Spring naar bijdragen

Shofar blazen op sabbat


Aanbevolen berichten

Alhoewel het onderwerp zeker serieus is en Bijbels onderbouwd, willen wij als sabbathoudende christenfamilie een en ander toch op een luchtige manier onder de aandacht brengen, waarbij er ook heel veel gelachen kan worden :Y Bekijk de volgende video over ons gezin maar! https://www.youtube.com/watch?v=PmDk6Nf7fUk

Ik vind dat sabbat houden echt onzin..zit je twee dagen achter elkaar in de kerk!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Overigens vierden de eerste Joodse Christenen ook de Sabbat. Ze gingen op zaterdag naar de Synagoge en vierden zondag (nadat dus de Sabbat afgelopen was) samen het geloof als christenen met als centraal punt de maaltijd die Jezus ingesteld heeft waarin Zijn lichaam eet en Zijn bloed drinkt. Later (al snel trouwens) zie je dat die zondagse viering een soort hybride ding begint te worden met enerzijds de Maaltijd van de Heer en anderzijds omringt door allerlei elementen die we uit de synagogedienst en de Joodse tempelcultus kennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Alhoewel het onderwerp zeker serieus is en Bijbels onderbouwd, willen wij als sabbathoudende christenfamilie een en ander toch op een luchtige manier onder de aandacht brengen, waarbij er ook heel veel gelachen kan worden :Y Bekijk de volgende video over ons gezin maar! https://www.youtube.com/watch?v=PmDk6Nf7fUk

Drie dingen:

1) Toffe baard, maar vooral epische locatie om daar te wonen.

2) Ik heb er eentje (vergeleken met die van jullie een hele kleine, hadden mijn ouders als souvenir voor me op vakantie in Israël meegenomen), maar ik krijg er voor geen mogelijkheid geluid uit. :#

3)Leuk filmpje, helemaal eens met MysticNetherlands.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Overigens vierden de eerste Joodse Christenen ook de Sabbat. Ze gingen op zaterdag naar de Synagoge en vierden zondag (nadat dus de Sabbat afgelopen was) samen het geloof als christenen met als centraal punt de maaltijd die Jezus ingesteld heeft waarin Zijn lichaam eet en Zijn bloed drinkt. Later (al snel trouwens) zie je dat die zondagse viering een soort hybride ding begint te worden met enerzijds de Maaltijd van de Heer en anderzijds omringt door allerlei elementen die we uit de synagogedienst en de Joodse tempelcultus kennen.

In feite is dit nog steeds de tweedeling van de mis: de dienst van het woord werd op zaterdag gevierd, de eucharistie op zondag (zaterdagavond of heel vroeg op zondagochtend) Later is dit één dienst geworden voor de heidenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid