Spring naar bijdragen

Kan een paus homo zijn?


Aanbevolen berichten

Zeg Hitchens, lees nou eens wat Lovato schrijft. Daar staat toch helemaal niets in waar je tegenin hoeft te gaan? Er staat 'ik denk', 'is mogelijk' dus er staat nergens dat er niet iets zou kunnen gebeuren.

Frappant overigens dat jij, als atheist, gelijk de lijn doortrekt naar pedo-priesters (ik ga er van uit dat je dat bedoelt). Dat is meestal voorbehouden aan Christenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 265
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Frappant overigens dat jij, als atheist, gelijk de lijn doortrekt naar pedo-priesters (ik ga er van uit dat je dat bedoelt).

Waarom zou je daarvan uit gaan, evengoed kan hij bedoelen dat er priesters zijn geweest die een relatie zijn aangegaan met een vrouw.

Dat is meestal voorbehouden aan Christenen.

Waaruit blijkt dat? Nooit gemerkt namelijk. Zeer zeker niet op sites als Geenstijl.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom zou je daarvan uit gaan, evengoed kan hij bedoelen dat er priesters zijn geweest die een relatie zijn aangegaan met een vrouw.

'En dan druk ik me heel zacht uit' geeft t wat mij betreft wel een beetje weg.

Waaruit blijkt dat? Nooit gemerkt namelijk. Zeer zeker niet op sites als Geenstijl.

Gebeurde hier een paar dagen geleden nog hoor. Ik heb t persoonlijk ALLEEN maar van Christenen gezien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waaruit blijkt dat? Nooit gemerkt namelijk. Zeer zeker niet op sites als Geenstijl.

Gebeurde hier een paar dagen geleden nog hoor. Ik heb t persoonlijk ALLEEN maar van Christenen gezien.

Dan kijk je waarschijnlijk zelden TV, lees je vrijwel geen krant en bezoek je enkel christelijke websites.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waaruit blijkt dat? Nooit gemerkt namelijk. Zeer zeker niet op sites als Geenstijl.

Gebeurde hier een paar dagen geleden nog hoor. Ik heb t persoonlijk ALLEEN maar van Christenen gezien.

Dan kijk je waarschijnlijk zelden TV, lees je vrijwel geen krant en bezoek je enkel christelijke websites.

Geef eens 1 link dan (maakt niet uit waarnaar toe) waarin iemand niet Christelijk onmiddelijk de link legt tussen homofilie en pedofilie? Ik zeg niet dat t niet zo is hoor... en uiteraard heb ik niet de illusie nog beweer ik ook maar ergens dat t aan Christenen is voorbehouden, wel kan ik zeggen dat *ik* t tot nu toe alleen van Christenen heb meegemaakt. En nee, ik bezoekl niet alleen maar Christelijke website. Ja, ik lees/kijk nauwelijks kranten/TV.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Gebeurde hier een paar dagen geleden nog hoor. Ik heb t persoonlijk ALLEEN maar van Christenen gezien.

Dan kijk je waarschijnlijk zelden TV, lees je vrijwel geen krant en bezoek je enkel christelijke websites.

Geef eens 1 link dan (maakt niet uit waarnaar toe) waarin iemand niet Christelijk onmiddelijk de link legt tussen homofilie en pedofilie? Ik zeg niet dat t niet zo is hoor... en uiteraard heb ik niet de illusie nog beweer ik ook maar ergens dat t aan Christenen is voorbehouden, wel kan ik zeggen dat *ik* t tot nu toe alleen van Christenen heb meegemaakt. En nee, ik bezoekl niet alleen maar Christelijke website. Ja, ik lees/kijk nauwelijks kranten/TV.

Excuse me? Ik leg niet de link met homoseksualiteit, maar met het celibaat. Het celibaat is een gevaarlijke onderdrukking van seksuele behoeften voor zowel homo's als hetero's.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gebeurde hier een paar dagen geleden nog hoor. Ik heb t persoonlijk ALLEEN maar van Christenen gezien.

Dan kijk je waarschijnlijk zelden TV, lees je vrijwel geen krant en bezoek je enkel christelijke websites.

Geef eens 1 link dan (maakt niet uit waarnaar toe) waarin iemand niet Christelijk onmiddelijk de link legt tussen homofilie en pedofilie? Ik zeg niet dat t niet zo is hoor... en uiteraard heb ik niet de illusie nog beweer ik ook maar ergens dat t aan Christenen is voorbehouden, wel kan ik zeggen dat *ik* t tot nu toe alleen van Christenen heb meegemaakt. En nee, ik bezoekl niet alleen maar Christelijke website. Ja, ik lees/kijk nauwelijks kranten/TV.

Bedoel je nu dat niet-christenen zelden de link leggen tussen homofilie en pedofilie? In mijn ogen gebeurt dat júist veel door niet-christenen en minder door christenen. Excuses als ik je verkeerd begrijp, maar zo wel: zoek maar eens op "katholieke kerk FOK! forum"

en hier willekeurig wat reacties http://www.nujij.nl/politiek/veel-opzeg ... 1357.lynkx

http://www.nujij.nl/algemeen/hoofd-enge ... 8174.lynkx

Link naar bericht
Deel via andere websites

Excuse me? Ik leg niet de link met homoseksualiteit, maar met het celibaat. Het celibaat is een gevaarlijke onderdrukking van seksuele behoeften voor zowel homo's als hetero's.

Ah, dan heb ik je dus toch verkeerd begrepen. Ik ging er van uit dat je in t topic over of de Paus homo of niet kon zijn met frasen 'Er zijn genoeg priesters ondanks Gods hulp toch niet helemaal in staat bleken om hun seksuele onderdrukking onder controle te houden. En dan druk ik me heel zacht uit' zinnespeelde op de vele pedoschandalen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedoel je nu dat niet-christenen zelden de link leggen tussen homofilie en pedofilie?

Nee ik zeg dat ik persoonlijk dat altijd van Christenen hoor.
In mijn ogen gebeurt dat júist veel door niet-christenen en minder door christenen. Excuses als ik je verkeerd begrijp, maar zo wel: zoek maar eens op "katholieke kerk FOK! forum"
Ik geloof je op je woord.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben het wel met Hitchens eens. Mensen die prostituees bezoeken doen het vaak om zodat ze niet wildvreemden gaan verkrachten/aanranden. Mensen die geen relatie mogen hebben (priesters) zullen dan ook eerder geneigd zijn om zich aan makkelijke 'prooien' te vergrijpen. Het lijkt mij geen toeval dat het percentage kinderverkrachtingen bij priesters hoger ligt dan postbodes en leraren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ben het wel met Hitchens eens. Mensen die prostituees bezoeken doen het vaak om zodat ze niet wildvreemden gaan verkrachten/aanranden.

Zou je kunnen onderbouwen dat hoerenlopers tot in grote mate potentiële aanranders/verkrachters zijn?

Overigens is de kans vrij groot dat de hoer er niet uit vrije wil zit, maar dat terzijde.

Mensen die geen relatie mogen hebben (priesters) zullen dan ook eerder geneigd zijn om zich aan makkelijke 'prooien' te vergrijpen.

Kan je dat onderbouwen.

Het lijkt mij geen toeval dat het percentage kinderverkrachtingen bij priesters hoger ligt dan postbodes en leraren.

Dat zou je op zijn minst eens kunnen onderbouwen. Recentelijke rapporten hebben eigenlijk wel het tegendeel bewezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ben het wel met Hitchens eens. Mensen die prostituees bezoeken doen het vaak om zodat ze niet wildvreemden gaan verkrachten/aanranden. Mensen die geen relatie mogen hebben (priesters) zullen dan ook eerder geneigd zijn om zich aan makkelijke 'prooien' te vergrijpen. Het lijkt mij geen toeval dat het percentage kinderverkrachtingen bij priesters hoger ligt dan postbodes en leraren.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. De mannen die vrouwen bosjes in sleuren, kinderen misbruiken etc zijn al verknipt in het hoofd. Prostitutie houdt dat echt niet tegen. Mannen die naar prostituees gaan zijn veelal mannen die eens wat anders willen dan hun rechterhand of mannen die een beetje uitgekeken zijn op hun vrouw. Als je ziet dat er bijna iedere dag een vrouw in Nederland wordt verkracht, is dat zeer veel. Er werken 25.000 á 30.000 hoeren in Nederland, volgens jouw redenatie zou het aantal verkrachtingen dan een stuk lager moeten liggen als je kijkt hoeveel prostituees deze mannen tot hun beschikking hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar goed, ik zie dat de vrijdenkers, atheïsten en mede sympathisanten weer eens een oud hollands potje celibaat/priesterschap bashen begonnen zijn. Spijtig dat ze over zaken gaan spreken waar ze zo overduidelijk geen enkel wetenschappelijk werk of onderzoeksrapport van gelezen hebben.

Ik reageer hier wel weer zodra ze het schuim van hun mond geveegd hebben en tot rede zijn gekomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar goed, ik zie dat de vrijdenkers, atheïsten en mede sympathisanten weer eens een oud hollands potje celibaat/priesterschap bashen begonnen zijn. Spijtig dat ze over zaken gaan spreken waar ze zo overduidelijk geen enkel wetenschappelijk werk of onderzoeksrapport van gelezen hebben.

Ik reageer hier wel weer zodra ze het schuim van hun mond geveegd hebben en tot rede zijn gekomen.

Dit doet me denken aan een inbreker die voor de rechtbank zijn verdediging voert: goed meneer de rechter, ik zie dat u er een ouderwets potje inbreker-bashen van gaat maken. Ik wacht wel even tot u weer tot rede komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uit een onderzoek van 2-3 jaar terug bleek dat priesters niet meer of minder kinderen verkrachtte dan andere mensen. http://www.thedailybeast.com/newsweek/2 ... n-men.html

Het komt vooral voor bij mensen die een band opbouwen met de kinderen in kwestie, zoals familieleden, coaches, leraren, en dus ook priesters. Het feit dat pedofiele priesters zoveel aandacht krijgen ligt volgens mij vooral aan de hypocrisie. Het ene moment prediken ze over wat wel en niet moreel is, en het andere moment verkrachten ze je kinderen. Maar inderdaad, het gebeurt niet vaker of minder in de kerk dan op andere plekken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ben het wel met Hitchens eens. Mensen die prostituees bezoeken doen het vaak om zodat ze niet wildvreemden gaan verkrachten/aanranden.

Bron?

Mensen die geen relatie mogen hebben (priesters) (...)

Volgens mij begrijp jij niet zo goed wat het celibaat inhoudt.

... zullen dan ook eerder geneigd zijn om zich aan makkelijke 'prooien' te vergrijpen. Het lijkt mij geen toeval dat het percentage kinderverkrachtingen bij priesters hoger ligt dan postbodes en leraren.

Bron?

Wat mij vooral opvalt is de hyperseksualiteit die hier ten toon gespreid wordt. Elke man (en vrouw?), homo of hetero, is eigenlijk een seksbelust beest dat zich maar amper in toom kan houden. Als ik die redenering volg zou ik binnenkort weer ergens in de struiken moeten gaan zitten om argeloze voorbijgangers te bespringen, aangezien ik al weer een poosje single ben... Kom op jongens, er is meer in het leven dan seks.

[knip]

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik die redenering volg zou ik binnenkort weer ergens in de struiken moeten gaan zitten om argeloze voorbijgangers te bespringen, aangezien ik al weer een poosje single ben... Kom op jongens, er is meer in het leven dan seks.

Wat een onthullingen... :) Maar het klopt, er is meer dan seks. Alcohol bijvoorbeeld. En ironie. En discussiëren met Christenen.

[knip]

Link naar bericht
Deel via andere websites
Volgens mij zijn de gevolgen van seksuele onthouding uitgebreid onderzocht en kan het wel degelijk problemen opleveren (zowel psychologisch als fysiek).

Ik zou t niet weten. Ik betwijfel of Hitchens t wist toen zijn post plaatste.

Dat gezegd hebbende... 'kan problemen' opleveren. Ja dat kan. Sex hebben ook. De vraag is of er voldoende argumenten zijn om het celibaat gevaarlijk te noemen. Meer gevaarlijk dan bijv op straat lopen. Daar kan ook van alles gebeuren ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid