Spring naar bijdragen

Ongebruikte regels O.T.


Aanbevolen berichten

Maar gelukkig hebben we de Wet nog...

Rom 12:1 en 2

"Broeders en zusters, met een beroep op G-ds barmhartigheid vraag ik u om uzelf als een levend, heilig en G-d welgevallig offer in zijn dienst te stellen, want dat is de ware eredienst voor u. 2 U moet uzelf niet aanpassen aan deze wereld, maar veranderen door uw gezindheid te vernieuwen, om zo te ontdekken wat G-d van u wil en wat goed, volmaakt en hem welgevallig is."

Hoe anders kunnen wij weten wat G-d van ons wil, wat goed is en volmaakt dan door naar de wet te kijken die G-d ons heeft gegeven. Door Christus' offer kunnen wij de gehele wet houden, wat de Joden niet meer kunnen doordat er (nog) geen tempel is in Jeruzalem. Dat is de genade die wij gekregen hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 58
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Als de wet van Mozes (die G-d aan Mozes gaf) alleen van toepassing is op de Joden, ....

-wie waren dan de menige die met Israel aan de voet van de berg Sinai stonden en ook Ja zeiden op alles wat G-d zei? (Ex 12:38)

Dat zouden Egyptenaren en Aziaten kunnen zijn geweest, maar zolang zij onbesneden waren mochten ze niet deelnemen aan het Pascha (v 43) doch zodra zij zich lieten besnijden waren ze als een ingezetene van het land. Een vreemdeling werd dus niet eerder opgenomen in het verbond dan nadat hij besneden was dus wie er aan de voet van de berg stonden doet niet ter zake, maar veelmeer wie er besneden waren.

-voor welke zonden is Jezus dan gestorven voor jou als er geen wet is die je kunt overtreden?

Jezus is gestorven voor de zonden van degenen die onder de wet waren waar ik inderdaad nooit onder geweest ben, maar is God niet bij machte ook degenen te vergeven die zonder de wet (Rom 2,12) gezondigd hebben?

Romeinen 3

21 Maar nu is zonder de wet gerechtigheid van God geopenbaard, waarvan door de wet en de profeten is getuigd:

22 namelijk gerechtigheid van God door het geloof in Jezus Christus, tot allen en over allen die geloven, want er is geen onderscheid.

23 Want allen hebben gezondigd en missen de heerlijkheid van God,

-waarom werd de mensheid (niet alleen Joden, die toen nog niet eens bestonden) dan in de zondvloed gedood als Zijn wet niet voor " anderen" dan Zijn volk gelden?

Omdat men ook zonder wet kan zondigen, bovendien had Noach wel degelijk een wet.

Als Jezus alleen gekomen is voor de verloren schapen van het huis van Israel (Matt 15:24), waar pas jij er dan in?

Een vreemdeling die zich laat besnijden zal zijn als een ingezetene van het land. Volgens orthodoxe joden is de besnijdenis die door mensenhanden geschiedt niet toereikend om een van een vreemdeling een Israëliet te maken, dus moet hier sprake zijn van een andere besnijdenis.

'Besnijd dan de voorhuid van uw hart en wees niet langer halsstarrig.' (Deut 10,16)

Als Jezus een nieuw gebod gaf (Joh 13:34) (wat refereert aan Lev 19:18,34) , maar er geen straf op staat bij het niet houden ervan, waarom heb je Jezus dan nodig?

Waar jij Jezus voor nodig hebt is om niet verloren te gaan, met of zonder wet.

Als G-d bepaalde daden slecht vind voor een mens, maakt dit dan uit of die mens afstamt van Jacob? of zou G-d het fijn vinden als iedereen zich hieraan zou houden?

God wil dat iedereen Jezus Christus gehoorzaam is (Ef 6,6; Hand 22,14) en dat moeten we niet te licht opvatten.

'Die in de Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven; maar die de Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.' (Joh 3,36)

Als G-d bepaald voedsel selecteert voor een Jood alszijnde goed voor de Jood, is ander voedsel wat niet goed is voor een Jood dan wel goed voor een ander mens? (Deut 4:40 , 10:13, 12:25 en nog vele vele verzen)

Alles wat God geschapen heeft is goed en het houden van de spijswetten was bedoeld als voorafbeelding voor de komst van de Christus in wie alle volken gezegend zijn. Sindsdien is het een beetje vreemd om je dan alsnog aan die wetten te houden, maar ze verzadigen het vlees en daar willen mensen maar moeilijk van af.

Ik heb een flink aantal van je vragen beantwoord maar heb eerlijkheidshalve geen zin om de overigen nog bij langs te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Omdat Jezus een naam is die een aspect van G-d aanduid en niet G-d in zijn/haar geheel.

Daarin vergis je je zeer:

'Deze dingen heb ik u geschreven, die gelooft in de Naam van de Zoon van God; opdat gij weet, dat gij het eeuwige leven hebt, en opdat gij gelooft in de Naam van de Zoon van God.' (1 Joh 5,13)

Het spellen van de naam van G-d is schijnvroomheid, want jij moet niet geloven in G-d maar in de NAAM van de ZOON van God of als je wilt G-d. Als jij dan de naam Jezus wel voluit spelt heb je er duidelijk niets van begrepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moet zeggen dat ik het behoorlijk aanmatigend van je vindt om te zeggen wat ik moet geloven en hoe ik dat doe.

Zeker van iemand die zelf schrijft:

want het interesseert mij niet wat jij vindt dat ik door de verkeerde bril zou zien

Dus waarom zou het mij interesseren dat jij denkt dat ik mij vergis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik moet zeggen dat ik het behoorlijk aanmatigend van je vindt om te zeggen wat ik moet geloven en hoe ik dat doe.

Zeker van iemand die zelf schrijft:

want het interesseert mij niet wat jij vindt dat ik door de verkeerde bril zou zien

Dus waarom zou het mij interesseren dat jij denkt dat ik mij vergis.

Vanwege de tekst die ik heb geciteerd, want die kun je niet negeren omdat je mij aanmatigend vindt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Eentje, waarom heb je zo'n hekel aan de letter 'o' dat je hem consequent weglaat?

Ik doe dit ook en is om heel duidelijk het verschil tussen G-d en god aan te geven, zodat er geen vergissing gemaakt kan worden.

Verder is G-d een titel en geen naam.

Jezus is wel een naam, maar dan wel de naam die steeds verder veranderd is van hoe deze in eerste instantie gegeven is aan Hem.

Y'shua is al een afkorting van de volledige naam

Iesous is de griekse variant en daaruit komen we langzaam bij Jezus.

Overgens ben ik het volledig eens dat behoudenis alleen via Jezus gaat.

Aan Hem is het oordeel gegeven en alleen via Hem kunnen we tot de Vader komen.

Verder zal ik niet weer tegen Ken Yehuwdiy ingaan, want het zal een op en neer verhaal worden dan en de lezers kunnen beide standpunten lezen en zelf beslissen

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid