Spring naar bijdragen

bloed en jehovah getuigen en christenen


Aanbevolen berichten

Men moet weten dat men niet gewoon moet doneren, de Bijbel vraagt om te geven.

Het is een christelijke waarde om zijn leven te geven aan zijn broeders en

zuster in geloof.

--------------------------------------------------------------------------------------

Maar wie is dan je broeder of zuster?

Er zijn meer dan 41.000 christelijke kerkgenootschappen met hun eigen stelsel van leringen die vaak tegenstrijdig zijn aan elkaar.

Er is bijvoorbeeld nog steeds een strijd gaande tussen katholieken en protestanten, sommige kunnen elkaars bloed wel drinken (zij zouden hun bloed niet willen geven voor elkaar!).

Hun wapens zwijgen dan wel maar zij zijn nog steeds in een "koude oorlog".

Dus voor wie zou je je bloed willen geven of je organen?

groet,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
Men moet weten dat men niet gewoon moet doneren, de Bijbel vraagt om te geven.

Het is een christelijke waarde om zijn leven te geven aan zijn broeders en

zuster in geloof.

--------------------------------------------------------------------------------------

Maar wie is dan je broeder of zuster?

Er zijn meer dan 41.000 christelijke kerkgenootschappen met hun eigen stelsel van leringen die vaak tegenstrijdig zijn aan elkaar.

Er is bijvoorbeeld nog steeds een strijd gaande tussen katholieken en protestanten, sommige kunnen elkaars bloed wel drinken (zij zouden hun bloed niet willen geven voor elkaar!).

Hun wapens zwijgen dan wel maar zij zijn nog steeds in een "koude oorlog".

Dus voor wie zou je je bloed willen geven of je organen?

groet,

Ed

Je vraag doet me een beetje denken aan de schriftgeleerde die aan Jezus vroeg: "Wie is mijn naaste", Jezus antwoordde met een illustratie, waarmee hij niet antwoordde wie de naaste was van de man, maar wel dat het belangrijk is zelf een naaste te zijn van de ander.

Jezus zei ook dat niemand meer liefde heeft dan hij die zijn leven heeft voor zijn vrienden, maar tegelijk zei Jezus dat we onze vijanden moesten liefhebben en moesten bidden voor hen die ons vervolgden. Intens moeilijk uitvoerbare schriftplaatsen, zo blijkt alleen al aan de onenigheden die je aanhaalt... Maar niemand is volmaakt, of is uit zichzelf rechtvaardig genoeg om het koninkrijk van God te beërven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Men moet weten dat men niet gewoon moet doneren, de Bijbel vraagt om te geven.

Het is een christelijke waarde om zijn leven te geven aan zijn broeders en

zuster in geloof.

--------------------------------------------------------------------------------------

Maar wie is dan je broeder of zuster?

Er zijn meer dan 41.000 christelijke kerkgenootschappen met hun eigen stelsel van leringen die vaak tegenstrijdig zijn aan elkaar.

Er is bijvoorbeeld nog steeds een strijd gaande tussen katholieken en protestanten, sommige kunnen elkaars bloed wel drinken (zij zouden hun bloed niet willen geven voor elkaar!).

Hun wapens zwijgen dan wel maar zij zijn nog steeds in een "koude oorlog".

Dus voor wie zou je je bloed willen geven of je organen?

groet,

Ed

Zijn deze mensen wel echte broeders en zusters of kan je deze mensen volgelingen van Jezus noemen of christenen? Voor mij in ieder geval niet. Ik kan hun gedrag niet plaatsen in een christelijk plaatje. Als je bloed of je orgaan doneert is het voor hen die het het meest nodig hebben. Ik bedoel gewoon, een mensenleven redden is een goede daad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid