Spring naar bijdragen

Kerstwensen 2013


Aanbevolen berichten

Let op, ik zal mijn bode zenden; hij zal de weg voor mij effenen. Opeens zal hij naar zijn tempel komen, de Heer naar wie jullie uitzien, de engel van het verbond naar wie jullie verlangen. Komen zal hij - zegt de HEER van de hemelse machten. Wie zal die dag kunnen doorstaan? Wie zal overeind blijven wanneer hij verschijnt? Hij is als het vuur van een smid, als het loog van een wolwasser. Hij zal zitting houden als iemand die zilver smelt en het zuivert; de zonen van Levi zal hij zuiveren en zeven als goud en zilver, en dan zullen ze op de juiste wijze offeren aan de HEER. De offers van Juda en Jeruzalem zullen de HEER met vreugde vervullen, zoals in vroeger jaren, zoals in de dagen van weleer. Ik zal naar jullie toe komen om recht te spreken, en ik zal niet aarzelen te getuigen tegen tovenaars en echtbrekers, tegen mensen die meineed plegen en mensen die hun dagloners uitbuiten, en tegen allen die weduwen en wezen onderdrukken en vreemdelingen geen plaats gunnen, want geen van allen hebben zij ontzag voor mij - zegt de HEER van de hemelse machten.

Maleachi 3:1-5

De adventsperiode is de aanloop naar het Kerstfeest waarmee we de komst van onze Heer vieren. Johannes de Doper kwam daarvoor al als Jezus heraut  maar hij was een van de vele profeten die de komst van de Christus mochten aankondigen. Maleachi heeft het al over de Heer naar wie jullie uitzien. En over de engel van het verbond naar wie jullie verlangen. Het nieuwe verbond met Jezus als Middelaar tussen God en ons mensen. Mensen die elke dag weer de boel verknoeien maar door Hem toch weer bij God mogen komen. Nee er is nog geen vrede op aarde en de zwaarden worden nog niet omgesmolten tot ploegscharen. Maar onze Verlosser en Middelaar is gekomen en Hij zal weer komen, dat is het Licht dat in de wereld gekomen is.

Wij wensen jullie allen gegezegende kerstdagen en een voorspoedig 2014 toe.

Ursa, Michiel, Henriëtte, Gewoon Paul, Floes, Dingo, Cyrillisch

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid