Spring naar bijdragen

Religie is de opium van het volk?


Aanbevolen berichten

Zinloos, maar om je vraag te beantwoorden de meeste zitten er inderdaad naast, hebben de intelligentie van een regenworm en praten elkaar slechts na. Zal te maken hebben met het copy&paste tijdperk waarin we leven.
Ik denk eerder met jouw verkeerde ideeën. Natuurlijk heeft religie wel met moraal te maken. Maar net zoals dat ik denk dat discussiëren mwt jou over dat de meeste personenauto's toch echt 4 wielen hebben niet zo veel zin heeft, laat ik het er maar bij.
nee dat was het niet.
Ja dat was het wel. En daar ik de zin schreef heb jij, ondanks dat je denkt slimmer te zijn dan iig de meeste relevante academici aangaande religie en ethiek, daar een veel minder geldige waarheidsclaim op. Tenzij jij uit blijkt te blinken in "online psychologie" en ik een categorisch "online leugenaar" blijk te zijn. Aangaand dat laatste laat ik ieder aan zijn eigen conclusies over, maar over dat eerste durf ik, wederom tegen jou eigen visie in, wel te bewerem dat dat niet zo is, en zelfs 'integendeel zelfs'.
Ik heb niks te maken met 'de meeste christenen' en ik heb ook geen 'wij' gevoel. Wat mij betreft kan iedreen de claimt in de waarheid te geloven zich achter de oren krabben waarom het geloof een rol speelt in het leven.!
Prima.
Het heeft ook geen zin dat klopt, net als dat eigenlijk uiteindelijk niks echt zichtbaar zin heeft.
Sterker nog, iemand van jouw zelf aangemeten kaliber waar het psychoanalyse betreft, zou zich misschien kunnen afvragen of het wellicht zelfs averechts werkt.

Ik ga er van uit dat jij verder ook inziet dat dit gesprek op n dood spoor is beland, dus by alle means, spendeer er nog n reply aan, maar ik ga m noch lezen noch beantwoorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 101
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Grappig spelletje is dit toch altijd weer, je drukt op de goede knoppen en je gaat door het lint en op de persoonlijke toer. Echt Mystic je bent slim, maar op een heel ander gebied dan ik. Discussie is dan ook totaal zinloos tussen ons twee al hebben we wel een bepaald wereldbeeld gemeen.

Moet ik het verder nog spellen, het doel was niet de discussie meer na je eerste reactie, slechts het je op de kast krijgen, ik had alle reactie die je schreef voor je kunnen schrijven, bijna letterlijk. Je kunt mijn psycho analyses waardeloos vinden en zelf verklaard maar ik ben er echt ontzettend goed in, of je het nu gelooft of niet. Mensen hebben voor sommige dingen echt een talent, soms gebruiken ze dat ten goede soms een beetje voor eigen gewin/fun. Net als jij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid