Spring naar bijdragen

God verandert losers in winnaars


Aanbevolen berichten

Jarenlang was Arjen Robben de loser van Nederland en Duitsland. Een gemiste kans in de WK-finale. Een gemiste penalty in de Champions League-finale. Robben was regelmatig geblesseerd. Hij werd verguisd en uitgefloten. Maar vorige week zaterdag haalde hij zijn revanche.

In de laatste minuut scoort Robben op weergaloze wijze het winnende doelpunt. Met dit doelpunt veranderde Robben van loser in overwinnaar. Zelf zegt Robben daarover, “dit moest een keer gebeuren. Ik wilde om het heel lelijk te zeggen, van dat ‘loser-stempel’ afâ€. Met dit doelpunt is hem dat gelukt.Soms voel ik mij ook wel eens een loser. Omdat ik faal. Omdat het leven tegen zit. Omdat mijn verkering uit is gegaan. Omdat ik mijn stille tijd niet kan houden. Omdat ik twijfel over het geloof, vragen stel en er niet over uit kom. Omdat ik denk dat God mij helemaal niet kan gebruiken. Misschien herken jij jezelf hierin. Je voelt je ongeschikt om door God gebruikt te worden.

Toch hebben jij en ik het mis. Laten we eens kijken naar een aantal Bijbelse ‘losers’ die ons zijn voorgegaan.Mozes stotterde en vond zichzelf ongeschikt als leider. Rachab was een prostituee. David ging vreemd. Ruth was een vluchteling. Jeremia was depressief. Maria was ongewenst zwanger. Zacheüs fraudeerde. Petrus loog over Jezus. De vrienden van Jezus vluchten weg. Paulus was een moordenaar. Voor hun omgeving waren deze gelovigen losers. Zo zullen ze zich misschien ook wel eens hebben gevoeld. Onbruikbaar om werkzaam te zijn in Gods Koninkrijk. Maar bij God werkt het anders.

Enjoy the club! Je hebt er nog geen eens een doelpunt voor nodig. Geef het maar eerlijk toe aan God dat je iedere dag faalt. En besef dat wanneer jij je een loser voelt, God een overwinnaar van je wil maken.

Kijk ook eens op mijn eigen website waar ik schrijf over geloven, kerk en asielbeleid.

Terug naar blog

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jarenlang was Arjen Robben de loser van Nederland en Duitsland. Een gemiste kans in de WK-finale. Een gemiste penalty in de Champions League-finale. Robben was regelmatig geblesseerd. Hij werd verguisd en uitgefloten. Maar vorige week zaterdag haalde hij zijn revanche.

In de laatste minuut scoort Robben op weergaloze wijze het winnende doelpunt. Met dit doelpunt veranderde Robben van loser in overwinnaar. Zelf zegt Robben daarover, “dit moest een keer gebeuren. Ik wilde om het heel lelijk te zeggen, van dat ‘loser-stempel’ afâ€. Met dit doelpunt is hem dat gelukt.

Soms voel ik mij ook wel een loser. Omdat ik faal. Omdat het leven tegen zit. Omdat mijn verkering uit is gegaan. Omdat ik mijn stille tijd niet kan houden. Omdat ik twijfel over het geloof, vragen stel en er niet over uit kom. Omdat ik denk dat God mij helemaal niet kan gebruiken. Misschien herken jij jezelf hierin. Je voelt je ongeschikt om door God gebruikt te worden. Toch hebben jij en ik het mis. Laten we eens kijken naar een aantal Bijbelse ‘losers’ die ons zijn voorgegaan.

Mozes stotterde en vond zichzelf ongeschikt als leider. Rachab was een prostituee. David ging vreemd. Ruth was een vluchteling. Jeremia was depressief. Maria was ongewenst zwanger. Zacheüs fraudeerde. Petrus loog over Jezus. De vrienden van Jezus vluchten weg. Paulus was een moordenaar. Voor hun omgeving waren deze gelovigen losers. Zo zullen ze zich misschien ook wel eens hebben gevoeld. Onbruikbaar om werkzaam te zijn in Gods Koninkrijk. Maar bij God werkt het anders.

Enjoy the club! Je hebt er nog geen eens een doelpunt voor nodig. Geef het maar eerlijk toe aan God dat je iedere dag faalt. En besef dat wanneer jij je een loser voelt, God een overwinnaar van je wil maken.

Kijk ook eens op mijn eigen website waar ik schrijf over geloven, kerk en asielbeleid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
En bij de tegenstanders van Robben zaten geen gelovigen? Die hebben ook geploeterd, zijn gebleseerd geweest en hebben verloren na jaren training. Persoonlijk geloof ik niet dat God zich bemoeit met sportwedstrijden.

Wie het hardste bidt, wint. Daarom wint Brazilie ook altijd.

Geintje hoor, ik geloof ook dat Hij wel iets beters te doen heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
En bij de tegenstanders van Robben zaten geen gelovigen? Die hebben ook geploeterd, zijn gebleseerd geweest en hebben verloren na jaren training. Persoonlijk geloof ik niet dat God zich bemoeit met sportwedstrijden.

Wie het hardste bidt, wint. Daarom wint Brazilie ook altijd.

Geintje hoor, ik geloof ook dat Hij wel iets beters te doen heeft.

Of zoals Cruijff zelf zegt, "bij Barcelona hadden we een kapel in de catacomben, voor iedere wedstrijd gingen beide elftallen daar bidden. Daar zag ik het nut niet van in. Er gingen twee elftallen bidden, maar er kan er slechts één winnen. Nee, met het voetbal heeft het niets te maken."

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jarenlang was Arjen Robben de loser van Nederland en Duitsland. Een gemiste kans in de WK-finale. Een gemiste penalty in de Champions League-finale. Robben was regelmatig geblesseerd. Hij werd verguisd en uitgefloten. Maar vorige week zaterdag haalde hij zijn revanche.

In de laatste minuut scoort Robben op weergaloze wijze het winnende doelpunt. Met dit doelpunt veranderde Robben van loser in overwinnaar. Zelf zegt Robben daarover, “dit moest een keer gebeuren. Ik wilde om het heel lelijk te zeggen, van dat ‘loser-stempel’ afâ€. Met dit doelpunt is hem dat gelukt.Soms voel ik mij ook wel eens een loser. Omdat ik faal. Omdat het leven tegen zit. Omdat mijn verkering uit is gegaan. Omdat ik mijn stille tijd niet kan houden. Omdat ik twijfel over het geloof, vragen stel en er niet over uit kom. Omdat ik denk dat God mij helemaal niet kan gebruiken. Misschien herken jij jezelf hierin. Je voelt je ongeschikt om door God gebruikt te worden.

Toch hebben jij en ik het mis. Laten we eens kijken naar een aantal Bijbelse ‘losers’ die ons zijn voorgegaan.Mozes stotterde en vond zichzelf ongeschikt als leider. Rachab was een prostituee. David ging vreemd. Ruth was een vluchteling. Jeremia was depressief. Maria was ongewenst zwanger. Zacheüs fraudeerde. Petrus loog over Jezus. De vrienden van Jezus vluchten weg. Paulus was een moordenaar. Voor hun omgeving waren deze gelovigen losers. Zo zullen ze zich misschien ook wel eens hebben gevoeld. Onbruikbaar om werkzaam te zijn in Gods Koninkrijk. Maar bij God werkt het anders.

Enjoy the club! Je hebt er nog geen eens een doelpunt voor nodig. Geef het maar eerlijk toe aan God dat je iedere dag faalt. En besef dat wanneer jij je een loser voelt, God een overwinnaar van je wil maken.

Kijk ook eens op mijn eigen website waar ik schrijf over geloven, kerk en asielbeleid.

Terug naar blog

Sorry, maar je vroeg er om ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid