Spring naar bijdragen

Een rein hart zonder vlekken


Aanbevolen berichten

1) goed DOEN. Ga vrijwilligerswerk doen, ga met gehandicapten winkelen, help ouderen verzorgen, ga in een dierenasiel helpen etc. Wees behulpzaam binnen je familie, op straat etc.

Wat als je geen geld en tijd hebt om deze werken te doen?

Geen geld of tijd om behulpzaam te zijn binnen je familie? ;)
Link naar bericht
Deel via andere websites

1) goed DOEN. Ga vrijwilligerswerk doen, ga met gehandicapten winkelen, help ouderen verzorgen, ga in een dierenasiel helpen etc. Wees behulpzaam binnen je familie, op straat etc.

Wat als je geen geld en tijd hebt om deze werken te doen?

Geen geld of tijd om behulpzaam te zijn binnen je familie? ;)

Behalve die dan, maar die lijkt me vanzelfsprekend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

1) goed DOEN. Ga vrijwilligerswerk doen, ga met gehandicapten winkelen, help ouderen verzorgen, ga in een dierenasiel helpen etc. Wees behulpzaam binnen je familie, op straat etc.

Wat als je geen geld en tijd hebt om deze werken te doen?

Geld? Vrijwillgerswerk kost geen geld. Tijd, tsja, tijd is een kwestie van prioriteit. Ik kan me niet voorstellen dat je geen 2 uurtjes in 1 a 2 weken kunt missen...

Behulpzaam zijn kost al helemaal geen tijd, even gezamenlijk boodschappen doen, de deur opendoen etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

1) goed DOEN. Ga vrijwilligerswerk doen, ga met gehandicapten winkelen, help ouderen verzorgen, ga in een dierenasiel helpen etc. Wees behulpzaam binnen je familie, op straat etc.

Wat als je geen geld en tijd hebt om deze werken te doen?

Geld? Vrijwillgerswerk kost geen geld. Tijd, tsja, tijd is een kwestie van prioriteit. Ik kan me niet voorstellen dat je geen 2 uurtjes in 1 a 2 weken kunt missen...

Behulpzaam zijn kost al helemaal geen tijd, even gezamenlijk boodschappen doen, de deur opendoen etc.

Voor vrijwilligerswerk moet je je eerst laten screenen (heb er geen ander woord voor) of een verklaring krijgen en die kost wel geld, je mag namelijk niet zomaar vrijwilliger worden.Behulpzaam zijn zei ik inderdaad al, zie ik als vanzelfsprekend.

Edit: ik zie net dat het VOG (verklaring omtrent gedrag) heet en het kost maar 30 euro, dit zou ik wel kunnen missen natuurlijk. Mijn ouders daarin tegen, zeker niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat wil je doen?

Ik zou graag met oude mensen willen wandelen of boodschappen doen met gehandicapten, die richting. Oude mensen zijn erg eenzaam en vinden t meestal fijn als iemand ze uit neemt.(bovendien zijn de verhalen die ze te vertellen hebben erg intetessant) En gehandicapten spreekt voor zich denk ik ..

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vergeet vooral genade niet. Ik loop ook dagelijks tegen m, n zonde, s aan, en daar werkt goede werken niet tegen.

Ik weet niet of het zo wordt bedoeld, maar als je secuur leest dan is dat ook niet iets waar Boah over spreekt..

Ik wil een hartje zonder verslavingen, wrok,goede werken en zonde,

hoe kan ik er voor zorgen dat alleen het geloof in Jezus in mn hartje zit, zijn woord en de heilige geest.

Ik wil alles wat niet goed is eruit en het goede wil ik erin hebben.

De laatste zin laat vervolgens ruimte voor nuances (goede werken) zoals waar anderen mee komen die weer kunnen worden gerelativeerd met de genade die jij (Wietse2) nu noemt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat wil je doen?

Ik zou graag met oude mensen willen wandelen of boodschappen doen met gehandicapten, die richting. Oude mensen zijn erg eenzaam en vinden t meestal fijn als iemand ze uit neemt.(bovendien zijn de verhalen die ze ye vertellen hebben erg intetessant) En gehandicapten spreekt voor zich denk ik ..

Leuk! Sommige steden hebben een website waari centraal al t vrijwilligerswerk wordt aangeboden. Misschien bij jou ook? En denk ook s aan n dierenasiel, deze schepselen Gods hebben ook hard hulp nodig ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat wil je doen?

Ik zou graag met oude mensen willen wandelen of boodschappen doen met gehandicapten, die richting. Oude mensen zijn erg eenzaam en vinden t meestal fijn als iemand ze uit neemt.(bovendien zijn de verhalen die ze ye vertellen hebben erg intetessant) En gehandicapten spreekt voor zich denk ik ..

Leuk! Sommige steden hebben een website waari centraal al t vrijwilligerswerk wordt aangeboden. Misschien bij jou ook? En denk ook s aan n dierenasiel, deze schepselen Gods hebben ook hard hulp nodig ;)

Ik heb het niet kunnen vinden, mijn dorp is ook erg mini voor dat soort dingen hoor. Net als jij bekommer ik mij erg om dieren, en vind ik het ook top dat je vaak aanspoort tot liefde voor dieren :) Echter ben ik nog steeds plaatsgebonden, want ik heb mijn rijbewijs nog niet ( binnenkort :)! ) dus een dierenasiel zit er niet in denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Oké maakt ook niet uit uiteraard. Gaaf dat je wat wilt gaan doen!

Ik wil het al langer doen, alleen.. Nu nog doen!!

Je kan ook eens langs verzorgingshuizen gaan :). Mijn moeder doet ook vrijwilligerswerk in een verzorgingstehuis, ze is dan ingepland bij een bepaalde activiteit in de week. Activiteiten variëren van zingen tot koken, dus heel erg afwisselend en leuk :)! Ik raad je wel aan om geen vrijwilligerswerk te doen bij demente ouderen als je er geen ervaring mee hebt!

Ik help vaak mijn 'oudere' buren met het installeren van pc's of iPad's, krijg hier altijd een heel goed gevoel bij!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Ik wil een hartje zonder verslavingen, wrok,goede werken en zonde, hoe kan ik er voor zorgen dat alleen het geloof in Jezus in mn hartje zit, zijn woord en de heilige geest.

Ik wil alles wat niet goed is eruit en het goede wil ik erin hebben.

Dit is een mooie bondige post in mijn mening, waar veel emotie mee gepaard gaat.

Alleen jij en God kunnen dit uitwerken. Je zult elk uur van de dag wel iets tegenkomen wat niet goed is, en alleen je geloof kan het Licht erover laten schijnen. dus,

blijf volhouden, bid, en zet je elke dag open voor de Heer. en herhaal.

Je zult merken dat de kracht van God in je groeit, en je sommige obstakels of problemen in je leven makkelijker trotseerd dan voorheen.

Boah; wees gezegend.

Groet,

Johannes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid