Spring naar bijdragen

Het grote eten topic


Aanbevolen berichten

Ik kook altijd gluten-, lactose- en vleesvrij en het bevalt goed! Eigenlijk vind ik het wel een hele leuke uitdaging altijd, je bent eigenlijk gedwongen heel creatief te worden. Ondertussen krijg ik altijd de vraag 'maar wat eet je dan wél?!'. Die mensen mogen altijd even in mijn keukenkastjes kijken en komen veelal dingen tegen waarvan ze niet wisten dat het bestond. ;)

Edit: een bijkomend voordeel vind ik (behalve als ik een luie dag heb...) dat ik dus nauwelijks opwarmmaaltijden kan eten. Daar zit altijd wel iets in wat ik niet mag hebben. Nu haat ik van die maaltijden dus dat scheelt weer. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet echt, maar hangt ook af per diersoort. Het is iig een goede stap :) Van varkens voor varkensvlees wordt nog steeds de staart afgeknipt, hebben nog steeds relatief weinig ruimte (maar idd meer dan varkens zonder t keurmerk), mogen nooit naar buiten etc. Tsjek anders http://beterleven.dierenbescherming.nl/

Goed dat je je er in interesseert man!

Link naar bericht
Deel via andere websites
- Wat eten de leden van Credible.nl graag?

Voor mijzelf maak ik graag verse groenten met rijst, aardappelschijfjes of pasta, bereid in de wok en met een woksaus of pastasaus.

Verder hou ik erg van vlees, maar eet het gemiddeld eens in de twee weken. Thuis enkel biologisch, ook als er mensen mee-eten, elders gewoon wat de pot schaft.

En de week is niet compleet zonder het patatje op zaterdag als ik thuis ben. ;)

- Ben je een kunstenaar in de keuken of eerder van de Toni Magnetroni?

Ik kook vrij eenvoudig, gewoon met de wok. Groenten wokken, vlees eerst wokken als dat op het menu staat, ondertussen pasta, rijst of aardappels bereiden, saus erbij wokken, klaar. Gemiddeld ben ik een half uurtje bezig in de keuken, waarbij ik ook om de dag kook.

Magnetronmaaltijden eet ik niet.

- Heerlijk recept gemaakt?

Gerechten die ik op feestdagen nog weleens eet, als ik niet elders eet:

Aardappelschijfjes, sperziebonen, prei, ham, zoetzure saus

Rijst, sperziebonen, courgette, kipfilet, kerrie

Fusili tricolore, paprika, tomaat, rundergehakt, stroganoff

Het vlees haal ik dan bij de biologische slager, wat extra lekker is. En bij de stroganoff kun je ook nog crème fraîche toevoegen. Erg machtig, maar ook erg lekker.

Zelf vind ik het belangrijk dat het eten lekker, gevarieerd, eenvoudig te bereiden, gezond en duurzaam is. Uiteraard wil ik voor zeker geen dingen maken die ik niet lekker vind.

Ik probeer ook wat betreft het eten zodanig te leven, dat als meer mensen zo zouden doen, de wereld er dan beter uit zou zien.

Daarom vind ik het bijvoorbeeld ook niet zo erg om bij anderen of in een restaurant "gewoon" vlees te eten, want dat doe ik toch al niet zo vaak en als iedereen net zo weinig gewoon vlees eet, dan houd je ook geen bio-industrie meer over.

Mijns inziens hoeft iemand daarom ook geen vegetariër te zijn, of enkel biologisch vlees te eten. Door alleen al niet meer elke dag vlees te eten, kunnen mensen al een voldoende groot verschil maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid