Spring naar bijdragen

Advent Media


Aanbevolen berichten

Ik vind de beschuldigingen nogal wat. Ik kan me voorstellen dat er symbolen in het Katholicisme kunnen zitten van vrijmetselarij. Maar maken symbolen tot iets occults?

Vraag het ze. Dit type mensen schudden de beschuldigingen voor alles wat zij niet lusten uit de losse mouw dus verwacht geen zinnig gesprek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dan zou ik de gehele filmpje moeten zien. Ik kan de bron wel achterhalen, maar als ik dat zou doen dan kom jij weer met een ander argument of vind je dit iets wat niet kan?

http://adventmedia.nl/video/play/507-de ... frontatie/

Natuurlijk kom ik indien mogelijk met een argument. Achterhaal de bron gerust en natuurlijk kan dat. Ik ben erg voor vrijheid van meningsuiting.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan zo de bron niet meer achterhalen, heb even snel het filmpje doorspoelt maar kan het niet 123 achterhalen, kost heel veel tijd. De brontekst werd duidelijk vermeld zoals ook bij andere zaken in deze film. Ik vind het goed dat ze bronnen noemen.

Via Google vond ik dit:

Het concilie van Trente besloot in 1546 na Chr. dat de apocriefe boeken deel uitmaakten van het geïnspireerde Woord, van de canon van de Schrift. Ja er is zelfs een anathema (vervloekt…) uitgesproken over mensen die deze boeken niet als gezaghebbend beschouwen.

http://www.bijbelengeloof.com/index.php ... &Itemid=77

Ik had begrepen van iemand die katholiek is dat de kerk mensen de ruimte geeft voor anderen. Of is dat een schijnruimte? Want zij vervloeken mensen die de apocriefen niet erkennen? Paulus zegt juist dat mensen verloekt zijn die een andere evangelie aanhangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Of dat de Paus zich onfeilbaar noemt? Of Heilge Vader?

De onfeilbaarheid van de paus is een interessant leerstuk. Daar hangen nogal wat voorwaarden aan vast maar dat zal zo'n site bewust achterwege laten dat past namelijk niet binnen hun antipapisme. Het gebruik van Heilige Vader is ook prima vanuit de christelijke geschiedenis te verklaren. Maar goed, ook met christelijke geschiedenis hebben dit soort antipapisten een moeilijke relatie.

Maak er anders een 'algemeen antipapisme topic' van. Dat dekt de lading wat beter denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid