Spring naar bijdragen

Verliefd helaas te ver gegaan.


Aanbevolen berichten

Ongeveer 1,5 maand geleden heb ik via christelijke vrienden welke iets verder wonen, een heeel erg leuk meisje leren kennen. We konden het erg goed vinden, en met elkaar praten.

Na 3 weken, hebben wij besloten om toch maar in de trein te stappen en elkaar weer te zien. De ontmoeting voelde zeer vertrouwd, waarbij we elkaar vooral verliefd hebben aangekeken, af en toe elkaars hand aangeraakt en rustig hebben gesproken.

Na de eerste date, hebben wij elkaar verteld hoe leuk we elkaar vonden, en werd verliefd op haar rust en klik welke wij voelde. Zijzelf werd in de berichtjes iets losser en prikkelde mij erg.

Bij de tweede date, keek ze mij op een bepaalde manier aan en kon mijn handen lastig thuishouden (om haar middel, en later ook raakte ik iets intiemere delen aan). Zijzelf heeft achteraf gezegd dat ze de date leuk vond, maar later werd ze meer kortaf en gaf toe dat onze leefwerelden misschien iets te ver uit elkaar liggen ;( .

Ikzelf: niet gelovig meer, wel katholiek opgevoed, ouders zijn nog wel gelovig waarbij hun hebben gewacht tot het huwelijk.

Zij: Heeft geen tv thuis en dient tot het huwelijk te wachten, zijzelf gaf al de eerste date aan dat zij niet tot het huwelijk kan wachten (weet niet wat ze ermee bedoelt, aangezien zij andere dingen wel serieus neemt).

Dit is heel kort verteld, maar ikzelf ben met de lange gesprekken die we hadden, en de klik tot over mijn oren verliefd, helaas heb ik haar gekwetst door te snel te gaan op de 2e date. Wij hebben nu 5 dagen geen contact meer :(. Wat kan ik doen. Ik wil haar echt geen pijn doen/in haar waarde laten. En als het kan snel weer blikken wisselen, en de gesprekken hervatten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kan idd niet veel doen, pushen zou alleen averechts werken.

Ik zou mezelf niet te schuldig voelen over dat 'te ver gaan'. Ik ken de aard niet van haar smsjes, maar als ze jou zo snel ook zegt niet te kunnen wachten tot het huwelijk, dan kan ik me wel voorstellen dat bepaalde dingen suggestief kunnen overkomen. Als je op eender welk moment iets hebt gedaan qua bv. aanrakingen, dan kon zij, als ze dat niet waardeerde, ook gewoon zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je kan idd niet veel doen, pushen zou alleen averechts werken.

Ik zou mezelf niet te schuldig voelen over dat 'te ver gaan'. Ik ken de aard niet van haar smsjes, maar als ze jou zo snel ook zegt niet te kunnen wachten tot het huwelijk, dan kan ik me wel voorstellen dat bepaalde dingen suggestief kunnen overkomen. Als je op eender welk moment iets hebt gedaan qua bv. aanrakingen, dan kon zij, als ze dat niet waardeerde, ook gewoon zeggen.

Nou ja er zit noga l een gradueel verschil tussen 'niet kunnen wachten tot het huwelijk' in een smsje en het betasten van intieme delen op een tweede date.

Lijkt mij tenminste.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja tuurlijk, maar het is niet meteen iets wat ik persoonlijk zo snel zou bespreken op een tweede date...
Volgens mij hadden ze al langer contact, daarnaast is het nogal een issue onder dat soort christenen (Geen TV, geen seks voor het huwelijk). Wanneer je een vriendje krijgt, helemaal buiten die kerkelijke kring bespreek je dat. Dan kan ik mij ook voorstellen dat een meisje of jongen zegt te denken niet te kunnen wachten tot na het huwelijk, dat is nog geen vrijbrief.
Intiemere delen, dat kan van alles zijn ook he. Bovendien kon ze ook 'nee' zeggen.
Ik denk ook dat ze nee heeft gezegd, met haar gedrag achteraf ;) Op bepaalde momenten is het vlees zwakker dan de geest.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap je wel, ik vind het ook vaak moeilijk om m'n handen thuis te houden. Iemand aanraken waar je verliefd op bent geworden is haast onweerstaanbaar.(althans ik spreek nu even voor mezelf...of voor mannen in het algemeen..?)

Alleen de fout is; betast geen intieme delen tot in bed, vriend! Dat staat slecht. Huggen, hand vasthouden en dan zoenen is allemaal OK, zeker als je elkaar al een aantal keer gezien hebt en het enorm klikt. Met geduld bloeit het des te meer!

(ik weet ook niet jullie leeftijd..maar als je wat ouder word, word je ook vaak wat losser/makkelijker met dit soort dingen)

Je realiseert je iig dat je te snel te veel wilde. Ik zou zeggen, bel haar op. Doordat jullie lange gesprekken hebben gehad, is het ook vertrouwd genoeg om oprecht je excuses te maken, en nodig haar uit om ergens wat te gaan eten, ofzo. Iig iets rustigs waar je lang kan praten. Als ze dat leuk vind, wil ze iig weer zien, en wacht dan rustig af hoe de sfeer is. Take it easy. Misschien komt het dan wel weer goed tussen jullie, hoor!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hartelijk dank voor de reacties! We hebben inderdaad al ongeveer 1,5 maand contact. Leeftijden zijn als volgt ik 22 zij 18 (over 2 weken 19).

Ikzelf denk er ook nog aan dat de volgende situaties ook voorgevallen kunnen zijn:

- ouders welke boos op haar zijn geworden

- vriendinnen welke een bepaald verhaal hebben gehoord en hebben gezegd dat ik misschien alleen op de sex uit ben (hoewel ik haar extreem leuk vindt, en het wachten extra speciaal maakt).

Daarbij was ze na de date zeer enthousiast en een paar dagen later kortaf, waarbij ik vroeg om mee te gaan eten. Zij gaf aan dit niet te willen. En ikzelf vroeg daarop "vertel dan wat er is". Daar antwoordde ze niet op.

Ikzelf wil zo graag vertellen wat ze voor mij betekent,zij heeft telefoon angst (durft ook geen familielid te bellen) dus wordt het niet. Weet dit alleen niet goed over te brengen :P. Iets in de richting van "Vertel aub wat er is, wil weer graag gezellig met je praten" klinkt misschien ook erg afhankelijk.

Ben alsnog erg bang dat het over is ;( . Maar zij is gewoon heel belangrijk, het gemiddelde meisje in de discotheek, welke het allemaal weet en met iedereen los omgaat,interesseert mij niet zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

laat haar even met rust zou ik zeggen, wacht een weekje met elke vorm van contact

en stuur haar dan via mail of brief wat je hier net allemaal ons vertelde. dat je spijt hebt en wacht totdat zij de eerste stap terug zet voor contact. meer kan je niet doen

toon dat je respect voor haar hebt, en dat je haar zeker niet wil pushen. meisjes hebben soms ook ademruimte nodig :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

OK en jullie zijn nog erg jong ;)

Joh, meisjes van 19 weten vaak nog helemaal niet wat ze eigenlijk willen, en hebben dan nog veel bevestiging nodig van hun omgeving. Een natuurlijk onzekerheid.

(OK, misschien heb ik nu een aantal meiden beledigd, maar k probeer alleen maar deze dude te helpen...)

Hou het dus vooral luchtig, en gebruik voorlopig even geen taalgebruik wat opdringerig of verplichtend kan overkomen. Maw. hou het vriendschappelijk en heb geduld. Je moet eerst weer in een goed boekje komen bij haar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik sluit me aan bij Joon en Donnie. Je kunt best zeggen dat je tot over je oren verliefd bent maar wel spijt hebt van je gedrag die tweede date. Dat je te ver bent gegaan en het niet stuk wilt maken.

Op basis van de manier waarop jij haar omgeving beschrijft denk ik dat die redelijk beschermd is. Een jongen die niet van de kerk is en z'n handen niet zo goed thuis kan houden is dan heel wat. Ik denk dat het voor haar erg twijfelen is omdat ze je wel leuk vindt (nogmaals, dat zeg ik op basis van jouw gegevens). Laten zien dat je niet zo 'bent' kan dan wel helpen. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid