Spring naar bijdragen

tractor rijden op zondag, lol lesje....


Aanbevolen berichten

hoi,

ik wil graag mijn tractor rijbewijs halen, dan kan ik mijn paard zelf vervoeren en ben ik niet meer afhankelijk van mijn ouders wat het vervoeren van mijn paard betreft. ik wordt volgende maand 16 en kan dan dus mijn trekkerrijbewijs gaan halen! |P ik heb mijn buurman gevraagd om mij wat te helpen met het tractor rijden in de praktijk aangezien ik nog niet zo vaak tractor heb gereden en ik liever de eerste keer er iemand naast heb zitten.

maar nu komt het mijn moeder heeft voor me geregeld dat we dat zondag gaan doen, daarna gaan we gezellig met z`n alle eten. we hebben een hele goede realatie met deze buren en ze komen vaak meedere keren per week bij ons en hebben vaak alleen maar lol. nou vroeg ik me af mag dat wel op zondag die trekkerrijles? aangezien je op zondag niet mag werken? en wat moet ik tegen mijn moeder zeggen? want zij vind dat ik mezelf allemaal regeltjes opleg als ik het niet doe omdat het zondag is?! wat vinden jullie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Meen je dat nou serieus? Ik ben bang dat je beeld van het christendom nog wat beperkt is, natuurlijk mag dat. Bovendien ben ik het met je moeder eens, maar als je perse regeltjes wilt volgen: er staat in de Bijbel niets over tractors. :+

Iets vriendelijker mag wel, Kenny boy.

@martje: Dat is denk ik iets dat je voor jezelf moet bedenken. De Bijbel geeft geen regels voor de zondagsbesteding, en dat we niet hoeven te werken op zondag (uitzonderingen daargelaten) is alleen maar luxe. Als je denkt dat het jouw band met God in de weg staat dan zou ik het laten maar anders zie ik er geen probleem in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ken een aantal gereformeerde boeren en geen een van allen zou het in zijn hoofd halen om op zondag niet te werken. Op een boerderij (met vee) moet elke dag gewerkt worden, ook op zondag.

Wat rondjes rijden op een tractor of iemand daarbij instructie geven lijkt me nauwelijks werk. Als jullie samen gaan eten is er ook iemand aan het 'werk'. Namelijk degene die kookt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

maar nu komt het mijn moeder heeft voor me geregeld dat we dat zondag gaan doen, en wat moet ik tegen mijn moeder zeggen?

Wat is dat nou Moeder heeft het geregeld!Tractor rijden op (zon-dag)

en dan is je vraag wat moet ik tegen mijn moeder zeggen! dat jij op(zon-dag)tractor rijd.

wat is nou je bedoeling...ik weet het wel

maarrrr rij gerust op zon-dag.ik hoop voor jou op mooi weer de naam heb je mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid