Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

In het begin van mijn relatie was alles heel leuk en was er genoeg liefde tussen ons. Nu dat we een aantal maanden samen zijn merkte ik aan hem dat hij zich aan mij irriteerde en zich van mij af sloot. Hij heeft bij mij aangegeven dat hij erg veel moeite heeft met dingen los laten als ik iets fout doe.

Dit zijn dingen zoals het dragen van make-up ( waar hij echt niet van houd) de manier waarop ik met mijn moeder om ga ( heel vrij en soms streng) of dat ik op facebook zit. Zelf geeft hij aan dat hij sommige van deze punten zelf heel stom vind maar gewoon heel erg moeite heeft zit los te laten. Als zo een situatie zich voor doet word hij koud van binnen en houd eigenlijk steeds een beetje minder van mij. Zelf vind ik dat als je echt van iemand houd dit soort dingen er niet voor kunnen zorgen dat het minder word. Ondanks al zijn tekortkomingen heb ik nooit het gevoel gehad dat ik minder van hem houd.

betekend dit dat hij de liefde van God niet in zijn hart heeft of denk ik de makkelijk over deze dingen?

Bless

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

In principe doe jij niets verkeerd. Je mág makeup dragen en op facebook zitten en hoe je met je moeder omgaat is een zaak tussen haar en jou. Je vriend is niet de baas over jou, die tijden zijn geweest. Dus praat er inderdaad eens met hem over waarom hij het vervelend vind.

Verder vind ik het erg naar dat hij aangeeft dat hij vanbinnen steeds een stukje minder van je houd. Hij gebruikt dus jullie liefde als een wapen om jou mee te straffen en dat is niet juist. Er kan in een relatie een breuk in de liefde komen wanneer er ernstige dingen mis gaan, maar echte liefde wordt echt niet minder alleen doordat jij ervoor kiest om make up te dragen of op facebook te zitten.

Het klinkt een beetje alsof hij je probeert te manipuleren. Kijk hiervoor uit, veel mannen doen dit niet eens bewust maar het kan jou (en hem) veel pijn bezorgen.

Ieder mens draagt de liefde van God in zich want we zijn allemaal Gods kinderen. Alleen is het niet voor iedereen zo makkelijk om tot die liefde door te dringen, en hem uit te delen is al helemaal een moeilijke opdracht. Hou van jezelf en praat met je vriend. Door liefde moeten mensen groeien, niet beperkt worden.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefs,

Eichwald

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je noemt een paar schijnbaar simpele dingen, behalve jouw omgang met je moeder dan.

Heeft hij eigenlijk wel door dat jij bent wie jij bent en hoe jij je gedraagt?

Houden van is met alles erop en eraan en niet als je bent zoals hij wil dat jij bent.

Er is iets heel erg mis met hem of hij houdt gewoon niet van jou zoals je bent.

Als je hier over met hem hebt gepraat en er is geen uitkomst, dan zou ik mijn consequenties trekken.

Ik hoor ook wel eens van mensen die het moeilijk vinden een relatie te verbreken en dan allerlei smoezen gaan ophangen.

Ook dit kun je bespreekbaar maken en je consequenties trekken.

Als je hier lang mee loopt te piekeren, dan heb je kans dat je straks helemaal niet meer weet hoe je je moet gedragen en je alles gaat aantrekken wat hij zegt en je zo een enorm complex gaat aanmeten.

Bedenk ook dat je dit kunt uitpraten, maar dat dit ook gedrag van hem kan zijn dat overal terugkomt op het moment dat hij iets raar vindt.

Je zou niet de eerste zijn die door dit soort manipulatie de dieperik ingaat.

En als je al heel lang met hem omgaat en steeds weer denkt dat jij moet veranderen omdat hij anders niet van je houdt zou dit weleens rare gevolgen kunnen hebben voor jou.

Bedenk altijd:

Als je jezelf in de spiegel kunt kijken, dan is er niets mis met je.

Bij voldoende zelfinzicht weet je echt wel waar jouw zwakke plekken zitten en waar niet.

Terwijl ik dit zit te schrijven voel ik me boos worden :@

En dat is niet goed.

Hoe haalt hij het in zijn hoofd om kritiek te hebben op hoe jouw moeder en jij met elkaar omgaan.......

Dat is iets tussen jou en je moeder.

Jij zelf weet het best of dit voor jullie volkomen normaal en goed is of dat er wel eens wat aan schort.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 6 months later...
In het begin van mijn relatie was alles heel leuk en was er genoeg liefde tussen ons. Nu dat we een aantal maanden samen zijn merkte ik aan hem dat hij zich aan mij irriteerde en zich van mij af sloot. Hij heeft bij mij aangegeven dat hij erg veel moeite heeft met dingen los laten als ik iets fout doe.

Dit zijn dingen zoals het dragen van make-up ( waar hij echt niet van houd) de manier waarop ik met mijn moeder om ga ( heel vrij en soms streng) of dat ik op facebook zit.

Ik stoor me daar niet aan, dus als je een nieuwe vriend wilt, ik ben beschikbaar. |P
Link naar bericht
Deel via andere websites
Ieder mens draagt de liefde van God in zich want we zijn allemaal Gods kinderen.
Dit neigt naar ultra-dispensationalisme, ook wel bekend als alverzoening.
Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid