Spring naar bijdragen

Graham wil kerk bouwen in Noord-Korea


Aanbevolen berichten

De Amerikaanse evangelist Franklin Graham is van plan een kerk te bouwen in de Noord-Koreaanse hoofdstad Pyongyang. Dat schrijft hij op de website van zijn organisatie, de Billy Graham Evangelistic Organisation. Graham heeft het communistische land enkele keren bezocht met zijn vader Billy Graham.

Bij zijn laatste bezoek stelde hij Noord-Koreaanse ambtenaren voor om een kerk in Pyongyang te bouwen voor buitenlandse diplomaten, zakenlui of teams voor humanitaire hulp.

Volgens de Noord-Koreaanse ambassadeur van de VN is zijn voorstel positief ontvangen door de Noord-Koreaanse regering, aldus Graham. Met de kerk voor buitenlanders in Noord-Korea hoopt hij ook iets te kunnen betekenen voor Noord-Koreanen.

Bron: HetGoedeLeven
Bron: kerknieuws.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites
De Amerikaanse evangelist Franklin Graham is van plan een kerk te bouwen in de Noord-Koreaanse hoofdstad Pyongyang. Dat schrijft hij op de website van zijn organisatie, de Billy Graham Evangelistic Organisation. Graham heeft het communistische land enkele keren bezocht met zijn vader Billy Graham.Bij zijn laatste bezoek stelde hij Noord-Koreaanse ambtenaren voor om een kerk in Pyongyang te bouwen voor buitenlandse diplomaten, zakenlui of teams voor humanitaire hulp.Volgens de Noord-Koreaanse ambassadeur van de VN is zijn voorstel positief ontvangen door de Noord-Koreaanse regering, aldus Graham. Met de kerk voor buitenlanders in Noord-Korea hoopt hij ook iets te kunnen betekenen voor Noord-Koreanen.Bron: HetGoedeLeven

Bron: kerknieuws.nlTerug naar frontpage

Ik vind het een gewaagde en mooie actie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof niks van het verhaal van Franklin Graham, volgens mij is het een publiciteitsstunt. Het regime daar moet niks hebben van Godsdienst, op de lijst van christenvervolging staan ze op nummer 1. Het lijkt me dan ook ongeloofwaardig dat er onder de huidige omstandigheden een kerk voor buitenlanders gebouwd kan worden en dat de ambtenaren en ambassadeur daar positief op reageren.

Gewoon weer zo'n christelijk feel good verhaal waar je straks niks meer over hoort.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat zou hij kunnen betekenen voor de Noord-Koreanen zelf, want alles wordt gecontroleerd in het land.

Ik denk niet dat meteen iets kan worden betekend voor de Noord-Koreanen zelf, maar ik zie het als 'geestelijk bruggehoofd'. Toen de Geallieerden in Normandië landden, waren de Nederlanders niet gelijk vrij, maar vanuit Normandië konden de bevrijdingsoperaties plaatsvinden om land na land te bevrijden. Het is mooi om allereerst voet aan wal te hebben in Noord-Korea en van daaruit kan God wonderen doen om het regime te doen barsten, te hervormen of iets dergelijks, zodat het volk vrij kan worden en Christus kan aannemen.

Joz. 1

3 Elke plaats die uw voetzool betreden zal, geef Ik ulieden, zoals Ik tot Mozes gesproken heb. 4 Van de woestijn en de Libanon ginds tot aan de grote rivier, de rivier de Eufraat, het gehele land der Hethieten, en tot aan de Grote Zee in het westen zal uw gebied zijn. 5 Niemand zal voor u standhouden al de dagen van uw leven; zoals Ik met Mozes geweest ben, zal Ik met u zijn; Ik zal u niet begeven en u niet verlaten. 6 Wees sterk en moedig, want gij zult dit volk het land doen beërven, dat Ik hun vaderen gezworen heb hun te zullen geven. 7 Alleen, wees zeer sterk en moedig en handel nauwgezet overeenkomstig de gehele wet die mijn knecht Mozes u geboden heeft; wijk daarvan niet af naar rechts noch naar links, opdat gij voorspoedig zijt, overal waar gij gaat. 8 Dit wetboek mag niet wijken uit uw mond, maar overpeins het dag en nacht, opdat gij nauwgezet handelt overeenkomstig alles wat daarin geschreven is, want dan zult gij op uw wegen uw doel bereiken en zult gij voorspoedig zijn. 9 Heb Ik u niet geboden: wees sterk en moedig? Sidder niet en word niet verschrikt, want de HERE, uw God, is met u, overal waar gij gaat.

Zoals Jozua Kanaän innam, kan Graham Noord-Korea innemen voor Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik was verbaasd door het artikel. Ik dacht dat je haast dat land niet binnen geraakt. Noord-Korea stond toch op 1 bij vervolgde christenen?

En nu las ik dat er een kerk kan gebouwd worden, zelfs met toestemming? :?

Of het waar is, weet ik niet. Ik weet wel dat landen die potdicht zitten, opengebroken kunnen worden. God heeft wonderen gedaan in het voormalige Oostblok, China enz. .

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Zoals Jozua Kanaän innam, kan Graham Noord-Korea innemen voor Christus.

Cool. Trompetten steken en rond Pyong-Jang trekken.

Shaka, when the walls fell.

Dit is christelijk geloof ten diepste broeder!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat zou hij kunnen betekenen voor de Noord-Koreanen zelf, want alles wordt gecontroleerd in het land.

Ik denk niet dat meteen iets kan worden betekend voor de Noord-Koreanen zelf, maar ik zie het als 'geestelijk bruggehoofd'. Toen de Geallieerden in Normandië landden, waren de Nederlanders niet gelijk vrij, maar vanuit Normandië konden de bevrijdingsoperaties plaatsvinden om land na land te bevrijden. Het is mooi om allereerst voet aan wal te hebben in Noord-Korea en van daaruit kan God wonderen doen om het regime te doen barsten, te hervormen of iets dergelijks, zodat het volk vrij kan worden en Christus kan aannemen.

Het volk vrij kan worden en Christus kan aannemen. _O_

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik was verbaasd door het artikel. Ik dacht dat je haast dat land niet binnen geraakt. Noord-Korea stond toch op 1 bij vervolgde christenen?

En nu las ik dat er een kerk kan gebouwd worden, zelfs met toestemming? :?

Of het waar is, weet ik niet. Ik weet wel dat landen die potdicht zitten, opengebroken kunnen worden. God heeft wonderen gedaan in het voormalige Oostblok, China enz. .

Blijkbaar is het heel gewoon voor bepaalde christelijke groeperingen om niet na te denken, niet aan zoiets onnozels als waarheid te doen. Als het maar leuk klinkt of niet eulogia, als het je zelf als christen achter je pc tje maar een goed gevoel geeft, en je kunt zeggen dat je een oprecht christen bent. Waarheid ach boeie.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals Jozua Kanaän innam, kan Graham Noord-Korea innemen voor Christus.

Cool. Trompetten steken en rond Pyong-Jang trekken.

Shaka, when the walls fell.

Dit is christelijk geloof ten diepste broeder!

Het nieuwe verbond is beter dan het oude verbond.

Hebr. 11

30 Door het geloof zijn de muren van Jericho neergestort, nadat (het volk) er zeven dagen lang omheen getrokken was.

Door het geloof werd Jericho ingenomen.

Door geloof kan Pyong-Jang worden ingenomen.

Pyong-Jang innemen gebeurt niet met trompetten en om de stad heengaan.

Ook gaat het om een geestelijke inname en niet een strijd om vlees en bloed (Ef. 6:12)

Graag serieus discussiëren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Graag serieus discussiëren.

* noteert, positief reageren op Eulogia is niet serieus, negatief is veelal ook niet goed, dus negeren is de enige optie die Eulogia zelf wil

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals Jozua Kanaän innam, kan Graham Noord-Korea innemen voor Christus.

Cool. Trompetten steken en rond Pyong-Jang trekken.

Shaka, when the walls fell.

Dit is christelijk geloof ten diepste broeder!

Moeten ze ook niet wat rondjes om Noord-Korea heen lopen? Dat is een tamelijk lastige opdracht zo door de zee, en dan ook nog een stukje China meenemen. Ik mag dan hopend at ze gewoon mogen lopen en niet hoeven te marcheren zoals Noord-Koreaanse soldaten doen in een parade.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Blijkbaar is het heel gewoon voor bepaalde christelijke groeperingen om niet na te denken, niet aan zoiets onnozels als waarheid te doen. Als het maar leuk klinkt of niet eulogia, als het je zelf als christen achter je pc tje maar een goed gevoel geeft, en je kunt zeggen dat je een oprecht christen bent. Waarheid ach boeie.

Juist vanachter mijn pc kan ik niet controleren of het waar is. Ik moet het ook maar afwachten. Wat ik weet is dat God wonderen heeft gedaan in het Oostblok en China. Als God wonderen kan doen in Egypte, Israël, het Oostblok en China, kan Hij het ook in Noord-Korea.

Ik heb niet beweerd dat het waar zou zijn. Ik wacht de ontwikkelingen af, zoals ik ook de ontwikkelingen in het Midden-Oosten afwacht.

Er zijn meerdere brandhaarden in de wereld en meerdere regio's waar kansen en bedreigingen zijn.

We moeten het maar afwachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Zoals Jozua Kanaän innam, kan Graham Noord-Korea innemen voor Christus.

Cool. Trompetten steken en rond Pyong-Jang trekken.

Shaka, when the walls fell.

Dit is christelijk geloof ten diepste broeder!

Moeten ze ook niet wat rondjes om Noord-Korea heen lopen? Dat is een tamelijk lastige opdracht zo door de zee, en dan ook nog een stukje China meenemen. Ik mag dan hopend at ze gewoon mogen lopen en niet hoeven te marcheren zoals Noord-Koreaanse soldaten doen in een parade.

ik mag van Eulogia niet reageren. Sorry.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Graag serieus discussiëren.

Er word je gevraagd hoe je het voor je ziet dat meneer Graham een kerk gaat bouwen in Noord korea, terwijl dit land op nummer 1 staat op de lijst christenvervolging. Dat het wel heeeeeel toevallig is dat dit nieuws nu Noord Korea zo in het nieuws is naar buiten komt. Mensen worden gemarteld en vermoord in Noord Korea omdat ze christen zijn en jij denkt serieus dat Graham even een kerk in de hoofdstad kan neerzetten. Als er al een kerk gebouwd zou worden dan is dat puur voor propaganda en om de onderdrukking van christenen rustig te kunnen voort zetten met indirecte hulp dus van Graham.

Wie is er nou niet serieus? Op dit forum kan nog altijd gewoon gediscussieerd worden, het gaat niet alleen maar om jou halleluja verhalen over genezingen, 4000000000000 miljard bekeerde christenen of de verspreiding van 1 miljoen miljard bijbels in Noord Korea. owwwwwjaaa.. van die hype van 12 maanden geleden hebben we ook niks meer gehoord. Blijkbaar zijn de organisatoren van een heerlijke vakantie op de bahama's aan het genieten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik was verbaasd door het artikel. Ik dacht dat je haast dat land niet binnen geraakt. Noord-Korea stond toch op 1 bij vervolgde christenen?

En nu las ik dat er een kerk kan gebouwd worden, zelfs met toestemming? :?

Ik heb wel eens gehoord over een legale kerk in N. Korea. Tja, die kerk was er begreep ik ook vooral voor hun godsdienst vrijheid propaganda. De gewone Koreaan kwam er niet. En de hoofdstad is toch al een plek waar de trouwe partijleden zitten.

Nu deze kerk weer: Het begint al met dat die kerk van het regime zich kennelijk vooral op buitenlanders moet richten...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Graag serieus discussiëren.

Er word je gevraagd hoe je het voor je ziet dat meneer Graham een kerk gaat bouwen in Noord korea, terwijl dit land op nummer 1 staat op de lijst christenvervolging. Dat het wel heeeeeel toevallig is dat dit nieuws nu Noord Korea zo in het nieuws is naar buiten komt. Mensen worden gemarteld en vermoord in Noord Korea omdat ze christen zijn en jij denkt serieus dat Graham even een kerk in de hoofdstad kan neerzetten. Als er al een kerk gebouwd zou worden dan is dat puur voor propaganda en om de onderdrukking van christenen rustig te kunnen voort zetten met hulp van Graham.

Wie is er nou niet serieus? Op dit forum kan nog altijd gewoon gediscussieerd worden, het gaat niet alleen maar om jou halleluja verhalen over genezingen, 4000000000000 miljard bekeerde christenen of de verspreiding van 1 miljoen miljard bijbels in Noord Korea. owwwwwjaaa.. van die hype van 12 maanden geleden hebben we ook niks meer gehoord. Blijkbaar zijn de organisatoren van een heerlijke vakantie op de bahama's aan het genieten.

Graham kan geen kerk in de hoofdstad neerzetten.

Jahweh kan dit wel (door een mens).

Hij kan een zee doen splijten en Jezus kan op water lopen.

Als jij dit niet gelooft, moet je dat zelf weten, maar voor God is alles mogelijk. (Mat. 19:26, Mar. 9:23, Mar. 10:27)

Toen ik jong was, ooit - lang geleden, werd het onmogelijk geacht dat de Berlijnse muur zou vallen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik was verbaasd door het artikel. Ik dacht dat je haast dat land niet binnen geraakt. Noord-Korea stond toch op 1 bij vervolgde christenen?

En nu las ik dat er een kerk kan gebouwd worden, zelfs met toestemming? :?

Ik heb wel eens gehoord over een legale kerk in N. Korea. Tja, die kerk was er begreep ik ook vooral voor hun godsdienst vrijheid propaganda. De gewone Koreaan kwam er niet. En de hoofdstad is toch al een plek waar de trouwe partijleden zitten.

Nu deze kerk weer: Het begint al met dat die kerk van het regime zich kennelijk vooral op buitenlanders moet richten...

Doe eens aardig naar deze lieve Baptisten ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Graham kan geen kerk in de hoofdstad neerzetten.

Jahweh kan dit wel (door een mens).

Hij kan een zee doen splijten en Jezus kan op water lopen.

Als jij dit niet gelooft, moet je dat zelf weten, maar voor God is alles mogelijk. (Mat. 19:26, Mar. 9:23, Mar. 10:27)

Toen ik jong was, ooit - lang geleden, werd het onmogelijk geacht dat de Berlijnse muur zou vallen.

BOT, het gaat hier niet over de berlijnse muur, niet over of voor God alles mogelijk is en ook niet over mijn geloof in God. Wat je hier duidelijk op de man spelend in twijfel trekt.

Het gaat over Graham wil kerk bouwen in Noord-Korea.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De Grahammetjes zijn bekend om hun agressieve vorm van zending en hun antisemitisme.

Niet bij mij. Heb je daar ook een bron voor?

Dit plan is overduidelijk gedoemd te mislukken en die Graham weet dat maar al te goed.

Wellicht. De werkelijkheid ligt altijd net eventjes anders dan het in grote lijnen lijkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid