Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag ik ben na een relatie met een man erachter gekomen dat deze man nog steeds een relatie had met zijn vrouw in de tijd dat we samen waren, onze relatie is beeindigd maar ben ik verplicht om zijn vrouw de waarheid te vertellen want ik krijg niet de indruk dat hij het zal vertellen, ik wil geen wraak nemen of iemand pijn doen maar doen wat in God's ogen goed is.

Gods zegen

E.Breuer

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb een vraag ik ben na een relatie met een man erachter gekomen dat deze man nog steeds een relatie had met zijn vrouw in de tijd dat we samen waren, onze relatie is beeindigd maar ben ik verplicht om zijn vrouw de waarheid te vertellen want ik krijg niet de indruk dat hij het zal vertellen, ik wil geen wraak nemen of iemand pijn doen maar doen wat in God's ogen goed is.

Gods zegen

E.Breuer

Heb je voor jezelf al een standpunt bepaald? Denk je, of vermoed je, te weten wat God van je wil, wat volgens God goed is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet juist niet wat ik moet doen maar deze man heeft ons beide bedrogen Door niet de waarheid te zeggen. Maar als ik die vrouw was zou ik wel willen weten wat er achter mijn rug af heeft gespeeld.En ik voel me bezwaard om haar waarheid te onthouden maar God's wil is voor mij het aller belangrijkst

Link naar bericht
Deel via andere websites

Spreek je die vrouw dan geregeld? Er zit natuurlijk een verschil tussen de waarheid vertellen zoals in 'niet liegen' en de waarheid vertellen zoals in 'actief iemand gaan opzoeken en van een leugen van een derde persoon op de hoogte brengen'.

Ik kan je verder niet helpen, ik denk niemand hier. Ik zou zeggen bid ervoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gods wil valt opvallend vaak samen met de je eigen wil, is mij wel eens opgevallen. Met andere woorden, ik twijfel aan je motieven.

Voel je je schuldig en denk je dat je schuldgevoel minder is nadat je zijn vrouw de waarheid hebt verteld? In dat geval voel jij je beter en de vrouw in kwestie slechter. Dus dan heb ik liever dat jij je schuldig blijft voelen. Wie zijn billen brandt....

(al weet ik niet zeker of je de relatie met hem aanging in de wetenschap dat hij nog getrouwd was, of in elk geval de relatie hebt door laten bestaan nadat je dit wist, en of jij degene bent geweest die de relatie beëindigde. Mensen zijn namelijk heel goed in dingen niet willen weten/zien en je openingspost is wat vaag)

Mocht je intiem met hem zijn geweest en een geslachtsziekte hebben opgelopen is het een ander verhaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee ik wist het niet . Ik wist wel dat hij een vrouw had gehad omdat hij kinderen heeft maar ik had hem gevraagd of deze relatie echt beëindigd is omdat ik nooit een ander verdriet aan wil doen omdat het zelfde mij ook is overkomen totdat mensen mij vertelde dat mijn man het met een ander deed, wat veel pijn deed maar waar ik achteraf toch wel blij mee was want in een leugen leven en aan jezelf twijfelen is ook om gek van te worden .Vandaar deze vraag, moet ik die vrouw onwetend laten of vertellen dat haar man haar ook in de maling neemt.Het aller belangrijkste voor mij is om God's weg hierin te volgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik denk dat de gevoelens van de bedrogen vrouw het belangrijkste zijn...

Zowel zwijgen als spreken heeft voor en nadelen.

Heel simpel gezegd, maak een lijst voordelen voor praten met haar. Maak dan vervolgens een lijst nadelen. Doe hetzelfde voor zwijgen. Probeer eerlijk een puntensysteem toe te kennen aan al je voordelen, en een negatief punten systeem aan je nadelen. Kijk vervolgens wat de hoogste uitkomst heeft. Doe dat.

(snap je wat ik bedoel, misschien leg ik het wat te vaag uit?)

Ga er overigens niet voetstoots van uit dat zijn vrouw je dankbaar zal zijn. Niet iedereen kan de waarheid makkelijk verdragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nogmaals het heeft voor mij geen enkel voordeel om dit aan haar te vertellen, ik wil geen wraak nemen dat is aan God .Wel denk ik aan mijn eigen tijd en dat eerst niemand zijn mond open deed en mijn ex mij aan mezelf deed laten twijfelen. Vandaar dat ik het moeilijk vind want ik weet wel de waarheid en wat wil God wat ik daarmee doet ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk niet dat je vanuit bijbels standpunt hier een eenduidig antwoord op zult vinden.

Een vriend van me had vroeger een partner, nu al gestorven trouwens, die nooit trouw was aan zijn vriendin, hij had er altijd nog vriendinnetjes bij, mijn vriend zat op een gegeven moment met hetzelfde dillemma, moest hij eerlijk zijn en het opbiechten aan die vrouw wat haar vriend achter en soms tijdens de duren uitspookte, of het gewoon zo laten. Uiteindelijk heeft hij beslist het toch te vertellen... Dat bleek echter een vergissing te zijn, die vrouw geloof hem niet en dacht dat hij jaloers was (mijn vriend was homoseksueel). Ze is tot zijn dood bij hem gebleven trouwens.

Ikzelf persoonlijk zou het graag weten, trouwens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gods wil valt opvallend vaak samen met de je eigen wil, is mij wel eens opgevallen. Met andere woorden, ik twijfel aan je motieven.

Als het om dit soort praktische zaken gaat is dat natuurlijk zo. "Bidden en een ingeving krijgen van de H. Geest" heet bij atheïsten "rustig nadenken en dan je gevoel volgen", maar is verder natuurlijk hetzelfde.

Dat iemand wil handelen binnen een gekozen ethisch systeem (en dat benoemt als "Gods wil doen") lijkt me niet direct aanleiding om aan motieven te twijfelen. Het lijkt me meer een kwestie van motieven goed verstaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid