Spring naar bijdragen

Zuid-Koreaanse Verenigingskerk


Aanbevolen berichten

Ik had er nog nooit over gehoord, tot ik daarnet dit artikel zag op een Vlaamse nieuwssite.

Ik heb Wikipedia even bezocht om meer te weten te komen over deze kerk, maar dat blijft toch een beetje standaardinfo, bv. de oprichter (inmiddels dood) beschouwt zichzelf dus als de voltooier van Jezus' werk, aangezien hij er niet in slaagde om een gezin op te richten voor zijn dood.

Weet er iemand meer over? Als je de foto's bekijkt van dat huwelijk, zie je duidelijk ook mensen die niet van Zuid-Korea komen. Is dit zo'n wereldwijd verspreide kerk? Zijn er misschien zelfs Crediblers die ervaring hebben met deze kerk? Worden aanhangers als christen beschouwd, of niet? Is het sekte of niet?

Gewoon uit interesse, ik ben geenzins van plan een overstap te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als er een voltooier van Jezus' werk op aarde zou rondlopen, zou Jezus niet hoeven wederkomen.

Een dwaling dus.

Verder is Moon en clan al lang en breed ontmaskerd als dwaling.

Valse leer is wereldwijd verspreid.

Opzettelijk schijnbaar.

Meestal is het een belofte van een gevoel van volheid / heiligheid waarmee de gelovigen verleid / beproefd worden.

Maar dat is in feite "Gods Rijk NU!" evangelie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Worden aanhangers als christen beschouwd, of niet? Is het sekte of niet?

Wat is je definitie van "christen" en wat van "sekte"? Dat is bepalend voor het antwoord op je vragen. Het hele christendom kan je als sekte van het jodendom beschouwen, als je wil.

Wat Moon leerde was vrij strijdig met de grote christelijke stromingen. Dus als je die als norm neemt, dan is het misschien een sekte te noemen. Ze baseren zich wel op de Bijbel (maar welke ketter doet dat niet?) en ze beschouwen zichzelf als christelijk. Vanuit protestantse hoek zijn ze afgewezen als onchristelijk en ketters.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Nou, goed om even te weten dat je elke Bijbelgelovende (als in sola scriptura) tot ketter verklaard.

En ik maar denken dat dit een oecumene forum was (in de basis).

Even voor de zekerheid: is Nederlands niet je moedertaal? Of ben je ernstig dyslectisch?

Ik vraag dat niet spottend ofzo, maar ik maak me serieus zorgen. Als je zo intens slecht leest, dan moet ik daar rekening mee houden.

Zou je kunnen uitleggen hoe bij jou precies het denkproces werkt waarbij je leest

Vanuit protestantse hoek zijn ze afgewezen als onchristelijk en ketters.
(waar dus staat dat de Moon-kerk door protestanten als ketters zijn bestempeld)

en dat interpreteert als

dat je elke Bijbelgelovende (als in sola scriptura) tot ketter verklaard
Link naar bericht
Deel via andere websites

Je geeft zelf antwoord op je eigen vraag, RK diaken, is dat niet een beetje voorbarig? Misschien wil Jerommel eerst uitleggen hoe hij er bij komt dat elke bijbelgelovige als ketter gezien wordt? Want inderdaad, die conclusie vind ik op zijn minst erg vreemd.

Overigens Jerommel, valt het me op dat je nogal eens dingen anders leest of interpreteert dan anderen. Als je daar op gewezen wordt, reageer je nou niet echt netjes, misschien kun je proberen eerst te kijken of de ander een punt heeft voordat je in de aanval gaat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Je geeft zelf antwoord op je eigen vraag, RK diaken, is dat niet een beetje voorbarig?
Nee, in het "Boomsma" topic laat Jerommel bij herhaling zien hoe hij leest. Hij heeft kennelijk echt gewoon moeite met lezen. Daarmee is de vraag redelijk beantwoord. En het maakt voor mij wel duidelijk hoe hiernaar te handelen :)
Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Jerommel: je kent de uitdrukking toch wel: 'elke ketter heeft zijn letter'. Iedereen die dwaalleer verkondigt weet wel ergens Bijbelteksten te vinden die hij op zijn manier kan interpreteren. Andersom betekent het natuurlijk niet dat iedereen die zijn geloof op de Bijbel baseert een ketter is. Dat lees je net even verkeerd denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Nou, gaat lekker zo inderdaad...

Je hebt gelijk, ik lees het niet goed, of bergijp het verkeerd.

Nogmaals excuses dan, oprecht gemeend.

Mogelijk heb ik m'n dag niet, want zo erg is het normaal gesproken toch niet gesteld met mijn leesvaardigheid.

Geeft niet hoor. De manier waarop je reageert als iemand er op wijst vind ik persoonlijk heel wat veelzeggender. Vandaar dat ik verder niet meer inhoudelijk met je in gesprek ga. Maar ik wens je alle goeds

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid