhaaltje.

Prachtig verhaaltje Anja, het is als de grootste goocheltruc ooit. Probeer niets te vinden en je bent er zeker van dat men het heelal binnenste buiten keert, my name is nobody. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het zou handiger zijn als je werkelijk kennis nam van wat die gast allemaal beweert en vooral op welke basis. Domheid gecombineerd met hoogmoed is het gevaarlijkste wat er is, geestelijke dwaasheid. De hele kwantumfysica kan wel inpakken, want Haneveld wist op zijn 12e al dat er niets van klopte. Deze hele houding maakt dan ook meteen duidelijk waar de houding van zijn aanhang vandaan komt, die hetzelfde doet jegens de Traditie, de Theologie en de Kerk (het Lichaam). Wat betreft de ultieme grap, die hoef je mij niet te vertellen, die is mij bekend (kwestie van intreding, en onder "spirituelen" alom bekend. Een verhaaltje.

Prachtig verhaaltje Anja, het is als de grootste goocheltruc ooit. Probeer niets te vinden en je bent er zeker van dat men het heelal binnenste buiten keert, my name is nobody. :D

:#

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik discrimineer niet op leeftijd. Als iemand zich gedraagt als een 'gast', mag ie zo genoemd worden.

Prima, er zijn altijd papagaaien, die je napraten. Het is niet nodig om te discrimineren, maar zelf heb ik altijd geleerd wat respect te hebben voor oudere mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat betreft de ultieme grap, die hoef je mij niet te vertellen

Het is dat het serieus is, anders zou het grappig zijn. Als je goed kijkt, valt het op dat goed en kwaad exact verwisseld worden, daarom is deze theorie occult en demonisch:

Melle Velema probeert de regenboog te gebruiken als bewijs. De regenboog is een verbondsteken, en toont natuurlijk niet dat aan wat hij graag wil aantonen.

Let ook op de plek die God inneemt in zijn dwaalbeeld. Een kwalijke zaak. De Bijbel leert ons exact het tegenovergestelde!

Mee eens dat het niet klopt, maar demonisch en occult vind ik wat overdreven. Het is gewoon dommig. En totaal oninteressant. :#

De plek die God inneemt....dat kan ik niet opmaken uit zijn verhaaltje, want dat is niet afhankelijk van hollingen of bollingen :D . Zoals TTC terecht opmerkte:

(...) het is als de grootste goocheltruc ooit. Probeer niets te vinden en je bent er zeker van dat men het heelal binnenste buiten keert, my name is nobody

:D

Voor mijn part zien ze de aarde voor een ui aan. Zolang ze dat maar niet weergeven als een "bijbels wereldbeeld". :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
Respect verdien je door je daden. Niet door oud worden.

Respect verlies je door domme uitspraken als je het vermogen hebt gehad beter te weten.

Zo is dat. Alleen een ongeestelijk persoon roemt zich op de jaren van zijn of haar vlees en haalt het vlees naar voren als de inhoud onhoudbaar is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wiki:

Respect betekent aanzien, eerbied of waardering, die men heeft voor (of ontvangt van) iemand vanwege zijn kwaliteiten, prestaties of vaardigheden.

Kwaliteiten- Nog niet gemerkt, behalve poging tot misleiding. Natuurkunde valt tegen.

Prestatie - Hij kan een video maken, maar dat kunnen jongens die op een trein springen ook. Vaardigheden - Een ballon omkeren. Dat is knap.

Maar je mocht nog zijn sterkste argument van zijn betoog uitkiezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Respect verdien je door je daden. Niet door oud worden.

Respect verlies je door domme uitspraken als je het vermogen hebt gehad beter te weten.

Zo is dat. Alleen een ongeestelijk persoon roemt zich op de jaren van zijn of haar vlees en haalt het vlees naar voren als de inhoud onhoudbaar is.

Ooo wat een grove domme uitspraak. Ga je mond spoelen!

Ik hoop dat alle 'ongeestelijke' mensen dit niet lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wiki:
Respect betekent aanzien, eerbied of waardering, die men heeft voor (of ontvangt van) iemand vanwege zijn kwaliteiten, prestaties of vaardigheden.

Kwaliteiten- Nog niet gemerkt, behalve poging tot misleiding. Natuurkunde valt tegen.

Prestatie - Hij kan een video maken, maar dat kunnen jongens die op een trein springen ook. Vaardigheden - Een ballon omkeren. Dat is knap.

Maar je mocht nog zijn sterkste argument van zijn betoog uitkiezen.

Ik weet niet wie een video heeft gemaakt? Ik heb geen video gezien. Over wie heb je het eigenlijk Bonjour?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Kijk maar op youtube.

Waar blijft je punt, of denk je dat Ab overeind blijft als je mij op iets betrapt als "Ab heeft geen video gemaakt."

Ik denk dat je Melle Velema bedoelt want die staat op You tube.

Verder meen ik dat het in dit topic gaat over

"De Schumann Frequentie of Schumann Resonantie". Maar die link van de TS heeft niets met de holle aarde theorie te maken, dus ik hoef niets of niemand overeind te houden.

Ik ben de draad kwijt en weet ook niet wat de TS bedoelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Respect verdien je door je daden. Niet door oud worden.

Respect verlies je door domme uitspraken als je het vermogen hebt gehad beter te weten.

Zo is dat. Alleen een ongeestelijk persoon roemt zich op de jaren van zijn of haar vlees en haalt het vlees naar voren als de inhoud onhoudbaar is.

Ooo wat een grove domme uitspraak. Ga je mond spoelen!

Ik hoop dat alle 'ongeestelijke' mensen dit niet lezen.

Oud vlees is ook gewoon vlees. Vervelend he? Maar het is niet anders. Maar mochten we je op straat hulpbehoevend tegenkomen, dan zullen we het zeker niet nalaten je te helpen oversteken, met al je denkbeelden en al erbij. :# Maar pas vanaf 90+ of bij geconstateerde zeer ernstige dementie gaan we niet meer tegen Klein Hanevelds holle aarde in. (want dan zit je hier niet meer).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben de draad kwijt

Dat geloof ik graag.

Ik denk dat je Melle Velema bedoelt want die staat op You tube.

Vast wel, maar die bedoel ik niet.

Als jij niet kiest pak ik de eerste wel.

Van een schip dat vanuit de verte naderbij komt zien we als eerste de mast. Ab heeft ooit met een verrekijker gezien dat hij gelijk de hele boot zag.

Er spelen verschillende aspecten hierbij. De eerste is dat de afstand waarop je iets kan zien op alle hoogtes gelijk is. Met een verrekijker krijg je wat meer contrast. Dat kan zijn waarneming verklaren.

Ten tweede: We weten dat licht kan buigen door warmte verschillen in de lucht. Het trillen van sterren op warme avonden is daar een voorbeeld van, maar we zien het veel vaker.

Op 30 km afstand (behoorlijke afstand wat te zien is bij goede helderheid) zit er tussen de een boot en een observeerder een berg water van 18 meter hoog door de kromming van de aarde. Dat is dus bijna niets. Water is vaak warmer of kouder dan de lucht erboven. Dan kan al een kromming van het licht betekenen. Op deze manier bewijzen dat de aarde bol of hol is, is uiterst lastig. Uit een dergelijk argument kan je geen conclusies trekken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Links onder bij 'de gedachte is'...kun je 47 pagina's lezen over het fenomeen.

http://eindtijdinbeeld.nl/EiB-Holle%20a ... aarde.html

Ongetwijfeld is jouw voorbeeld een te smal of misschien geen argument, maar er zijn vast en zeker meer argumenten.

Ik meen dat het ene meneer Keppler is die al heel lang geleden dit heeft aangekaart.

http://eindtijdinbeeld.nl/EiB-Holle%20a ... dbeeld.pdf

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo is dat. Alleen een ongeestelijk persoon roemt zich op de jaren van zijn of haar vlees en haalt het vlees naar voren als de inhoud onhoudbaar is.

Ooo wat een grove domme uitspraak. Ga je mond spoelen!

Ik hoop dat alle 'ongeestelijke' mensen dit niet lezen.

Oud vlees is ook gewoon vlees. Vervelend he? Maar het is niet anders. Maar mochten we je op straat hulpbehoevend tegenkomen, dan zullen we het zeker niet nalaten je te helpen oversteken, met al je denkbeelden en al erbij. :# Maar pas vanaf 90+ of bij geconstateerde zeer ernstige dementie gaan we niet meer tegen Klein Hanevelds holle aarde in. (want dan zit je hier niet meer).

Mijn man en dochter zijn vandaag jarig, resp. 69 en 44 jaar. Wat een feest dat zij deel uitmaken van en in mijn leven. Mijn moeder mag je dan helpen Anja zij werd zondag 91 jaar.

Lieve schatten, van harte proficiat!

En voor tante Anja geldt:

Een reminder: Uit de faq van Credible:

Wat we graag zien

Respect voor je medegebruikers. Ook als je het niet met iemand eens bent, laat je de ander in zijn/haar waarde. ... schelden en ... zijn absoluut uit den boze en zullen serieus worden aangepakt.

Met dank voor de reminder aan Bonjour. |P

Link naar bericht
Deel via andere websites
Links onder bij 'de gedachte is'...kun je 47 pagina's lezen over het fenomeen.

http://eindtijdinbeeld.nl/EiB-Holle%20a ... aarde.html

Ongetwijfeld is jouw voorbeeld een te smal of misschien geen argument, maar er zijn vast en zeker meer argumenten.

Ik meen dat het ene meneer Keppler is die al heel lang geleden dit heeft aangekaart.

http://eindtijdinbeeld.nl/EiB-Holle%20a ... dbeeld.pdf

Dank voor nuttige link Kwispel, dat ene document was ik ergens kwijt geraakt, heel interessant. De holle aardetheorie wordt veel duidelijker wanneer het onderstaande in acht genomen wordt, het betekent wel wat. Satan zal zich eerst nog verzetten ...

Ieder schepsel zal zich ooit voor de Here Jezus Christus moeten buigen. Die schepselen zijn in de hemel, op de aarde en onder de aarde. Hieruit concludeert men soms, dat àlle mensen met God verzoend zullen worden, omdat iedereen voor Hem zal knielen. Dit is een onjuiste gedachte. Iedereen zal voor Hem moeten knielen, maar de meesten zullen dat niet vrijwillig doen. Men zal gedwongen worden voor Hem te knielen, maar dat wil niet zeggen, dat iedereen zich zal overgeven aan de wil van God. Iedereen zal moeten belijden, dat Jezus Christus de Heer is, tot heerlijkheid van God de Vader (Filippenzen 2 : 11).

http://eindtijdinbeeld.nl/EiB-Holle%20a ... dbeeld.pdf

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier krijg je de bevestiging dat Satan zich in de hemel der hemelen bevindt, als een afgod die de plaats van God heeft ingenomen om op die manier vele nietsvermoedende gelovigen te misleiden. Veel misvattingen komen hieruit voort, de getuigenissen legio.

Het gebied onder de aarde is eveneens onderverdeeld

De onderverdeling van het gebied onder de aarde komt onder andere naar voren in de weg die de satan zal afleggen. De satan bevindt zich in de hemel der hemelen, maar hij heeft ook invloed in de twee lagere hemelen (hij wordt â€de overste van de macht der lucht†genoemd). Hij oefent macht uit op de aarde, maar hij zal in de toekomst ook op de aarde geworpen worden (Openbaring 12 : 9). Vervolgens wordt hij in de afgrond geworpen (Openbaring 20 : 1-3) en uiteindelijk in de poel des vuurs (Openbaring 20 : 10). Hieruit kan geconcludeerd worden dat er ook in het dodenrijk een verschil in niveaus bestaat.

http://eindtijdinbeeld.nl/EiB-Holle%20a ... dbeeld.pdf

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier zie je mooi hoe verwezen wordt naar de perceptie van waaruit gekeken wordt, mooi aansluitend met de tweenaturenleer zoals Jezus trachtte te zeggen. Op pagina 20, het is ook in moderner taal omschreven door wetenschap, geen verschil hier.

De wereld is vol en daarom hol

Vanuit het voorgaande kan slechts één ding geconcludeerd worden. Als de wereld (hemel en aarde) zich rondom God bevindt (bevinden), dan kan de aarde geen bol zijn. De aarde als bol is gebaseerd op wat de mens via de ogen waarneemt. Daarbij worden alle andere zintuigen gemakshalve buiten beschouwing gelaten. De mens ziet aan wat voor ogen is. (1 Samuël 16 : 7).

http://eindtijdinbeeld.nl/EiB-Holle%20a ... dbeeld.pdf

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hier krijg je de bevestiging dat Satan zich in de hemel der hemelen bevindt, als een afgod die de plaats van God heeft ingenomen om op die manier vele nietsvermoedende gelovigen te misleiden. Veel misvattingen komen hieruit voort, de getuigenissen legio.
Het gebied onder de aarde is eveneens onderverdeeld

De onderverdeling van het gebied onder de aarde komt onder andere naar voren in de weg die de satan zal afleggen. De satan bevindt zich in de hemel der hemelen, maar hij heeft ook invloed in de twee lagere hemelen (hij wordt â€de overste van de macht der lucht†genoemd). Hij oefent macht uit op de aarde, maar hij zal in de toekomst ook op de aarde geworpen worden (Openbaring 12 : 9). Vervolgens wordt hij in de afgrond geworpen (Openbaring 20 : 1-3) en uiteindelijk in de poel des vuurs (Openbaring 20 : 10). Hieruit kan geconcludeerd worden dat er ook in het dodenrijk een verschil in niveaus bestaat.

http://eindtijdinbeeld.nl/EiB-Holle%20a ... dbeeld.pdf

Precies wat al vermoed werd.....sommigen denken dat Satan op de troon zit en God ergens heeft opgesloten :( .

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hier krijg je de bevestiging dat Satan zich in de hemel der hemelen bevindt, als een afgod die de plaats van God heeft ingenomen om op die manier vele nietsvermoedende gelovigen te misleiden. Veel misvattingen komen hieruit voort, de getuigenissen legio.
Het gebied onder de aarde is eveneens onderverdeeld

De onderverdeling van het gebied onder de aarde komt onder andere naar voren in de weg die de satan zal afleggen. De satan bevindt zich in de hemel der hemelen, maar hij heeft ook invloed in de twee lagere hemelen (hij wordt â€de overste van de macht der lucht†genoemd). Hij oefent macht uit op de aarde, maar hij zal in de toekomst ook op de aarde geworpen worden (Openbaring 12 : 9). Vervolgens wordt hij in de afgrond geworpen (Openbaring 20 : 1-3) en uiteindelijk in de poel des vuurs (Openbaring 20 : 10). Hieruit kan geconcludeerd worden dat er ook in het dodenrijk een verschil in niveaus bestaat.

http://eindtijdinbeeld.nl/EiB-Holle%20a ... dbeeld.pdf

Precies wat al vermoed werd.....sommigen denken dat Satan op de troon zit en God ergens heeft opgesloten :( .

Als je dingen gaat verdraaien krijg je de gekste uitkomsten.

Ga zo door!

Satan is de verklager der broederen, dus heeft hij toegang tot de plek waar hij dat kan doen. Tegen Wie zou Hij ons aanklagen?

Dat is heel wat anders dan dat satan op de troon zit en God heeft opgesloten dan heb je het niet begrepen of verdraai je bewust de feiten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid