Progton 19 Geplaatst 12 november 2013 Rapport Share Geplaatst 12 november 2013 Welke bands luister je dan in de sludge doom hoek etc? Kan niet zo gauw chr bands verzinnen die dit speelnNaast Callisto geen christelijke, maar zaken als Pelican, Windmills by The Ocean, Transmission0, Blackwaves en Omega Massif zitten boven in de voorkeurlijst. Schoot me ineens te binnen dat ik ooit volgens mij een nummer van pelican heb gebruikt voor dit nummer, (ik grunt) met behulp van een eenvoudig microfoontje haha Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 12 november 2013 Rapport Share Geplaatst 12 november 2013 Mee eens, een paar bands stijgen er nog wel bovenuit, ik vind August Burns Red heel goed, en ook the Devil Wears Prada vind ik vernieuwend. Phinehas luister ik ook nog wel. Alledrie de bands kennen vaak wat rustige elementen in hun muziek en clean zang. En zoeken ook invloeden uit andere genres, zijn er nog wel een paar. Maar ik luister zoveel bands dat die namen me even ontgaan, oh ja becoming the archetype maar dat kun je bijna niet in de metalcore hoek stoppen hoewel dat laatste album wel uitstraald. Velen vinden dat geen goed album, maar ik vind hem heerlijk Voor mij was het toch vooral ZAO. Heeft ook wel invloed gehad op ontwikkelingen in de metalcore. Tekstueel hebben ze vind ik ook wel een stel sterke nummers. En het controversiële van de band in de christelijke wereld vond ik des tijds ook stiekem wel een beetje leuk. Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 12 november 2013 Rapport Share Geplaatst 12 november 2013 Ik vind de nieuwe Norma Jean goed, en Benea Reach. Voor de rest is er weinig wat me kan boeien. Eenheidsworst. Maar ik support ze wel, om spirituele redenen. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 12 november 2013 Rapport Share Geplaatst 12 november 2013 Lekkere kerel dan, dus nee ik zou er nog niet naar luisteren. Nu je het zegt; ik kende dit verhaal inderdaad maar niet bij stilgestaan. Maar goed, dan nog maakt me dat voor de muziek niet zo heel veel uit. Besides, Demon Hunter vond ik toch beter Link naar bericht Deel via andere websites
Progton 19 Geplaatst 12 november 2013 Rapport Share Geplaatst 12 november 2013 Ik vind de nieuwe Norma Jean goed, en Benea Reach. Voor de rest is er weinig wat me kan boeien. Eenheidsworst. Maar ik support ze wel, om spirituele redenen. Benea Reach ja, maar dat is uitzonderlijk goed. Trouwens laatst luisterde ik weer Mortal Treason, het oude Underoath, en de band Trenches (oud zanger van haste the day) The Burial valt onder de metalcore maar ben ik het compleet niet mee eens, net als Woe of Tyrants trouwens, dat is qua ruigheid eerder death metal, ik zou deze twee bands wel eens checken want die zijn uitzonderiljk goed Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 12 november 2013 Rapport Share Geplaatst 12 november 2013 te Burial is te gek. Althans die ene EP, dat laatste album vind ik datn weer minder. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 12 november 2013 Rapport Share Geplaatst 12 november 2013 Iemand de nieuwe Impending Doom al gehoord? Vind het écht helemaal NIKS! Link naar bericht Deel via andere websites
Progton 19 Geplaatst 12 november 2013 Rapport Share Geplaatst 12 november 2013 Was al afgehaakt bij de vorige. Opzich is het niet slecht, maar vindt het oninteressant, en ook behoorlijk bold allemaal. Ik geef toe het past wel bij de bruutheid van de muziek. Af en toe draai ik ff een nr tussendoor, behoord bij lange na niet bij mijn favo's Ling Sacrifice is back, ik hoor al goede verhalen over de nieuwe plaat: Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 12 november 2013 Rapport Share Geplaatst 12 november 2013 Was al afgehaakt bij de vorige.Opzich is het niet slecht, maar vindt het oninteressant, en ook behoorlijk bold allemaal. Ik geef toe het past wel bij de bruutheid van de muziek. Af en toe draai ik ff een nr tussendoor, omdat het toch wel lekker lomp is Ik vond het klinken alsof ze het onder water grunten en de microfoon in een metalen drumvat hebben gestoken. Link naar bericht Deel via andere websites
Wietse 0 Geplaatst 13 november 2013 Rapport Share Geplaatst 13 november 2013 Ik heb voor mij zelf gezegd dat ik niet zo veel naar metal wilt luisteren, maar af en toe doe ik het wel. Zoals nu, becoming the archtype. Ben er best fan van eerlijk gezecht, voor mij de beste Christelijke metalband. Becoming the archtype, staat als een huis \0/. Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 13 november 2013 Rapport Share Geplaatst 13 november 2013 Zelfde begin van zelfde nummer, andere gitaarsound en lichtelijk andere mix: http://www.soundclick.com/bands/page_so ... D=12570275 Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 13 november 2013 Rapport Share Geplaatst 13 november 2013 Die versie doet me nogal denken aan de band Dance Gavin Dance. Die hebben beetje zo'n sound en wisselingen in hun nummers. (weet niet goed hoe ik het anders moet omschrijven). Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 14 november 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 november 2013 Iemand de nieuwe Impending Doom al gehoord?Vind het écht helemaal NIKS! Ja. Het is muzikaal helemaal in orde, maar dit album boeit me echt een stuk minder dan de vorige. Link naar bericht Deel via andere websites
Wietse 0 Geplaatst 14 november 2013 Rapport Share Geplaatst 14 november 2013 Iemand de nieuwe Impending Doom al gehoord?Vind het écht helemaal NIKS! Ja. Het is muzikaal helemaal in orde, maar dit album boeit me echt een stuk minder dan de vorige. Ik vind hem wel gaaf, maar erg duister. Dat vind ik jammer. Link naar bericht Deel via andere websites
Progton 19 Geplaatst 14 november 2013 Rapport Share Geplaatst 14 november 2013 Dat is het probleem een beetje, ze zijn wel goed maar het is te voorspelbaar. Niet heel interessant.. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 16 november 2013 Rapport Share Geplaatst 16 november 2013 Iemand de nieuwe Impending Doom al gehoord?Vind het écht helemaal NIKS! Ja. Het is muzikaal helemaal in orde, maar dit album boeit me echt een stuk minder dan de vorige. Ik vind hem wel gaaf, maar erg duister. Dat vind ik jammer. Dat is misschien een beetje inherent aan het genre? Ik hoor ook niemand zeggen dat happy hardcore te blij is Link naar bericht Deel via andere websites
Progton 19 Geplaatst 16 november 2013 Rapport Share Geplaatst 16 november 2013 Ik waarschuw vooraf, dit is denk ik wel een van de lompste christelijke releases sinds jaren... Lomper dan de oude impending doom is het sowieso, 25 minuten lang wordt je weggeblazen, ik kwam deze band laatst tegen maar dit is echt belachelijk goed op een of andere manier vind ik dit lomp heerlijk Link naar bericht Deel via andere websites
Wietse 0 Geplaatst 17 november 2013 Rapport Share Geplaatst 17 november 2013 Ja. Het is muzikaal helemaal in orde, maar dit album boeit me echt een stuk minder dan de vorige. Ik vind hem wel gaaf, maar erg duister. Dat vind ik jammer. Dat is misschien een beetje inherent aan het genre? Ik hoor ook niemand zeggen dat happy hardcore te blij is Vond hun vorige albums niet duister. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 17 november 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 november 2013 Ik waarschuw vooraf, dit is denk ik wel een van de lompste christelijke releases sinds jaren...Lomper dan de oude impending doom is het sowieso, 25 minuten lang wordt je weggeblazen, ik kwam deze band laatst tegen maar dit is echt belachelijk goed op een of andere manier vind ik dit lomp heerlijk Nee, dit vind ik niet echt wat. Het is niet slecht maar het boeit mij allerminst. Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 30 december 2013 Rapport Share Geplaatst 30 december 2013 Petje af voor deze meneer, volgens mij doet ie ALLES zelf: gitaar, bas, grunts, zang, toetsen, drums (programmeren?), mixen etc. Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 20 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2014 Experimentje in subtiel amps blenden. Ik heb ff geen tijd/zin om re-ampen op te zetten hier, maar heb nu een patch met 1 amp en cab model uiterst links en n ander amp/cab model rechts. Heb hier een intro van een nieuw nummer in wording. Beide versies zijn 2 gitaartracks (min of meer hard L en R). Waarvan 1x ingespeeld met alleen een 5150 amp model, en 1x met additioneel een zacht ingemixte Rectifier. Deze laatste met nauwelijks bas en vooral veel mid en wat hoog. 5150: http://www.soundclick.com/bands/page_so ... D=12652606 5150 en Recto: http://www.soundclick.com/bands/page_so ... D=12652605 Hoorbaar? Leuk? Stom? Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 24 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2014 Zelfde concept (2 amp models blenden) maar veel minder gain. Een niet onaardige solo patch en een lekker ritmisch djenty stukkie: http://www.soundclick.com/bands/page_so ... D=12657898 Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 21 februari 2014 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2014 Hebben de christelijke metalheads geen moeite met de volgende 2 zinnen uit "To Sirius" van Gojira? From the strength of god We go to the power of goddess Link naar bericht Deel via andere websites
Progton 19 Geplaatst 14 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2014 Ja, dat soort teksten staan haaks op het geloof. De een zal dan zeggen het gaat om de muziek. Maar de ander, (zoals ik) zegt dan ik luister geen opposite geloof teksten Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 14 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2014 In t geval van die 2 zinnen zie ik t zelf overigens als t representeren van de mannelijke en vrouwelijke kant van God. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten