Olorin 155 Geplaatst 14 maart 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 maart 2013 Ik ben trouwens cafeïne verslaafd weet ik van mezelf. Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 15 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2013 Hm, ik ben toch weer een uitzondering met mijn 'zwart met suiker'. Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 15 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2013 Het allerlekkerste, cappuchino met sojamelkschuim. *kwijl* Maar thuis drinken we gewone filterkoffie, zwart. We hebben een espressoapparaat dat volgens mij ook melk kan opschuimen. Ligt in een plastic tas onder het rommelrek in de keuken. Morgen bij het boodschappen doen maar eens espresso kopen en dat apparaat afstoffen. Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 15 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2013 Koffie drink ik uiteraard zwart. Er is ook een edit knop he... Ik drink koffie zwart met een beetje suiker. Espresso graag, maar dan wel op de juiste manier bereid en dat is in Nederland moeilijk te vinden. Link naar bericht Deel via andere websites
Henriëtte 0 Geplaatst 15 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2013 Ja, ik ben ook verslaafd! Na zo'n nacht met weinig slaap zoals vannacht is het eerste wat ik doe toch wel koffie zetten. Heerlijk! En zwart, ja. Ik drink al koffie vanaf mijn 15e en ik heb ooit wel eens suiker en/of melk in gehad, maar gats wat is dat vies. Neppe smaak... Link naar bericht Deel via andere websites
Ken Yehuwdiy 0 Geplaatst 15 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2013 Ik drink mijn koffie ook zwart, vers gezet met een ouderwets pruttelapparaat. 's Ochtends de eerste smaakt mij het beste. Link naar bericht Deel via andere websites
Henriëtte 0 Geplaatst 15 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2013 Mij ook, heerlijk dit Laatst waren de koffiefilters een hele dag op. Snappen jullie het drama wat toen ontstond? Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 15 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2013 Mij ook, heerlijk dit Laatst waren de koffiefilters een hele dag op. Snappen jullie het drama wat toen ontstond? Dan is het handig als je zo'n apparaat hebt: Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 15 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2013 In dit topic is geen ruimte voor haters hoor. Aangezien je eerder dood gaat aan watervergiftiging dan aan caffeinevergiftiging kan ons bernard maar beter geen vloeistoffen meer innemen. En drink ik nog lekker een bakkie (figuurlijk dan). Sinds wanneer wordt een wetenschappelijke mededeling nu ook als "haat" bestempeld. U staat het volledig vrij hoor om caffeïene te gebruiken ik heb daar geen probleem mee . Maar sta mij dan wel toe om u ,op wetenschappelijke grond, er op te wijzen dat u dan ,ook al ga je er niet van dood, wel een "druggebruiker" bent. Ik bedoel niet zozeer 'haat' alswel het internet-adagium 'haters zullen haten', wat zoiets betekent als 'zij die er een hekel aan hebben zullen van zich laten horen'. Ik ben me overigens bewust dat ik min of meer verslaafd ben aan koffie, dat sta ik mezelf dan ook toe. Link naar bericht Deel via andere websites
Esther 0 Geplaatst 15 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2013 Koffie, lekker! Maar ik ben niet verslaafd. Kan makkelijk een dagje zonder. Meestal drink ik 1 of 2 koppen koffie per dag. Op het werk hebben we zo'n fancy automaat waar je een pod instopt en dan komt er espresso uit. Ik doe meestal 1/3 van de beker vol melk, in de magnetron (of als ik tijd over heb schuim ik het op met het apparaat, met zo'n stoompijpje) en dan onder het apparaat op de setting dat ik zelf kan kiezen hoeveel koffie ie zet. En dan een miniem schepje suiker erbij, ik heb mezelf aangeleerd om maar een klein beetje suiker te gebruiken. Als ik nu bij moeders thuis ouderwets een heel klontje zou gebruiken zou het veel te zoet zijn voor me Thuis hebben we een Philips Saeco apparaat, daar gaan hele koffiebonen in die dan vers gemaald worden, heerlijk. Ik maak meestal een flat white (koffie met veel melk) of cappucino (wederom als ik energiek genoeg ben om de boel op te schuimen). Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 17 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2013 Esther! Jij ook nog steeds hier! Leuk om te zien Ik heb gisteren voor het kamperen zo'n ding gekocht: We hebben ook direct een poging tot koffie zetten gedaan, maar dat was nogal een slappe bak. Heeft iemand hier ervaring mee? Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 17 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2013 Nee, geen ervaring mee. De lekkerste kampeerkoffie is voor mij; water koken filter op thermoskan en opgieten maar. Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 17 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2013 Ja, we hebben ook maar een filterhouder gekocht, voor als dit niets zou zijn. Écht basic kamperen wordt het zo niet natuurlijk Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 17 maart 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 maart 2013 Esther! Jij ook nog steeds hier! Leuk om te zien Ik heb gisteren voor het kamperen zo'n ding gekocht: We hebben ook direct een poging tot koffie zetten gedaan, maar dat was nogal een slappe bak. Heeft iemand hier ervaring mee? Ja, espresso kan. Helemaal vol stoppen met koffie en 'aanstampen' (de plek waar koffie in moet dan ). Dan is die echt niet slap. Dat moet ook eigenlijk. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 18 maart 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 maart 2013 Overigens gebruik ik zelf minder koffie dan dat, maar dat is gewoon even uittesten waar je grens ligt dat het te slap wordt. Link naar bericht Deel via andere websites
Ken Yehuwdiy 0 Geplaatst 18 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2013 Ik had nog maar een beetje koffie en veel water, een slappe bak maar lekker was het zeker! Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 18 maart 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 maart 2013 Bleh! Dan liever een heel klein beetje water. Te sterk is beter dan te slap. Link naar bericht Deel via andere websites
Ken Yehuwdiy 0 Geplaatst 18 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2013 Bleh!Dan liever een heel klein beetje water. Te sterk is beter dan te slap. Helaas de koffie was op en de winkel dicht, gelukkig heb ik wel suiker! Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 18 maart 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 maart 2013 Ook dan verkies ik een kleine koffie bodem boven een aangemengde versie. Koffie is wat dat betreft als whisky. Link naar bericht Deel via andere websites
hann 0 Geplaatst 18 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2013 Koffie. het ruikt zo lekker als het vers gezet wordt! allereerst maal ik de koffiebonen (Sumatra, kenia, Columbia of zoiets bij de Albert Heijn vandaan) en dan gooi ik, afhankelijk van de hoeveelheid koffie die ik ga zetten, de gemalen koffie in het filter. Als ik 4 water in het apparaat doe, moet ik 1 bakje erin gooien. Dan zet ik het apparaat aan en klop ik ondertussen de verse melk op tot net voor het kookpunt zodat het lekker schuimt. Dan gooi ik de koffie met een scheutje melk in een beker, soms wat cacao erover en genieten maar. Link naar bericht Deel via andere websites
Henriëtte 0 Geplaatst 18 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2013 Olorin wat is Turkse koffie eigenlijk? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 18 maart 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 maart 2013 klein metalen kannetje op het vuur zetten met een schep koffie er in. Vervolgens aan de kook brengen en het in een kopje schenken. Dan heb je enorm sterke koffie. Even laten staan zodat de koffieprut naar de bodem zakt. Link naar bericht Deel via andere websites
Ken Yehuwdiy 0 Geplaatst 18 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2013 Ik heb Coby op de koffie en dus maar een vers pak gehaald, we hebben al een liter op! Link naar bericht Deel via andere websites
Cyrillisch 0 Geplaatst 18 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2013 Ik moet bekennen dat ik nog nooit koffie heb gedronken. Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 18 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2013 @Ken, Loop je niet te hard van stapel dit kost je liters koffie! Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten