Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 91
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

@ Henriëtte,

Veel succes, hoe sta je ervoor?

Dank je! Voor Nederlands sta ik goed en wat ik nu moet doen (samenvatting + tekst met vragen) is lastig maar komt wel goed. Voor Engels sta ik een 9 dus ik hoop dat het examen ook zo goed gaat, maar ik heb dit jaar nauwelijks Engels gehad. Maar dat is ook voornamelijk lezen en dat kan ik wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Henriëtte, hoe komt het dat je maar twee examens hebt? Een schooljaar heeft toch 10> vakken?

Verder veel succes iedereen. Altijd spannend, examenperiodes. :)

Klopt, ik zit in 5 vwo maar doe dit jaar alvast examen in NL en EN. :)

Dan ben je vast een goede leerling (die 9 is ook al een aanwijzing) Wat ga je dan volgend jaar doen? Ga je je dan niet vervelen? Of doe je wat extra vakken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Henriëtte, hoe komt het dat je maar twee examens hebt? Een schooljaar heeft toch 10> vakken?

Verder veel succes iedereen. Altijd spannend, examenperiodes. :)

Klopt, ik zit in 5 vwo maar doe dit jaar alvast examen in NL en EN. :)

Dan ben je vast een goede leerling (die 9 is ook al een aanwijzing) Wat ga je dan volgend jaar doen? Ga je je dan niet vervelen? Of doe je wat extra vakken?

Ja, school gaat altijd wel gemakkelijk. Maar ik denk niet dat ik me ga vervelen, het kost toch veel energie allemaal. Maar ik wil na mijn school diergeneeskunde studeren, waarvoor ik eerst natuur- en scheikunde moet inhalen want dat heb ik helemaal niet (CM profiel) dus wellicht kan ik daar aan beginnen.

(Ik ben trouwens twee keer blijven zitten in de 5e vanwege depressie, anders was ik nu al geslaagd...)

Link naar bericht
Deel via andere websites

9 voor Engels is wel absurd hoog zeg :+ Het is dat ik in mijn hele schoolcarrière nog nooit voor Engels heb geleerd (behalve in 4VWO met woordenschat) anders stond ik nu waarschijnlijk geen 5,8.

Gisteren NL gehad en vanmorgen AK (boek 1x doorgelezen) gingen me allebei vrij gemakkelijk af. Wordt vooral focussen op wiskunde en economie. Geschiedenis gaat voor de helft over een onderdeel waar ik mijn profielwerkstuk over heb gedaan (vooruit denken hè) dus dat komt ook wel goed. Verder nog Engels, Duits en Frans en dat zal ook wel goed komen.

Ik ben alleen veel te lui en snel afgeleid en ik doe minimale inspanning (sta dan ook voor alles tussen de 5,5-6 behalve wiskunde (5,3) en AK (6,3). Ik doe 6vwo trouwens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Succes!

Welkom op Credible Anke, sta je er goed voor? En heb je dan ook je eerste examen vandaag gehad?

Jaa ik sta er goed voor alleen is engels moeilijk. Ik heb vrijdag mijn eerste examen pas dus ik kan deze week nog heel veel leren!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gisteren NL gehad en vanmorgen AK (boek 1x doorgelezen) gingen me allebei vrij gemakkelijk af.

AK en Nederlands waren inderdaad wel goed te doen. Ik zit ook in 6vwo btw.

Ik ben alleen veel te lui en snel afgeleid en ik doe minimale inspanning (sta dan ook voor alles tussen de 5,5-6 behalve wiskunde (5,3) en AK (6,3). Ik doe 6vwo trouwens.

Welke wiskunde heb je dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kijk nu alleen ff het correctievoorschrift (antwoorden) door en ik vind wel dat de vragen erg vaag waren in vergelijking met de antwoorden die ze willen. Ofwel; er waren meer goede antwoorden mogelijk bij veel vragen. Heb gelijk ff een klacht gestuurd. :B

Bij AK bedoel ik

Link naar bericht
Deel via andere websites

Over Nederlands zijn al ontzettend veel klachten binnen! De eerste tekst vond ik lastig maar de samenvatting ging prima en ik was na twee uur al klaar....

@Humanist ik ben zowaar goed in Engels ;) Ik doe ook CPE (= Cambridge Engels) en dat hoop ik in juni ook te halen, maar aangezien ik dit jaar helemaal geen Engels/CPE heb gevolgd ben ik bang dat het niet gaat lukken. Al denkt mijn leraar dat ik zelfs ziek, zwak en misselijk zo'n examen nog fluitend haal, maar daar geloof ik niet zo in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hondjes hebben herinnering nodig om te overleven :+

Over Nederlands zijn al ontzettend veel klachten binnen! De eerste tekst vond ik lastig maar de samenvatting ging prima en ik was na twee uur al klaar....

@Humanist ik ben zowaar goed in Engels ;) Ik doe ook CPE (= Cambridge Engels) en dat hoop ik in juni ook te halen, maar aangezien ik dit jaar helemaal geen Engels/CPE heb gevolgd ben ik bang dat het niet gaat lukken. Al denkt mijn leraar dat ik zelfs ziek, zwak en misselijk zo'n examen nog fluitend haal, maar daar geloof ik niet zo in.

Heb je IELTS gedaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hondjes hebben herinnering nodig om te overleven :+
Over Nederlands zijn al ontzettend veel klachten binnen! De eerste tekst vond ik lastig maar de samenvatting ging prima en ik was na twee uur al klaar....

@Humanist ik ben zowaar goed in Engels ;) Ik doe ook CPE (= Cambridge Engels) en dat hoop ik in juni ook te halen, maar aangezien ik dit jaar helemaal geen Engels/CPE heb gevolgd ben ik bang dat het niet gaat lukken. Al denkt mijn leraar dat ik zelfs ziek, zwak en misselijk zo'n examen nog fluitend haal, maar daar geloof ik niet zo in.

Heb je IELTS gedaan?

IEwattes? *googlet* ah, nee. CPE volg ik gewoon op school, eerst van een native (Nieuw-Zeelandse) ook.

Maar alleen de mens heeft het vermogen de herinnering tot geschiedenis om te vormen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hehe Binky het hondje. Zat wel veel overheids-propaganda in die tekst vond ik. Vooral dat de burger de schuld heeft van de crisis vd democratie enzo. Toevallig dat de overheid ook die teksten uitkiest (denk ik)....

Ik snapte niet wat ze nou wilden met die vraag over "kan je blind zijn met een bril op?" of zo. :s

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hehe Binky het hondje. Zat wel veel overheids-propaganda in die tekst vond ik. Vooral dat de burger de schuld heeft van de crisis vd democratie enzo. Toevallig dat de overheid ook die teksten uitkiest (denk ik)....

Idd. Maar ook zo'n afgezaagd onderwerp. Ik weet niet of het aan mijn nederlandsleraar ligt maar ik heb op toetsen al duizend teksten over privacy gehad.

Ik snapte niet wat ze nou wilden met die vraag over "kan je blind zijn met een bril op?" of zo. :s

De hele tekst was sowieso slechte retoriek. Ik begrijp nog niet wat het punt van de tekst was, als die er al inzat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach, heb bij een vervolgopleiding weleens een examen in Effectief Lezen moeten doen. Dat is pas echt heel erg. Je krijgt dan zo'n dertig artikelen die je in een half uur moet lezen. Daarna worden ze van je weggenomen en krijg je vragen daarover te beantwoorden. Je moet dan echter heel precies de gedachtegang van de opsteller van het examen volgen, heel precies achterhalen wat volgens hem of haar het belangrijkste was en wat niet, anders heb je bijna alle vragen fout. Dat is dus vrijwel onmogelijk, zelfs met de stof van alle colleges en boeken daarover, dus vrijwel iedereen moest het toen overdoen. Ik toen ook.

Maar iedereen die examen moet doen: veel succes! En probeer er ook een beetje van, ja, te genieten. Vond het zelf de meest bijzondere schooltijd, de examens. De rest van de tijd was alreeds naar de vernieling geholpen dankzij mijn lieftallige klasgenootjes, maar de examentijd vond ik wel iets hebben. De sfeer tijdens die paar weken kom je in de rest van je schooltijd niet meer tegen. :) En natuurlijk blijven alle verhalen over veel te moeilijke examens, herrie in de buurt (bij ons destijds besloot de conciërge te gaan boren in het hok naast de gymzaal, dus één der examinatoren maakte daar snel een eind aan) en allerlei leuke incidenten en voorvallen erg hilarisch. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid