Spring naar bijdragen

Jezus na opstanding koning?


Aanbevolen berichten

Hand. 1:6 Toen zij zo bij elkaar waren, vroegen zij Hem: "Here, gaat U nu van Israël weer een vrij land maken, met een eigen koning?"

Misschien een vraag van een "beginnende christen". Maar:

Waarom deed Hij dat eigenlijk niet - dat Jezus de dood heeft overwonnen en dan koning van Israël werd?

Waarom laat Jezus zichzelf aan maar zo weinig mensen zien in levenden lijve?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Omdat die vraag nog steeds gaat over een aards koningschap. Zo van, we drijven de Romeinen de zee in en herstellen het koninkrijk Israël. Jezus kwam niet voor een tijdelijk aards koninkrijk maar voor een eeuwig hemels koninkrijk.

Je kunt het beste kijken naar wat Jezus vervolgens zelf zegt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hand. 1:6 Toen zij zo bij elkaar waren, vroegen zij Hem: "Here, gaat U nu van Israël weer een vrij land maken, met een eigen koning?"

Misschien een vraag van een "beginnende christen". Maar:

Waarom deed Hij dat eigenlijk niet - dat Jezus de dood heeft overwonnen en dan koning van Israël werd?

Waarom laat Jezus zichzelf aan maar zo weinig mensen zien in levenden lijve?

Omdat Jezus nu in de hemel is

want Ik ga heen om u plaats te bereiden; 3 en wanneer Ik heengegaan ben en u plaats bereid heb, kom Ik weder en zal u tot Mij nemen, opdat ook gij zijn moogt, waar Ik ben;( joh 14 :1 -4)

en daar het laatste deel van zijn Hogepriesterlijk werk aan het volbrengen is ( wat dit werk inhoud werd symbolisch voorgesteld in de heiligdomsdienst die God aan Mozes gaf op de berg Sinaï )

Hij is dus voor het ogenblik niet op de aarde maar Hij heeft, vooraleer weg te gaan, ons beloofd om ons niet als wezen achter te laten en daarom zou Hij zijn Vader vragen om ons de Trooster, de Heilige Geest, te zenden

En deze zou ons alles te binnen brengen en onderwijzen wat Christus ons geleerd en voorgeleefd heeft

Ik zal u niet als wezen achterlaten…….maar de Trooster, de heilige Geest, die de Vader zenden zal in mijn naam, die zal u alles leren en u te binnen brengen al wat Ik u gezegd heb. (Joh14: 18 / 25-25)

En het is nu op vandaag de Heilige Geest die ons de weg wijst tot de volle waarheid.

Het is Hij die:

1) ons overtuigd van de noodzaak tot bekering van onze zonden,

2) ons inzicht geeft in de gerechtigheid van Christus die Hij door zijn kruisdood heeft verkregen

3) ons overtuigd van het oordeel dat komt voor hen die de genade door Christus aangeboden niet aannemen.

En als Hij komt, zal Hij de wereld overtuigen van zonde en van gerechtigheid en van oordeel; 9 van zonde, omdat zij in Mij niet geloven; 10 van gerechtigheid, omdat Ik heenga tot de Vader en gij Mij niet langer ziet; 11 van oordeel, omdat de overste dezer wereld geoordeeld is.

12 Nog veel heb Ik u te zeggen, maar gij kunt het thans niet dragen; 13 doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit Zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal Hij u verkondigen. 14 Hij zal Mij verheerlijken, want Hij zal het uit het mijne nemen en het u verkondigen. 15 Al wat de Vader heeft, is het mijne; daarom zeide Ik: Hij neemt uit het mijne en zal het u verkondigen.

(Joh 16:8-15 )

Het is pas als Christus zijn Hogepriesterlijk werk volbracht heeft dat Hij als Koning en Rechter naar deze aarde terugkeert om alle mensen te oordelen:

Verwondert u hierover niet, want de ure komt, dat allen, die in de graven zijn, naar zijn stem zullen horen, 29 en zij zullen uitgaan, wie het goede gedaan hebben, tot de opstanding ten leven, wie het kwade bedreven hebben, tot de opstanding ten oordeel ( Joh 5: 28-29 )

God dan verkondigt, met voorbijzien van de tijden der onwetendheid, heden aan de mensen, dat zij allen overal tot bekering moeten komen; 31 omdat Hij een dag heeft bepaald, waarop Hij de aardbodem rechtvaardig zal oordelen door een man, die Hij aangewezen heeft, waarvan Hij voor allen het bewijs geleverd heeft door Hem uit de doden op te wekken ( Handelingen 17: 30-31)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bernard,

ik denk dat een groot deel van de essentie van de vraag in de volgende zin zit:

Misschien een vraag van een "beginnende christen".

Om eerlijk te zijn, begreep ik je antwoord maar half en dit omdat ik een idee heb waar je over praat. Ik kan mij indenken dat dit niet zo is voor Anoniempje_ en ik zou het graag zelf ook volledig snappen. Zou je je post willen verduidelijken? Tip: gebruik voor bijbelquotes de tags, zodat je post overzichtelijk blijft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bernard,

ik denk dat een groot deel van de essentie van de vraag in de volgende zin zit:

Misschien een vraag van een "beginnende christen".

Om eerlijk te zijn, begreep ik je antwoord maar half en dit omdat ik een idee heb waar je over praat. Ik kan mij indenken dat dit niet zo is voor Anoniempje_ en ik zou het graag zelf ook volledig snappen. Zou je je post willen verduidelijken? Tip: gebruik voor bijbelquotes de tags, zodat je post overzichtelijk blijft.

wat bedoel je met "tags" en hoe wordt dit gedaan ? ik zet de Bijbelteksten altijd schuin

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt wanneer je klikt op 'volledige bewerker' bovenaan een aantal opmaaktags selecteren, zoals inderdaad schuin of vetgedrukt. Wanneer je dan iets verder kijkt zie je ook bijbel= staan. Wanneer je daar op klikt, worden er twee 'tags' geplaatst:

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:

Zet je nu na het = teken bijvoorbeeld Mc 5,21-29 en kopieer je de tekst tussen de [bijbel=]

in dan krijg je:

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:21 Toen Jezus weer met de boot was overgestoken, verzamelde er zich een grote menigte bij hem, en hij bleef aan het meer. 22 Een van de leiders van de synagoge, die Jaïrus heette, kwam naar hem toe, en toen hij Jezus zag viel hij aan zijn voeten neer. 23 Hij smeekte hem dringend: ‘Mijn dochter ligt op sterven; kom haar de handen opleggen om haar te redden en te zorgen dat ze in leven blijft.’ 24 Hij ging met hem mee. Een grote menigte volgde hem en verdrong zich om hem heen. 25 Onder hen was ook een vrouw die al twaalf jaar aan bloedverlies leed. 26 Ze had veel ellende doorgemaakt door de behandeling van allerlei artsen, aan wie ze haar hele vermogen had uitgegeven zonder dat ze ergens baat bij had gehad; integendeel, ze was alleen maar achteruitgegaan. 27 Ze had gehoord over Jezus, en ze begaf zich tussen de menigte en raakte zijn bovenkleed van achteren aan, 28 want ze dacht: Als ik alleen zijn kleren maar kan aanraken, zal ik al gered worden. 29 En meteen hield het bloed op te vloeien en merkte ze aan haar lichaam dat ze van de kwaal genezen was.

Hiermee tekent het forum een kadertje rond de bijbeltekst, waardoor deze netjes gescheiden wordt van de post zelf. Probeer het maar eens, posts worden een stuk makkelijker leesbaar als je deze tags gebruikt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus' koningschap heeft wereldwijde implicaties, per slot van rekening werd hij door God op die positie geplaats en onder goddelijke inspiratie zegt de profeet Daniël ........

(Daniël 2:44) En in de dagen van die koningen zal de God des hemels een koninkrijk oprichten dat nooit te gronde zal worden gericht. En het koninkrijk zelf zal aan geen ander volk worden overgedragen. Het zal al deze koninkrijken verbrijzelen en er een eind aan maken, en zelf zal het tot onbepaalde tijden blijven bestaan,

Dus niet alleen de Romeinen worden aangepakt door Jezus (de Romeinse wereldmacht bestaat overigens niet meer) maar alle regerende machthebbers worden verwijderd ten gunste van Gods koninkrijk.

Als Jezus als koning binnenkort orde op zake zal stellen op aarde zal iedereen Jezus zien of zijn teken, voor de een zal dat redding betekenen en voor de ander niet.

groet,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bernard,

ik denk dat een groot deel van de essentie van de vraag in de volgende zin zit:

Misschien een vraag van een "beginnende christen".

Om eerlijk te zijn, begreep ik je antwoord maar half en dit omdat ik een idee heb waar je over praat. Ik kan mij indenken dat dit niet zo is voor Anoniempje_ en ik zou het graag zelf ook volledig snappen. Zou je je post willen verduidelijken? Tip: gebruik voor bijbelquotes de tags, zodat je post overzichtelijk blijft.

Dank je wel voor de tip. Ik zal het in de toekomst zoveel als mogelijk proberen te gebruiken.( nu is het alvast nog niet gelukt)

Wat nu mijn antwoord betreft; ik heb zoveel als mogelijk beknopt willen antwoorden op de vraag van “anoniempjeâ€

“Waarom laat Jezus zichzelf aan maar zo weinig mensen zien in levenden lijve ?†.

Dit door aan te tonen dat Jezus Christus zich op dit moment in de hemel bevind en pas naar de aarde terugkeert als Hij zijn taak in de hemel als Hogepriester- Middelaar heeft voleindigd .

En dat dit de reden is waarom Christus zich op vandaag hier niet vertoont (kan vertonen) en Hij daarom de Vader heeft gevraagd om de H.Geest, als Trooster en Leraar, naar de mensen te zenden.

Als dit antwoord voor “anoniempje†te beperkt of te onduidelijk is , houdt niets hem of haar tegen om meer uitleg te vragen

Wat nu uw opmerking betreft;

Het is voor mij niet duidelijk wat je juist bedoelt, maar ik vermoed dat het mijn bemerking over de heiligdomsdienst betreft.

Hiermede wou ik aantonen dat God Zijn verlossingsplan aan de mens heeft medegedeeld door het aan Mozes als het ware in een beeldverhaal door te geven in de heiligdomsdienst. Want God doet niets zonder de mens daarvan op de hoogte te brengen

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:Voorzeker, de Here HERE doet geen ding, of Hij openbaart zijn raad aan zijn knechten, de profeten

Het systeem (verlossingsplan) bestaat hierin dat door de dood van een onschuldig wezen de mogelijkheid wordt geboden aan de mens om zelf te ontsnappen aan het consequent gevolg van zijn eigen overtreding(en); namelijk de dood

Mozes moest echter alles nauwkeurig uitvoeren wat God hem op de berg had getoond. Dit omdat ieder onderdeel (zowel mens, dier als gereedschap), iedere uitvoering en ieder tijdstip een symbool is van het werk dat Jezus Christus zou doen om de mens te verlossen.

De drie afdelingen van De Tabernakel in de woestijn met de verschillende handelingen die erin gebeurden en de verscheidene feesten gedurende het jaar verwijzen alle naar het totale en gecompliceerde verlossingsplan.

Hierbij verwijst alles naar de overdracht van een schuldenlast , “ de doodâ€, van de een op een ander. En deze schuldenlast is ontstaan als gevolg van de opstand tegen God en zijn systeem

Waarbij Christus door zijn dood gerechtigd werd om deze schuldenlast op Hem te nemen en op het einde over te dragen op de ware schuldige ; namelijk Satan. Dat laatste echter is slechts mogelijk wanneer het individu Christus toestaat om dit voor hem of haar te doen.

De jaarfeesten tonen ons symbolisch het verloop in de tijd aan van dit “Verlossingsplanâ€.

Waarbij o.a. het Pascha wijst op Christus die als onschuldige sterft om gerechtvaardigd te worden en zo te voldoen aan een onverbreekbare wet van Gods systeem dat zonde (opstand) de dood van de overtreder vereist, vooraleer Hij kon optreden als Middelaar.

Bij zijn dood heeft Christus het recht op Middelaarschap verkregen en zo zijn werk hier op de aarde volbracht maar hiermede was het verlossingsplan niet voleindigd.

Feesten als het Pinksterfeest, oogstfeest en andere verwijzen naar het werk dat Christus na zijn dood en opstanding als gerechtigde Middelaar volbrengt;

Het Yom Kippur feest toont ons de afsluiting van het verlossingsplan, waarbij symbolisch het werk wordt uitgebeeld dat Christus uitvoert op het einde. Hierbij wordt door Christus het oordeel uitgesproken en uitgevoerd door de overdracht van de schuldenlast op Satan en de onboetvaardige .

Het Loofhuttenfeest is het symbool voor het uiteindelijk samenzijn in een vernieuwde hemel en aarde van Christus met hen die Gods systeem aanvaard hebben

Samengevat;

Het verlossingswerk bestaat er dus in dat zowel de mens ( het individu) als Jezus Christus moesten samenwerken om het “Verlossingsplan†tot een goed einde te brengen.

Weliswaar wordt het overgrote deel door Christus uitgevoerd maar het individuele deel is ook een onontbeerlijke factor in het geheel. Zonder zijn eigen goedkeuring heeft het verlossingsplan voor het individu geen resultaat opgeleverd

Daar Christus nu nog niet teruggekeerd is , is Hij zijn taak in de hemelse gewesten nog aan het vervullen en kan Hij zich dan ook op vandaag nog niet in levende lijve aan zijn volgelingen openbaren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb je post even aangepast, kijk nu nog eens naar de [bijbel] tags als je wil.

het lukt mij niet hoor.

je schreef dat ik eerst moest klikken op 'volledig bewerken' doch dit vind ik nergens

Ik antwoord steeds door te klikken op "antwoord met een citaat"

vervolgens krijg ik de bovenbalk waar ik o.a. Bold kan aanklikken nadat ik eerst het gedeelte dat ik als bold wens te hebben heb geselecteerd.

Doe ik dit op deze manier met bijbel= dan lukt dit totaal niet

sorry maar wat doe ik verkeerd of te weinig

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij het veld 'plaats een reactie' zie je boven het veld een rijtje blokjes staan. Bijvoorbeeld , , etc. In dat rijtje staat ook [bijbel=]. Als je daar op klikt dan krijg je:

[bijbel=][/bijbel]

Daartussen kun je de bijbeltekst die je wilt invullen. In de eerste tag kun je ook de lokatie van de tekst in de Bijbel neerzetten. Niet alles werkt echter. Ik raad je aan er even mee te stoeien en het voorbeeld te gebruiken om te zien hoe het er uit ziet. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bij het veld 'plaats een reactie' zie je boven het veld een rijtje blokjes staan. Bijvoorbeeld , , etc. In dat rijtje staat ook [bijbel=]. Als je daar op klikt dan krijg je:

[bijbel=][/bijbel]

Daartussen kun je de bijbeltekst die je wilt invullen. In de eerste tag kun je ook de lokatie van de tekst in de Bijbel neerzetten. Niet alles werkt echter. Ik raad je aan er even mee te stoeien en het voorbeeld te gebruiken om te zien hoe het er uit ziet. :)

OK het spulletje werkt als ik op ' plaats een reactie' ga maar niet op het deel 'reageer met een citaat' En het is nu juist met dit laatste dat ik meestal werk omdat de vorige reactie daar ook kan weergegeven worden.

Dus blijf ik maar bij het oude waarbij de Bijbelteksten schuin worden weergegeven

Dank jullie beide voor de moeite

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 weeks later...

De illustratie die Jezus vertelde over de edelman die in "een ver land" koningsmacht zou krijgen, maakt duidelijk dat hij in de hemel (ver land) bij zijn Hemelse Vader het koningschap over de aarde zou ontvangen.

(Lukas 19:12) . . .Daarom zei hij: „Een zeker mens van edele geboorte reisde naar een ver land om koningsmacht voor zich te verkrijgen en [dan] terug te keren. 

(Lukas 19:15) . . .Toen hij ten slotte terugkwam, nadat hij de koningsmacht had verkregen. . .

Jezus zou bij zijn "terugkomst" als koning, zijn aandacht op de aarde vestigen.

Maar voor die tijd zou hij eerst Satan en zijn demonen uit de hemel verwijderen als een vervulling van....(Psalm 110:1) . . .De uitspraak van Jehovah tot mijn Heer luidt: „Zit aan mijn rechterhand, Totdat ik uw vijanden tot een voetbank voor uw voeten stel.â€

Lees Jezus' optreden in Openb.12:9-12,

Opmerking: de aarde wordt wel eens Gods voetbank genoemd (Jes.66:1).

fijne dag,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar Jezus is ook aanwezig in het breken van het brood

Kan je deze bewering eens met Gods woord onderbouwen aub want tot op vandaag heb ik dit nog nooit in de Bijbel ontdekt;

Wel dat Jezus Christus nu in de hemel is en daar nu als hogepriester een plaats aan het voorbereiden is voor hen die in Hem geloven. En dat Hij in de tussentijd ( vooraleer Hij naar de aarde terugkeert om het oordeel te voltrekken)de Vader gevraagd heeft om de Trooster de H.Geest te zenden die ons alles zal in herinnering brengen wat Hij gedurende zijn verblijf op aarde geleerd en voorgeleefd heeft.

Nergens vind ik dan ook in de Bijbel dat Christus zelf hier op aarde aanwezig is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jezus is nu in de Hemel om ons op te vangen als we overlijden zolang we maar in hem geloven

Jezus is nu in de hemel om daar het verlossingsplan te voleindigen en dan naar de aarde terug te keren om hen die als gelovigen gestorven zijn (en nu in onwetendheid verkeren) op te wekken en met Hem naar de hemel weg te voeren.

25 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, de ure komt en is nu, dat de doden naar de stem van de Zoon van God zullen horen, en die haar horen, zullen leven. 26 Want gelijk de Vader leven heeft in Zichzelf, heeft Hij ook de Zoon gegeven, leven te hebben in Zichzelf. 27 En Hij heeft Hem macht gegeven om gericht te houden, omdat Hij de Zoon des mensen is. 28 Verwondert u hierover niet, want de ure komt, dat allen, die in de graven zijn, naar zijn stem zullen horen, 29 en zij zullen uitgaan, wie het goede gedaan hebben, tot de opstanding ten leven, wie het kwade bedreven hebben, tot de opstanding ten oordeel. (Johannes 5: 25-29 )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus werd al in het jaar 29 als Messiaanse koning gedoopt en met heilige geest gezalfd.

Na zijn dood en opstanding in 33 was hij nog steeds niet op de troon geplaatst, dat zou op een later moment in de toekomst gebeuren.

Nu alle tekenen van Mat.24 zichtbaar zijn kunnen we zeker weten dat hij nu als koning regeert, de gebeden van velen zijn verhoord...lees Mat.6:9-10.

groet,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid