Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

De periode dat ik echt eenzaam ben geweest door mijn geloof was 4 jaar op de middelbare school. Op die leeftijd lig je er gewoon uit als je niet meedoet met de rest. Daarbuiten had ik vriendinnen en familie, maar dat nam dat grote gevoel van eenzaamheid OP SCHOOL voor mij niet weg. De 2 jaar die ik daarna op een christelijke middelbare school doorbracht was ik helemaal niet mee eenzaam. Daar had ik veel gemeen met de anderen.

Achteraf ben ik blij dat ik die keuze heb gemaakt om anders te zijn, want ik zie dat ik daardoor heb mogen groeien in geloof. Ik heb vriendinnen die het geloof verworpen hebben, omdat ze in hun tienertijd liever vrolijk mee deden met de rest dan afkeuring van leeftijdgenoten te ondervinden.

En misschien kom ik wat te streng over op mezelf, maar ik neem wat in de Bijbel staat serieus.

Bijvoorbeeld dit stukje tekst dat ik letterlijk tegenkom in mijn leven, met name vers 4:

1 Pertrus 4:2 om nu, in de tijd die ons nog overblijft in het vlees, niet meer naar de begeerten van mensen, maar naar de wil van God te leven. 3 Want wij hebben de voorgaande tijd van ons leven lang genoeg de wil van de heidenen gedaan en gewandeld in uitingen van losbandigheid, begeerten, dronkenschap, zwelgpartijen, drinkgelagen en allerlei walgelijke afgoderij. 4 Daarbij bevreemdt het hun dat u niet meeloopt in dezelfde uitbarsting van losbandigheid, en zij belasteren u. 5 Maar zij zullen rekenschap moeten afleggen aan Hem Die gereedstaat om de levenden en de doden te oordelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Heleen,

Je zoekt vrienden die zó ongeveer in het leven staan als jij. Misschien vindt je ze via kerk of club. Wel ben ik van mening dat niet-gelovigen niet persé zo leven als in deze Bijbeltekst staat. Je legt de lat hoog en dat mag voor je zelf, kijk alleen uit dat je door hem zo hoog voor anderen te leggen, je niet vindt dat je een beter mens bent, dat maakt eenzaam.

Link naar bericht
Deel via andere websites
En misschien kom ik wat te streng over op mezelf, maar ik neem wat in de Bijbel staat serieus.

Bijvoorbeeld dit stukje tekst dat ik letterlijk tegenkom in mijn leven, met name vers 4:

1 Pertrus 4:2 om nu, in de tijd die ons nog overblijft in het vlees, niet meer naar de begeerten van mensen, maar naar de wil van God te leven. 3 Want wij hebben de voorgaande tijd van ons leven lang genoeg de wil van de heidenen gedaan en gewandeld in uitingen van losbandigheid, begeerten, dronkenschap, zwelgpartijen, drinkgelagen en allerlei walgelijke afgoderij. 4 Daarbij bevreemdt het hun dat u niet meeloopt in dezelfde uitbarsting van losbandigheid, en zij belasteren u. 5 Maar zij zullen rekenschap moeten afleggen aan Hem Die gereedstaat om de levenden en de doden te oordelen.

Het kan zijn dat dat in jouw omgeving meer voorkomt. Bij jongeren of studenten kan al gauw een cultuur ontstaan van zuipen, feesten en losjes omgaan met seks. Het is echter niet zo dat elke niet-christen zich daar aan overgeeft, gelukkig niet zeg. Als jij daarin in je omgeving een getuigend contrast kunt laten zien is dat ook weer mooi. Alleen kan ik me dan voorstellen dat die eenzaamheid om de hoek komt kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bijna al mijn vrienden zijn atheïsten, en ze hebben vrijwel allemaal een goede baan, een verantwoordelijk leven en een stabiele relatie. Ze doen ook aan vrijwilligers werk etc (Nu helpt het ook wel dat een deel ook nerds zijn, die doen er gewoonlijk wat langer over in de liefde, maar als ze dan eenmaal iemand hebben gevonden is het vaak ook voor lange tijd)

Op van die oh oh Cherso typetjes (hopelijk bij jou onbekend omdat je geen tv kijkt, maar dat zijn van die zuipfeest jongeren) wordt nogal neergekeken omdat ze het intellectuele niveau van een kleuter hebben)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het kan zijn dat dat in jouw omgeving meer voorkomt. Bij jongeren of studenten kan al gauw een cultuur ontstaan van zuipen, feesten en losjes omgaan met seks. Het is echter niet zo dat elke niet-christen zich daar aan overgeeft, gelukkig niet zeg. Als jij daarin in je omgeving een getuigend contrast kunt laten zien is dat ook weer mooi. Alleen kan ik me dan voorstellen dat die eenzaamheid om de hoek komt kijken.

Hmm. Ik snap niet zo waarom alcohol drinken, feesten en seks dingen zijn waaraan je je niet mag overgeven (hehe overgeven _O- ). Het zijn dingen waar je van kunt genieten juist, zeker in een bepaalde periode in je leven. Waarom zou je daarin een contrast willen laten zien als soort van statement naar andere mensen? Als dit soort dingen je gewoon niet interesseren dan kan ik me daar iets bij voorstellen. Het zijn ook dingen waaraan de meeste christenen net zo goed meedoen lijkt me. Of misschien dat hier weer een verschil in stroming is: katholieken vs protestanten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alcohol drinken =/= zuipen.

Ik zeg niet dat je niet mag genieten van dingen. Maar er zit wat mij betreft een groot verschil tussen met mate genieten en elk weekend stappen en dan minstens 10 bier naar binnen gieten. Seksualiteit hoort thuis in een relatie en niet elke week een ander zoenen of meiden oppikken aan de bar. Ik weet niet hoe de omgeving van Heleen85 in elkaar zit, maar als haar omgeving meedoet aan liederlijkheid en losbandigheid is het goed dat ze daar niet aan meedoet. Dan kan ze juist een betere, hogere weg laten zien, weg van de platte en uiteindelijk niet vervullende genoegens van 'het vlees'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid