Spring naar bijdragen

Is dit ook het werk van God?


Aanbevolen berichten

Het spijt me als het een stomme vraag is, maar ik ben benieuwd.

Vaak bid ik om iets, en even later gebeurt het ook daadwerkelijk. Maar is dit dan toeval of komt dit door God?

Net bijvoorbeeld, ik was al sinds gisteravond mijn pinpas kwijt en ik was he-le-maal in de stress. Ik had óveral gezocht, en was echt in paniek omdat mijn moeder zeer kwaad kan worden om zulke dingen. Dus ik was ten einde raad en ging bidden of Hij mij wou helpen. En ja, letterlijk 2 minuten later plopt er ineens een idee in mijn hoofd: mijn leren jack! Dus ik ren naar beneden en ja hoor, het zat in mijn leren jack.

Wanneer weet je of het gewoon toeval is of dat God je geholpen heeft? En denken jullie dat God zo snel kan antwoorden ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het spijt me als het een stomme vraag is, maar ik ben benieuwd.

Vaak bid ik om iets, en even later gebeurt het ook daadwerkelijk. Maar is dit dan toeval of komt dit door God?

Net bijvoorbeeld, ik was al sinds gisteravond mijn pinpas kwijt en ik was he-le-maal in de stress. Ik had óveral gezocht, en was echt in paniek omdat mijn moeder zeer kwaad kan worden om zulke dingen. Dus ik was ten einde raad en ging bidden of Hij mij wou helpen. En ja, letterlijk 2 minuten later plopt er ineens een idee in mijn hoofd: mijn leren jack! Dus ik ren naar beneden en ja hoor, het zat in mijn leren jack.

Wanneer weet je of het gewoon toeval is of dat God je geholpen heeft?

Ik denk dat als het God was, hij er een aardige dagtaak aan heeft alle verloren pinpassen weer terug te brengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Van de 10x dat je bidt om zoiets zal je gebed 6 keer (ik zeg maar wat) daadwerkelijk uitkomen (zoals met je pinpas dus). Stel die 6x kwamen door God, dan wilde God waarschijnlijk bij die andere 4x dat je het niet vond. Dus het komt óf altijd door God, of niet. Dus het maakt niet echt uit. Dat bedoel ik. :+

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals Henriëtte zegt :) maar ik ken jouw redenering Lovato, ik denk immers ook zo vaak.

Als ik bv op het punt sta om ergens heen te gaan, en dan herinner: verdorie dat vergeten, iets dat heel belangrijk is.

Je kan het nooit met zekerheid zeggen, denk ik. En zeker niet bij die dingen dat net heel toevallig kunnen zijn. Je kon perfect aan je leren jas gedacht hebben, zonder dat God het je ingaf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het spijt me als het een stomme vraag is, maar ik ben benieuwd.

Vaak bid ik om iets, en even later gebeurt het ook daadwerkelijk. Maar is dit dan toeval of komt dit door God?

Net bijvoorbeeld, ik was al sinds gisteravond mijn pinpas kwijt en ik was he-le-maal in de stress. Ik had óveral gezocht, en was echt in paniek omdat mijn moeder zeer kwaad kan worden om zulke dingen. Dus ik was ten einde raad en ging bidden of Hij mij wou helpen. En ja, letterlijk 2 minuten later plopt er ineens een idee in mijn hoofd: mijn leren jack! Dus ik ren naar beneden en ja hoor, het zat in mijn leren jack.

Wanneer weet je of het gewoon toeval is of dat God je geholpen heeft? En denken jullie dat God zo snel kan antwoorden ?

Ik heb dat ook vaak. Je bidt in geloof en God antwoordt, bij mij ook vaak direct. Soms kun je ook wat zelf verzinnen, maar in dit geval geloof ik gewoon dat het God was. Doet me denken aan die priester. Iemand zei tegen hem dat gebed niet werkte en dat het toeval was. Toen zei hij: Nou, dan zal ik maar veel blijven bidden, want elke keer als ik bid gebeuren er toevalligheden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb dat ook vaak. Je bidt in geloof en God antwoordt, bij mij ook vaak direct. Soms kun je ook wat zelf verzinnen, maar in dit geval geloof ik gewoon dat het God was. Doet me denken aan die priester. Iemand zei tegen hem dat gebed niet werkte en dat het toeval was. Toen zei hij: Nou, dan zal ik maar veel blijven bidden, want elke keer als ik bid gebeuren er toevalligheden.

Wat bedoel je met 'God antwoordt[...] direct.'?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar is dit dan toeval of komt dit door God?

Ik denk geen van beide.

Net bijvoorbeeld, ik was al sinds gisteravond mijn pinpas kwijt en ik was he-le-maal in de stress. Ik had óveral gezocht, en was echt in paniek omdat mijn moeder zeer kwaad kan worden om zulke dingen.

Ik zie het al voor me:

In paniek ronddravend, overal 3 keer kijken en steeds verder in paniek raken.

Gedachten die alleen nog maar rondjes kunnen draaien van de stress, angst, een hartslag van 180 en transpirerend van zowel het ronddraven, de adrenaline en het angstzweet.

Dan komt hij op de wonderbare gedachte, dat dit niet de manier lijkt te zijn.

Gaat zitten vouwt zijn handen en sluit zijn ogen en ...... komt tot rust.

En toen opeens...

Zag hij het licht (I)

Hij kan weer efficient denken en gaat (onbewust) terug naar de plaatst waar hij zijn pas het laatst heeft gezien.

Niets is toeval.

Die gedachte heeft er al die tijd al gezeten, alleen jij was in paniek en angstig.

Dat zegt alleszins meer over wat angst en paniek met je geest kan doen, dan of het God was, die dat wel of niet bestuurde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb dat ook vaak. Je bidt in geloof en God antwoordt, bij mij ook vaak direct. Soms kun je ook wat zelf verzinnen, maar in dit geval geloof ik gewoon dat het God was. Doet me denken aan die priester. Iemand zei tegen hem dat gebed niet werkte en dat het toeval was. Toen zei hij: Nou, dan zal ik maar veel blijven bidden, want elke keer als ik bid gebeuren er toevalligheden.

Wat bedoel je met 'God antwoordt[...] direct.'?

Dat je vraagt bijvoorbeeld: Heer waar ligt dat? En dan krijg je gelijk een ingeving of je ziet het ineens midden in een berg met zooi liggen. Ik ben nogal een chaoot en altijd alles kwijt, vandaar dat ik dit gebed veelvuldig heb gebeden in mijn leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1. het kan allebei. God kan ook groot zijn in het doen van kleine dingen..

Betekend dat dan, volgens jou, dat mensen die niet in God, of die in andere god/goden geloven minder snel iets terug zullen vinden? :?

Heh? Dat is niet wat ik er in lees, namelijk: God houdt zich niet alleen met grote, in mensenogen belangrijkere dingen bezig maar ook met kleine dingetjes zoals het terugvinden van iets. Dat zegt niets over andersgelovigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid